• Buradasın

    Kamu kurum ve kuruluşlarında görevde yükselme ve unvan değişikliği esasları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu kurum ve kuruluşlarında görevde yükselme ve unvan değişikliği esasları şu şekildedir:
    1. Öğrenim Düzeyi: Görevde yükselme ve unvan değişikliği için gerekli öğrenim düzeyleri şu şekildedir:
      • Müdür, Şube Müdürü, Başmühendis gibi görevler için en az dört yıllık yüksek öğrenim 13.
      • Programcı, Şef, Amir gibi görevler için en az iki yıllık yüksek öğrenim 13.
      • Memur, Muhasebeci, Bilgisayar İşletmeni gibi görevler için en az orta öğrenim 13.
    2. Hizmet Süresi: Görevde yükselme için kurumların kendi yönetmeliklerinde belirlediği süre kadar alt görevlerde çalışmış olmak şarttır 13.
    3. Sicil ve Disiplin: Son sicil notunun olumlu ve son üç yıllık sicil notu ortalamasının 70 puandan aşağı olmaması şartı aranır 1.
    4. Görevde Yükselme Eğitimi: Görevde yükselme sınavına katılabilmek için en az 75 saatlik bir eğitime katılmak gereklidir 1.
    5. Sınav Şartı: Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları yazılı olarak yapılır ve bu sınavlarda başarılı olmak şarttır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavında hangi konular var?

    Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarında genel olarak aşağıdaki konular yer almaktadır: 1. T.C. Anayasası. 2. Kanunlar: 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu. 3. Yönetmelikler: Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik. 4. Etik ve İnsan Hakları: Yönetimde etik, insan hakları ve demokrasi. 5. Diğer Konular: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, protokol kuralları, genel kültür. Ayrıca, unvan değişikliği sınavlarında ilan edilen kadronun görev alanları ve niteliğine ilişkin özel konular da sorulmaktadır.

    Görevde Yükselme Yönetmeliği'nin 10. maddesi nedir?

    Görevde Yükselme Yönetmeliği'nin 10. maddesi, görevde yükselme eğitiminin konularını belirler: Bu konular şunlardır: 1. T.C. Anayasası: - Genel esaslar; - Temel hak ve ödevler; - Devletin temel organları. 2. Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, ulusal güvenlik. 3. Devlet teşkilatı ile ilgili mevzuat. 4. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili mevzuat. 5. Türkçe dilbilgisi ve yazışmayla ilgili kurallar. 6. Halkla ilişkiler ve davranış kuralları. 7. Atanılacak görev alanı ve niteliği ile ilgili konular.

    Görevde yükselme ve ünvan değişikliği savunma nasıl yapılır?

    Görevde yükselme ve unvan değişikliği savunmasının nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarına ilişkin bazı bilgiler şu şekildedir: Yazılı sınav: Personel Genel Müdürlüğü veya belirlenen diğer kurumlar tarafından yapılır. Sözlü sınav: Yazılı sınavda başarılı olan adaylar sözlü sınava alınır. Başarı puanı: Yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas alınarak belirlenir. Atama: Başarı puanına göre, en yüksek puandan başlayarak atama yapılır.

    Gys sağlık bakanlığı personel görevde yükselme ve ünvan değişikliği yönetmeliği nedir?

    Sağlık Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığı merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatında görev yapan personelin görevde yükselme ve unvan değişikliklerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Amaç. Kapsam. Genel şartlar. Atama esasları. Görev grupları arasında geçişler.

    657'ye göre memurun başka sınıfta ve derecesinin altında bir görevde çalıştırılamayacağı hükmü hangi maddededir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, memurların başka sınıfta ve derecesinin altında bir görevde çalıştırılamayacağı hükmü, Madde 45'te yer almaktadır. Bu madde, aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir: > "Hiçbir memur sınıfının dışında ve sınıfının içindeki derecesinin altında bir derecenin görevinde çalıştırılamaz. (Değişik: 12.2.1982 - 2595/2 md.) 5 inci ve daha aşağı derecelerdeki kadrolara, derece yükselmesi için gerekli nitelikleri haiz memur bulunmaması hallerinde, 36 ncı maddede belirtilen öğrenim durumları itibariyle tespit olunan yükselinebilecek dereceyi aşmamak ve karşılık gösterilecek kadro derecesi kazanılmış hak aylık derecelerinin üç üst derecesinden fazla olmamak kaydıyla, bu dereceler karşılık gösterilerek, kendi derecesi ile aynı sınıftan memur atanması mümkündür".

    Belediye görevde yükselme başvurusu nasıl yapılır?

    Belediye görevde yükselme başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Duyurunun Takip Edilmesi. 2. Başvuru Tarihlerinin Takip Edilmesi. 3. Başvuru Yönteminin Belirlenmesi. 4. Gerekli Şartların Taşınması. 5. Başvuru Belgelerinin Hazırlanması. 2025 yılı için başvurular 16-30 Mayıs 2025 tarihleri arasında sinavbasvuru.anadolu.edu.tr adresinden online olarak yapılmıştır. Başvuru şartları ve süreci, yerel yönetimlere göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili yerel yönetimin insan kaynakları biriminden veya resmi internet sitesinden bilgi alınması önerilir.

    Görevde yükselme ve unvan değişikliği için hangi kitap?

    Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları için aşağıdaki kitaplar önerilmektedir: 1. "2024 YÖK Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Konu Anlatımı" - Kolektif, Yediiklim Yayınları. 2. "2024 YÖK Görevde Yükselme ve Ünvan Değişikliği Konu Anlatımlı Soru Bankası" - Pegem Yayınları. 3. "Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavlarına Hazırlık El Kitabı" - Komisyon, Pegem Akademi Yayıncılık.