Buradasın
Çalışan temsilcisi yönetmeliği nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çalışan temsilcisi yönetmeliği, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu'nun 20. maddesi kapsamında, çalışan temsilcilerinin nitelikleri, seçimi veya atanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen düzenlemedir 125.
Çalışan temsilcisi yönetmeliklerinin bazı maddeleri:
- İşverenin yükümlülüğü 125. İşveren, çalışanlar arasında seçim veya atama yoluyla yeterli sayıda çalışan temsilcisini görevlendirir ve temsilcilerinin görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli imkanları sağlar 125.
- Çalışan temsilcisi adaylarının belirlenmesi 125. Çalışan temsilcisinin, işyerinde yetkili sendika bulunmaması halinde çalışanlar arasından seçimle belirlenmesi esastır 125.
- Çalışan temsilcisinin nitelikleri 125. Bir çalışanın temsilci olabilmesi için işyerinin tam süreli daimi çalışanı olması, en az 3 yıllık iş deneyimine sahip olması ve en az ortaokul düzeyinde öğrenim görmüş olması gerekir 125.
- Çalışan temsilcisi sayısı 134. Çalışan sayısına göre belirlenen sayıda temsilci seçilir; örneğin, 2-50 çalışan için 1, 51-100 çalışan için 2 temsilci gibi 134.
- Seçilme veya atanma koşulları 125. Seçim, işyerindeki çalışanların en az yarıdan bir fazlasının katılacağı bir oylamayla yapılır ve en fazla oy alan aday veya adaylar çalışan temsilcisi veya temsilcileri olarak ilan edilir 125.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: