Alt işverenlik yönetmeliği nedir?
Alt İşverenlik Yönetmeliği, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında asıl işveren-alt işveren ilişkisinin kurulma şartlarını, alt işverene ait işyerinin bildirimini ve tescilini, alt işverenlik sözleşmesinde bulunması gereken hususları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: Asıl işveren-alt işveren ilişkisinin kurulma şartları: Asıl işverenin işyerinde kendi işçilerinin bulunması, alt işverene verilen işin işletmenin ve işin gereği ile teknolojik nedenlerle uzmanlık gerektiren bir iş olması. Alt işverenlik sözleşmesi: Asıl işveren ile alt işveren arasında yazılı olarak yapılan ve belirli hususları ihtiva eden bir sözleşme olması. İşyerinin tescili: Alt işverenin, işyerini tescil ettirmek için şekli Bakanlıkça belirlenen işyeri bildirgesi ve gerekli belgeleri bölge müdürlüğüne vermesi. Muvazaa incelemesi: Alt işverene verilen işin gerçekte asıl işverenin işi olup olmadığının ve alt işverenin işe uygun ekipman ve tecrübeye sahip olup olmadığının incelenmesi.
Alt işverenlik yönetmeliği nedir?