Buradasın
Çalışan temsilcisi yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çalışan Temsilcisi Yönetmeliği, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 20. maddesi uyarınca hazırlanmış olan "İş Sağlığı ve Güvenliği ile İlgili Çalışan Temsilcisinin Nitelikleri ve Seçilme Usul ve Esaslarına İlişkin Tebliğ" ile belirlenmiştir 12.
Yönetmeliğe göre çalışan temsilcisinin görevleri şunlardır:
- İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalara katılmak 3.
- Tehlike kaynağının yok edilmesi veya riskin azaltılması için tedbir alınmasını istemek 3.
- Tekliflerde bulunmak ve benzeri konularda çalışanları temsil etmek 3.
Çalışan temsilcisinin atanması ve seçimi şu şekilde yapılır:
- İşveren, çalışanlar arasında seçim yapar veya atama yoluyla yeterli sayıda çalışan temsilcisini görevlendirir 12.
- Seçim, işyerindeki çalışanların en az yarıdan bir fazlasının katılacağı gizli oylamayla yapılır 23.
- Aday sayısı, işyerinde zorunlu çalışan temsilcisi sayısının üç katından fazla olamaz 2.
- Seçim sonuçlarına göre en fazla oy alan aday veya adaylar çalışan temsilcisi olarak ilan edilir 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: