• Buradasın

    Devir teslimi kim yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devir teslim işlemleri, farklı bağlamlarda farklı kişiler tarafından yapılabilir:
    1. Devlet Memurları: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, çekilen devlet memurları, görevleriyle ilgili devir ve teslim işlemlerini yerlerine asaleten veya vekaleten atananlara ya da yetkili amirce görevlendirilecek bir memura yapmak zorundadır 1.
    2. Okul ve Kurumlarda: Taşınır malların korunmasından sorumlu olan müdürler, bu malların devir ve teslimini kendilerinden sonra göreve başlayan müdür veya devir kuruluna yapmak zorundadır 2.
    3. Gayrimenkul Devri: Tapu devir işlemlerinde ise devir teslimi, satıcı ve alıcı arasındaki anlaşmanın ardından tapu müdürlüğünde tapu memuru gerçekleştirir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devir ne anlama gelir?

    Devir kelimesi, Arapça kökenli olup, farklı anlamlara sahiptir: Kendine özgü bir özellik taşıyan zaman parçası. Dönme, dönüş. Aktarılma, bir malın mülkiyetini veya bir mal üzerindeki hakkı bir başkasına geçirme. Bir görevin bir kişiden başkasına geçmesi. Sürekli ve düzenli değişim, çevrim. Fizikte, bir hareket birbirinin aynı olan ve eşit zamanlarda yapılan başka hareketlerden oluştuğunda hareketlerin her biri veya bunların yapılması için geçen zaman aralığı, periyot. Dolaşma.

    Devir işlemi ne zaman yapılır?

    Tapu devir işlemi, gayrimenkul alım satımında veya taşınmazın miras ya da bağış yoluyla el değiştirmesi durumlarında yapılır. Devir işleminin yapıldığı bazı durumlar: Satış. Bağış (hibe). Miras. Tapu devir işlemleri, tapu müdürlüklerinde veya online olarak Web Tapu üzerinden yapılabilir.

    Devir belgesi nasıl hazırlanır?

    Tapu devir işlemi için gerekli belgelerin hazırlanması şu adımları içerir: 1. Kimlik Belgeleri: Satıcı ve alıcının nüfus cüzdanı veya fotoğraflı ve onaylı kimlik belgeleri. 2. Tapu Belgesi: Tapunun aslı veya fotokopisi. 3. Vesikalık Fotoğraf: Alıcıdan son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet vesikalık fotoğraf. 4. Rayiç Bedel Belgesi: Taşınmazın güncel rayiç bedelini gösteren belge, belediyeden alınır. 5. DASK Poliçesi: Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) poliçesi. 6. Vekaletname: Temsilci aracılığıyla işlem yapılacaksa noter onaylı vekaletname. Tapu devri için randevu almak amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün web sitesi üzerinden veya ALO 181 hattı aracılığıyla başvuru yapılabilir. Tapu harcı ve döner sermaye bedelinin ödenmesi sonrasında, gerekli belgelerle tapu müdürlüğüne gidilerek devir işlemi gerçekleştirilir. Belgelerde eksiklik veya başka engeller olması durumunda tapu devri yapılamaz.

    Devir teslim ve tescil belgesi nedir?

    Devir teslim belgesi, araç satış veya devir işlemlerinin tamamlandığını ve yeni malikin adına tescil işleminin gerçekleştirildiğini gösteren belgedir. Tescil belgesi, bir aracın yasal olarak kayıtlı olduğunu ve trafiğe çıkabileceğini gösteren resmi bir belgedir. Tescil belgesi olmadan araç kullanmak yasal değildir ve idari cezalara yol açabilir.

    Kurumlar arası taşınır devir protokolü nasıl yapılır?

    Kurumlar arası taşınır devir protokolü şu şekilde yapılır: 1. Protokolün Hazırlanması: Devir işlemleri için protokol, ilgili harcama birimi tarafından hazırlanır. Protokolde devrin konusu, miktarı, parasal değeri, taraf kurumların bilgileri ve gerekçesi yer alır. 2. Devir ve İmza Yetkisi: Hazırlanan protokole göre devir işlemi gerçekleştirilir. Protokolde yer alan taşınırların toplam değeri dikkate alınarak imza yetkilisi belirlenir. 2025 yılı için toplam tutar 150.000 TL ve üzeri ise protokol, kurum üst yöneticisi (üniversitelerde rektör veya yetki devri yapılan durumda rektör yardımcısı) tarafından imzalanır. 150.000 TL altı ise protokol, ilgili harcama yetkilisi tarafından imzalanır. 3. Kayıt ve Muhasebe İşlemleri: İmzalanan protokol esas alınarak taşınır kayıt sistemine giriş/çıkış işlemleri yapılır. Varlık İşlem Fişi düzenlenerek muhasebeye iletilir. Ayrıca, kurumlar arası taşınır devir işlemlerinde Taşınır Mal Yönetmeliği 1 No'lu Genel Tebliği'nde belirlenen esas ve usuller uygulanır. Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: resmigazete.gov.tr; sgb.adalet.gov.tr; kbs.gov.tr; arnavutkoy.meb.gov.tr.

    Devir teslimde nelere bakılır?

    Devir teslim işlemlerinde dikkat edilen bazı unsurlar: Belgelerin eksiksiz ve düzenli olması. Şeffaflık ve açıklık. Yeni yönetimin eğitimi. Zimmetlerin iadesi. Gayrimenkul devir tesliminde ise tapu, nüfus cüzdanı, ilgili belediyeden alınan emlak değeri belgesi, DASK belgesi, vergi levhası, imza sirküleri, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği ve yetki belgesi gibi belgelerin hazırlanması gereklidir.

    Devretmek ve devir teslim ne demek?

    Devretmek, bir taşınmazın kullanım hakkının, bir kişiden başka bir kişi üzerine geçirilmesidir. Devir teslim ise bir şeyi bitirip başkasına başlatma olayıdır.