• Buradasın

    Geçici görevlendirme belgesi İSG'de nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geçici görevlendirme belgesi, iş sağlığı ve güvenliği (İSG) kapsamında şu şekilde kullanılır:
    1. Formun Hazırlanması: Geçici görevlendirme formunda, formun hazırlanma tarihi, görevlendirmeyi yapan işyerinin bilgileri, yetkilisinin adı soyadı ve imzası, görevlendirilecek personelin adı soyadı, TC kimlik numarası ve rızasını gösteren imzası bulunmalıdır 4.
    2. Eğitim ve Belgeler: Geçici görevlendirme yapılacak personelin, çok tehlikeli ve tehlikeli sınıftaki işyerlerinde işe uygun eğitimleri aldığına dair belgeleri olması gerekir 35.
    3. Bilgilendirme: Geçici görevlendirme ile başka bir işyerinde çalışacak olan personel, işin doğası gereği karşılaşabileceği riskler konusunda bilgilendirilir ve gerekli önlemler alınır 35.
    4. Onay ve Saklama: Görevlendirme belgesi, İSG-KATİP sistemi üzerinden onaylanır ve bir nüshası kurumda, bir nüshası da görevlendirilen personelde saklanır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geçici görevlendirme zorunlu hizmet süresini etkiler mi?

    Geçici görevlendirme, zorunlu hizmet süresini etkileyebilir. Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik'e göre, yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri, görev yapılan yerin bölge hizmetinden sayılır. 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin ek 25. madde hükümlerine göre, geçici görevlendirilen personelin özlük hakları devam eder ve geçici görevlendirme süreleri terfi ve emeklilikte hesaba katılır. Ancak, geçici görev süresinin 90 günü aşması durumunda, aşan kısmın zorunlu hizmet süresinden sayılıp sayılmayacağı konusunda açık bir düzenleme bulunmamaktadır.

    Geçici görevlendirilen personel izin kullanabilir mi?

    Geçici görevlendirilen personel, izin kullanabilir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, geçici görevlendirme öncesi veya sonrası yıllık izin verilmesi yasal bir engel taşımamaktadır. Ancak, geçici görevlendirilen personelin izin kullanması durumunda, iznin bitiminde süresinde görevine başlaması gerekmektedir. Ayrıca, geçici görevlendirme süresi toplamda altı ayı geçtiğinde, personelin muvafakatinin alınması zorunludur.

    Geçici görevlendirme en fazla kaç ay olur?

    Geçici görevlendirme süresi, kamu sektöründe bir takvim yılı içinde en fazla altı ay olarak uygulanmaktadır. Ancak, bazı durumlarda bu süre bir yıla kadar uzatılabilir. Özel sektörde ise süre, iş sözleşmesi ve şirket politikalarına göre değişiklik göstermektedir.

    Geçici Görevlendirme Formu kaç gün içinde gönderilir?

    Geçici görevlendirme formunun, öngörülen geçici görevlendirme başlangıç tarihinden en az bir ay önce muvafakat işlemlerinin tamamlanması için personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kuruma gönderilmesi gerekmektedir. Ayrıca, tekemmül eden geçici görevlendirmeye ilişkin formun, geçici görevlendirme yapılan kuruma gönderilip ilgili personele görevlendirme başlangıç tarihinden en az 5 gün önce tebliğ edilmesi gerekmektedir.

    Geçici görevlendirilen personel nereye atanır?

    Geçici görevlendirilen personel, kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurum dışındaki bir kuruma atanır. Geçici görevlendirme, personelin kadro veya pozisyonunun bulunduğu kurum tarafından verilecek muvafakat ile tekemmül eder. Özel sektörde geçici görevlendirme uygulamalarında ise çalışanın rızasının alınması önemlidir.

    Geçici görevlendirilen işçinin İSG sorumluluğu kime ait?

    Geçici görevlendirilen işçinin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) sorumluluğu, hem geçici işverene hem de asıl işverene aittir. Geçici işveren, işçinin kendi bünyesinde çalıştığı süre boyunca ödenmeyen ücret ve sosyal sigorta primlerinden, asıl işverenle birlikte müteselsilen sorumludur. Asıl işveren, geçici işçinin geçici işverenin işyerinde maruz kalabileceği zararlardan dolayı müteselsilen sorumlu tutulur. Geçici veya Belirli Süreli İşlerde İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında Yönetmelik'e göre, işveren, geçici süreli iş ilişkilerinde, özellikle kişisel koruyucu donanımlara erişim dahil olmak üzere, çalışanların sağlık ve güvenliklerini korumakla yükümlüdür.

    Geçici görev onayı nasıl alınır?

    Geçici görev onayı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Gerekli belgelerin hazırlanması: İşveren veya yetkilendirilmiş kişi, geçici görev talep dilekçesi ve ekinde görev yazısı, yurt dışındaki işyeri ile Türkiye’deki işveren arasındaki ilişkiyi kanıtlayan belge ve gidilecek ülkedeki işyeri bilgilerini hazırlamalıdır. 2. Başvurunun yapılması: Belgeler, sigortalının işyeri dosyasının bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü (SGİM) veya Sosyal Güvenlik Merkezine (SGM) sunulmalıdır. 3. Onay süreci: Talep, SGİM/SGM tarafından ilgili ülkenin onayının alınması için Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne (EHGM) iletilir. 4. Onay: Görev uzatma talebi, ilk geçici görev süresi bitmeden önce yapılmalıdır. Kurum içi geçici görevlendirme için: Görevlendirme işleminin kamu hizmetlerinin aksamasını önleyecek bir zorunluluktan kaynaklanması gerekir. Geçici görevlendirilecek personelin, atanacağı görevle ilgili bilgi ve beceriye sahip olması önemlidir. Görevlendirme işleminin, memurun sağlığına, aile bütünlüğüne ve kişisel haklarına zarar vermemesi gerekir. Geçici görevlendirme onayı, atamaya yetkili amir veya kurum içi ise birim amiri, kurumlar arası ise üst yönetici tarafından verilir.