Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ofis sözleşmesi, taraflardan birinin (ofis sağlayıcısı/kiraya veren) ofisinin tamamını veya bir kısmını ve içindeki eşyaları kullandırması ile güvenlik, sekretarya, fotokopi, müşteri karşılama, toplantı organizasyonları, postaların alınması gibi hizmetleri sağlaması karşılığında, diğer tarafın (ofis kullanıcısı/kiracı) çoğunlukla para şeklinde tek bir edim yerine getirmeyi borçlandığı sözleşmedir 14.
Ofis sözleşmesi türleri:
- Hazır ofis: Kullanıcıya münferit kullanıma uygun, diğer kullanıcı ofisleriyle arasında bir cam, duvar gibi bir yapıyla ayrılmış bir alan sunulur 1.
- Ortak ofis: Kullanıcılar için birden çok ofis kullanıcısının çalışabileceği şekilde tasarlanmış bir alan tahsis edilir 1.
- Sanal ofis: Kullanıcıya fiziki bir ofis ortamı sunulmaz, ancak yasal adres ihtiyacı ve kargo takibi gibi hizmetler sağlanır 12.
Ofis sözleşmesinin unsurları:
- Ofis sağlayıcısının birden fazla edimi yüklenmesi 1.
- Edimlerin bir bütün hâlinde, süreklilik arz edecek biçimde sunulması 1.
- Bedel 14.
Ofis sözleşmesinin hukuki niteliği:
- Doktrinde farklı görüşler bulunmakla birlikte, hazır ofis ve ortak ofis sözleşmelerinin kira akdi olduğu ve kira hukukuna ilişkin hükümlerin uygulanması gerektiği görüşü bulunmaktadır 5.
- Diğer bir görüş ise, bu sözleşmelerin kira unsurunun yanı sıra sunulan hizmetler nedeniyle karma nitelikte olduğunu savunmaktadır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: