• Buradasın

    Devir teslimde nelere bakılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devir teslim işlemlerinde dikkat edilen bazı unsurlar:
    • Belgelerin eksiksiz ve düzenli olması 1. Karar defteri, denetim defteri, işletme defteri, personel özlük dosyaları, arşivlenmiş dönemsel belgeler ve envanter listesi gibi belgelerin tam ve düzenli olması hukuki sorunların önüne geçmek için önemlidir 1.
    • Şeffaflık ve açıklık 1. Devir teslim işlemleri, tüm kat maliklerinin bilgisi dahilinde yapılmalıdır 1.
    • Yeni yönetimin eğitimi 1. Yeni yönetime, belgelerin niteliği ve işleyişi hakkında bilgi verilmelidir 1.
    • Zimmetlerin iadesi 3. Çalışanın, işten ayrılmadan önce işyerine ait araç-gereç, kimlik, para ve belge gibi şeyleri işverene geri vermesi gerekir 3.
    Gayrimenkul devir tesliminde ise tapu, nüfus cüzdanı, ilgili belediyeden alınan emlak değeri belgesi, DASK belgesi, vergi levhası, imza sirküleri, son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği ve yetki belgesi gibi belgelerin hazırlanması gereklidir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devir ne anlama gelir?

    Devir kelimesi, Arapça kökenli olup, farklı anlamlara sahiptir: Kendine özgü bir özellik taşıyan zaman parçası. Dönme, dönüş. Aktarılma, bir malın mülkiyetini veya bir mal üzerindeki hakkı bir başkasına geçirme. Bir görevin bir kişiden başkasına geçmesi. Sürekli ve düzenli değişim, çevrim. Fizikte, bir hareket birbirinin aynı olan ve eşit zamanlarda yapılan başka hareketlerden oluştuğunda hareketlerin her biri veya bunların yapılması için geçen zaman aralığı, periyot. Dolaşma.

    Devretmek ve devir teslim ne demek?

    Devretmek, bir taşınmazın kullanım hakkının, bir kişiden başka bir kişi üzerine geçirilmesidir. Devir teslim ise bir şeyi bitirip başkasına başlatma olayıdır.

    Devir-teslim ne zaman yapılır?

    Devir-teslim işlemleri farklı bağlamlarda farklı zamanlarda yapılır: 1. Tapu Devri: Tapu devir işlemleri için randevu alınarak tapu müdürlüğüne gidilir ve işlemler randevu saatinde tamamlanır. 2. Okul ve Kurumlarda Devir Teslim: Okul müdürlerinin, okuldaki eşya ve gereçleri, yerine atanan okul müdürüne devir teslim etme süresi, işe yeni başlayan müdür için 15 gündür. 3. Devlet Memurlarının Çekilmesi: Devlet memurlarının devir teslim işlemleri, yerlerine asaleten veya vekaleten atananlara, 30 gün içinde yapılır. Bu süre, olağanüstü hallerde yetkili amirce uzatılabilir.

    Devir işlemi ne zaman yapılır?

    Tapu devir işlemi, gayrimenkul alım satımında veya taşınmazın miras ya da bağış yoluyla el değiştirmesi durumlarında yapılır. Devir işleminin yapıldığı bazı durumlar: Satış. Bağış (hibe). Miras. Tapu devir işlemleri, tapu müdürlüklerinde veya online olarak Web Tapu üzerinden yapılabilir.

    Devir belgesi nasıl hazırlanır?

    Tapu devir işlemi için gerekli belgelerin hazırlanması şu adımları içerir: 1. Kimlik Belgeleri: Satıcı ve alıcının nüfus cüzdanı veya fotoğraflı ve onaylı kimlik belgeleri. 2. Tapu Belgesi: Tapunun aslı veya fotokopisi. 3. Vesikalık Fotoğraf: Alıcıdan son 6 ay içinde çekilmiş 2 adet vesikalık fotoğraf. 4. Rayiç Bedel Belgesi: Taşınmazın güncel rayiç bedelini gösteren belge, belediyeden alınır. 5. DASK Poliçesi: Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) poliçesi. 6. Vekaletname: Temsilci aracılığıyla işlem yapılacaksa noter onaylı vekaletname. Tapu devri için randevu almak amacıyla Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün web sitesi üzerinden veya ALO 181 hattı aracılığıyla başvuru yapılabilir. Tapu harcı ve döner sermaye bedelinin ödenmesi sonrasında, gerekli belgelerle tapu müdürlüğüne gidilerek devir işlemi gerçekleştirilir. Belgelerde eksiklik veya başka engeller olması durumunda tapu devri yapılamaz.

    Devir yapmak ne anlama gelir?

    Devir yapmak, farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşıyabilir: Bir malın mülkiyetini veya bir mal üzerindeki hakkı başkasına geçirme. Bir görevin bir kişiden diğerine geçmesi. Düzenli ve sürekli değişim, çevrim. Kendine özgü bir özellik taşıyan zaman parçası. Tarihte özellik taşıyan yeni bir çağ başlatma (devir açmak). Ayrıca, "devir" kelimesi "dönme, dönüş" ve "dolaşma" anlamlarına da gelir.

    Devir teslimi kim yapar?

    Devir teslim işlemleri, farklı bağlamlarda farklı kişiler tarafından yapılabilir: 1. Devlet Memurları: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre, çekilen devlet memurları, görevleriyle ilgili devir ve teslim işlemlerini yerlerine asaleten veya vekaleten atananlara ya da yetkili amirce görevlendirilecek bir memura yapmak zorundadır. 2. Okul ve Kurumlarda: Taşınır malların korunmasından sorumlu olan müdürler, bu malların devir ve teslimini kendilerinden sonra göreve başlayan müdür veya devir kuruluna yapmak zorundadır. 3. Gayrimenkul Devri: Tapu devir işlemlerinde ise devir teslimi, satıcı ve alıcı arasındaki anlaşmanın ardından tapu müdürlüğünde tapu memuru gerçekleştirir.