Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği, ekli listede yer alan malların kullanım ömürleri, azami tamir süreleri ile satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerine ilişkin usul ve esasları düzenler 125.
Bu yönetmelik, üretici veya ithalatçıların satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini vermek zorunda oldukları malları ve herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonlarını kapsar 125.
Yönetmeliğin bazı maddeleri:
- Üretici veya ithalatçıların yükümlülüğü: Ekli listede yer alan mallar için Bakanlıkça onaylı satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi almak zorundadır 125.
- Servis istasyonlarının sorumluluğu: Servis istasyonlarının, belirli belgeleri düzenlemesi ve tüketicilere vermesi zorunludur 125.
- Tüketiciden talep edilemeyecek ücretler: Garanti süresi içerisinde, nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi ücretler talep edilemez 125.
- Onarım süresi: Malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi, garanti süresi içinde on iş gününü geçemez 125.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: