Buradasın
Kamu kurum ve kuruluşlarında görevde yükselme ve unvan değişikliği esasları nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu kurum ve kuruluşlarında görevde yükselme ve unvan değişikliği esasları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve ilgili yönetmeliklerle belirlenir 14.
Genel şartlar:
- 657 sayılı Kanunun 68. maddesinde belirtilen şartları taşımak 2.
- Atama yapılacak kadro için belirlenen öğrenim ve belgelere sahip olmak 2.
- İlan edilen kadro için gerekli alt görevlerde belirli bir süre çalışmış olmak (en az 6 ay) 23.
- Görevde yükselme sınavında başarılı olmak 23.
Özel şartlar, atanılacak kadroya göre değişiklik gösterir 24. Örneğin, şube müdürü kadrosuna atanmak için ilgili bölümden mezun olmak ve bakanlık merkezinde belirli bir süre görev yapmış olmak gereklidir 2.
Unvan değişikliği, ilgili kadro için düzenlenen sınav sonucuna göre yapılır 2.
Detaylı bilgi için Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik incelenebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: