Ofis sözleşmesi, taraflardan birinin (ofis sağlayıcısı/kiraya veren) ofisinin tamamını veya bir kısmını ve içindeki eşyaları kullandırması ile güvenlik, sekretarya, fotokopi, müşteri karşılama, toplantı organizasyonları, postaların alınması gibi hizmetleri sağlaması karşılığında, diğer tarafın (ofis kullanıcısı/kiracı) çoğunlukla para şeklinde tek bir edim yerine getirmeyi borçlandığı sözleşmedir. Ofis sözleşmesi türleri: Hazır ofis: Kullanıcıya münferit kullanıma uygun, diğer kullanıcı ofisleriyle arasında bir cam, duvar gibi bir yapıyla ayrılmış bir alan sunulur. Ortak ofis: Kullanıcılar için birden çok ofis kullanıcısının çalışabileceği şekilde tasarlanmış bir alan tahsis edilir. Sanal ofis: Kullanıcıya fiziki bir ofis ortamı sunulmaz, ancak yasal adres ihtiyacı ve kargo takibi gibi hizmetler sağlanır. Ofis sözleşmesinin unsurları: Ofis sağlayıcısının birden fazla edimi yüklenmesi. Edimlerin bir bütün hâlinde, süreklilik arz edecek biçimde sunulması. Bedel. Ofis sözleşmesinin hukuki niteliği: Doktrinde farklı görüşler bulunmakla birlikte, hazır ofis ve ortak ofis sözleşmelerinin kira akdi olduğu ve kira hukukuna ilişkin hükümlerin uygulanması gerektiği görüşü bulunmaktadır. Diğer bir görüş ise, bu sözleşmelerin kira unsurunun yanı sıra sunulan hizmetler nedeniyle karma nitelikte olduğunu savunmaktadır.