• Buradasın

    Home ofis çalışan gider yazabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, home ofis çalışanlar bazı giderlerini vergiden düşebilirler.
    Home ofis çalışanlarının gider yazabileceği bazı kalemler şunlardır:
    • Kira gideri: Home ofis olarak kullanılan yerin kirasının tamamı gider olarak gösterilebilir 23.
    • Isıtma, aydınlatma ve diğer giderler: Bu giderlerin yarısı mesleki hasılattan indirilebilir 23.
    • Demirbaş harcamaları: Ofis için alınan masa, sandalye, bilgisayar gibi ürünler için yapılan harcamalar gider olarak gösterilebilir 14.
    • Kargo ve posta giderleri: İşle ilgili yapılan kargo ve posta harcamaları gider olarak kaydedilebilir 1.
    Giderlerin şirket adına faturalandırılması ve ispatlayıcı belgelerle desteklenmesi gerekmektedir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Home Office çalışmak için ne gerekli?

    Home office çalışmak için gerekli bazı unsurlar: Uzaktan çalışma sözleşmesi: İşveren ve çalışan arasında işin tanımı, süresi, ücreti ve kişisel verilerin korunması gibi konuları içeren yazılı bir sözleşme yapılmalıdır. Çalışma mekanı: Sessiz ve dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak bir alan oluşturulmalıdır. Ekipmanlar: Ergonomik bir sandalye, uygun bir masa, bilgisayar, yazıcı, tarayıcı ve güvenilir bir internet bağlantısı gereklidir. Yasal düzenlemeler: Home office çalışmanın yasal olabilmesi için, şahsın bir şahıs şirketi kurması ve gerekli izinleri alması gerekir. Veri güvenliği: Gizlilik ve veri güvenliği politikalarına uyum sağlanmalı, gerekli protokoller belirlenmeli ve çalışanlara eğitim verilmelidir. Ayrıca, home office olarak birçok iş yapılabilse de, tehlikeli kimyasal madde ve radyoaktif maddelerle çalışılan işler ile kamu hizmetlerinde alım yapılan işler home office olarak yapılamaz.