• Buradasın

    Sözleşmeli memur KİT'de çalışabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, sözleşmeli memur KİT'te çalışabilir. Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT), 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye (KHK) tabi sözleşmeli personel istihdam edebilir 12. Bu personel, devlet memuruna yakın sosyal ve özlük haklara sahip olup, tam anlamıyla memur sayılmaz ve taşeron işçi statüsünde de değildir 1.
    Ancak, 399 sayılı KHK kapsamında sözleşmeli personel pozisyonunda görev yapanların başka kurumların memur kadrolarına naklen atanmaları mümkün değildir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sözleşmeli personeller hangi görevlere atanabilir?

    Sözleşmeli personeller, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında, çeşitli kamu kurumlarında belirli süreli sözleşmelerle görev yapabilirler. Sözleşmeli personellerin atanabileceği bazı görevler: Koruma ve güvenlik görevlisi. Destek personeli. Eğitici. Uzman tabip. Diş tabibi. Eczacı. Sözleşmeli personellerin görev ve unvanları, kurumların ihtiyaçlarına göre belirlenir ve aynı unvanda kadrolu çalışanlarla benzer sorumluluklar üstlenebilirler. Sözleşmeli personelin atanabileceği görevler, kurumların kendi yönetmelik ve pozisyonlarına göre değişiklik gösterebilir.

    KİT sözleşmeli memur kadroya geçecek mi?

    KİT'lerdeki sözleşmeli personelin tamamı kadroya geçmeyecektir. Kadroya geçiş kapsamı dışında kalan sözleşmeli personel grupları arasında KİT personeli de bulunmaktadır. Kadroya geçişle ilgili güncel bilgiler için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın duyurularının takip edilmesi önerilir.

    Sözleşmeli personel tebliği nedir?

    Sözleşmeli personel tebliği, sözleşmeli personelin atanması, nakli, sınavı ve diğer işlemlerine ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmelik ve tebliğleri ifade eder. Bu kapsamda, öne çıkan bazı düzenlemeler şunlardır: 4924 sayılı Kanun: Sözleşmeli personelin pozisyon unvanları, atanma şartları ve diğer niteliklerini belirler. Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar: Sözleşmeli personelin ücret, görev yeri, istifa, hizmet sözleşmesi feshi gibi konularını düzenler. Merkez ve İl Sınav ve Kura Komisyonları: Sözleşmeli personel atamalarında sınav ve kura işlemlerini yürütür.

    Sözleşmeli personel ne iş yapar?

    Sözleşmeli personel, kamu kurum ve kuruluşlarında belirli süreli işlerde çalıştırılan ve işverenle yapılan yazılı bir sözleşme çerçevesinde görev alan kişilerdir. Sözleşmeli personelin yaptığı işler: Kalkınma planı, yıllık program ve iş programlarında yer alan önemli projelerin hazırlanması, gerçekleştirilmesi, işletilmesi ve işlerliği. Özel bir mesleki bilgiye ve ihtisasa ihtiyaç duyulan geçici işler. Sözleşmeli personel, aynı unvanda kadrolu çalışanlarla benzer sorumluluklar üstlenebilir.

    4/B sözleşmeli memurlar hangi kanuna tabi?

    4/B sözleşmeli memurlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin (B) fıkrasına tabidir. Bu personel, kamu idare, kurum ve kuruluşlarında mali yılla sınırlı olarak sözleşme ile çalıştırılan ve işçi sayılmayan kamu hizmeti görevlileridir. Sözleşmeli personelin hak ve hükümlülükleri, "Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar" başlıklı 6/6/1978 tarih ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile düzenlenmiştir.

    Kimler sözleşmeli personel olabilir?

    Sözleşmeli personel olabilme şartları: Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan yaşlı veya emekli aylığı almamak; Kamu haklarından mahrum bulunmamak; Herhangi bir suç hükümlülüğü bulunmamak; Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak; Erkek adayların askerliğini yapmış olması veya askerlik ile ilişiğinin olmaması; Aranıyorsa yaş, eğitim, KPSS ve YDS şartlarını taşımak; En az lise mezunu olmak. Sözleşmeli personel olarak istihdam edilebilecek bazı meslek grupları: öğretmenler; sağlık personeli (diş tabibi, veteriner hekim, eczacı, biyolog, çocuk gelişimcisi, diyetisyen, fizyoterapist, psikolog, sağlık fizikçisi, sosyal çalışmacı, hemşire, ebe, sağlık teknikeri, sağlık memuru, laborant); mühendisler, teknikerler ve teknisyenler; büro ve destek personeli. Sözleşmeli personel olarak istihdam yapılabilmesi için, karşılık olarak, kurumda boş memur kadrosunun bulunması gerekmektedir. Sözleşmeli personel statüsü, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 4. maddesinin B fıkrası kapsamında düzenlenir.

    Sözleşmeli memur 3 yılın sonunda ne olur?

    Sözleşmeli memurun 3 yılın sonunda ne olacağına dair bazı bilgiler şöyledir: Kadroya geçiş. Nakil hakkı. Diğer haklar. Sözleşmeli personelin 3 yılın sonunda ne olacağına dair bilgiler, zamanla değişebilir. Güncel bilgiler için resmi kaynakların takip edilmesi önerilir.