Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Geçici görev onayı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Gerekli belgelerin hazırlanması: İşveren veya yetkilendirilmiş kişi, geçici görev talep dilekçesi ve ekinde görev yazısı, yurt dışındaki işyeri ile Türkiye’deki işveren arasındaki ilişkiyi kanıtlayan belge ve gidilecek ülkedeki işyeri bilgilerini hazırlamalıdır 1.
- Başvurunun yapılması: Belgeler, sigortalının işyeri dosyasının bağlı olduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü (SGİM) veya Sosyal Güvenlik Merkezine (SGM) sunulmalıdır 1.
- Onay süreci: Talep, SGİM/SGM tarafından ilgili ülkenin onayının alınması için Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne (EHGM) iletilir 1.
- Onay: Görev uzatma talebi, ilk geçici görev süresi bitmeden önce yapılmalıdır 1.
Kurum içi geçici görevlendirme için:
- Görevlendirme işleminin kamu hizmetlerinin aksamasını önleyecek bir zorunluluktan kaynaklanması gerekir 3.
- Geçici görevlendirilecek personelin, atanacağı görevle ilgili bilgi ve beceriye sahip olması önemlidir 3.
- Görevlendirme işleminin, memurun sağlığına, aile bütünlüğüne ve kişisel haklarına zarar vermemesi gerekir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: