• Buradasın

    657 DMK kaç maddeden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), 120 maddeden oluşmaktadır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 122 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 122. maddesi, memurların başarı ve üstün başarı belgeleriyle ödüllendirilmesini düzenler. Bu maddeye göre: Görevlerinde olağanüstü gayret ve çalışmalarıyla emsallerine göre başarılı olan, kamu kaynağında tasarruf sağlayan, kamu zararını önleyen veya azaltan, kamusal fayda ve gelirleri artıran memurlara başarı belgesi verilebilir. Üç defa başarı belgesi alan memura üstün başarı belgesi verilir. Üstün başarı belgesi alan memurlara, uygun görülmesi halinde en yüksek devlet memuru aylığının %200'üne kadar ödül verilebilir. Bir yıl içinde ödüllendirileceklerin sayısı, kurumun yılbaşındaki dolu kadro mevcudunun binde onundan fazla olamaz. Kamu kurumları, memurlarının başarı, verimlilik ve gayretlerini ölçmek üzere değerlendirme ölçütleri belirleyebilir.

    657 102 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 102. maddesi, yıllık izin süresini düzenlemektedir. Bu maddeye göre: Hizmeti 1 yıldan 10 yıla kadar (10 yıl dahil) olan memurların yıllık izin süresi 20 gündür. Hizmeti 10 yıldan fazla olan memurların yıllık izin süresi ise 30 gündür. Zorunlu hallerde bu sürelere gidiş ve dönüş için en çok ikişer gün eklenebilir.

    657 133 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 133. maddesi, disiplin cezalarının bir süre sonra sicilden silinmesini düzenler. Bu maddeye göre: Devlet memurluğundan çıkarma cezasından başka bir disiplin cezasına çarptırılmış olan memur, uyarma ve kınama cezalarının uygulanmasından 5 sene, diğer cezaların uygulanmasından 10 sene sonra atamaya yetkili amire başvurarak, verilmiş olan cezalarının özlük dosyasından silinmesini isteyebilir. Memurun, belirtilen süreler içerisindeki davranışları, bu isteğini haklı kılacak nitelikte görülürse, isteğinin yerine getirilmesine karar verilerek bu karar özlük dosyasına işlenir.

    5442 ve 657 arasındaki fark nedir?

    5442 ve 657 arasındaki fark, iki farklı kanun olan İl İdaresi Kanunu (5442) ve Devlet Memurları Kanunu (657) arasındaki farktır. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, il, ilçe ve bucak gibi mülki idare bölümlerinin kuruluşunu ve bu bölümlerdeki idari yapıların işleyişini düzenler. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ise, devlet memurlarının görev ve sorumluluklarını, atama ve terfi işlemlerini, mali haklarını ve diğer özlük işlerini düzenler. İki kanun arasındaki bazı farklar şunlardır: Geçici Görevlendirme: 5442 sayılı kanun hükümlerine göre yapılacak geçici görevlendirme için süre belirtilmezken, 657 sayılı kanuna göre geçici görevlendirmenin bir süresi olmalıdır. Uygulanacak Hükümler: 657 sayılı kanuna göre, memur olduğu için 657 hükümleri uygulanırken, 5442 sayılı kanuna göre özel kanunlar uygulanır.

    657 152 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 152. maddesi, zam ve tazminatlara ilişkin düzenlemeleri içerir. Bu madde kapsamında yer alan bazı unsurlar şunlardır: İş güçlüğü zammı. İş riski zammı. Mali sorumluluk zammı. Temininde güçlük zammı. Ayrıca, bu maddede yer alan zam ve tazminatların oranları, kamu kurum ve kuruluşları tarafından hizmetin gerekleri ve mali imkanlar dikkate alınarak belirlenebilir.

    657 74 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 74. maddesi, memurların bir kurumdan diğerine nakil işlemlerini düzenler. Bu maddeye göre, memurlar, kurumların muvafakatı ile kazanılmış hak dereceleri üzerinden veya 68. maddedeki esaslar çerçevesinde derece yükselmesi suretiyle, bulundukları sınıftan veya öğrenim durumları itibariyle girebilecekleri sınıftan bir kadroya nakledilebilirler. Kazanılmış hak derecelerinin altındaki derecelere atanabilmek için, atanılacak kadro derecesi ile kazanılmış hak derecesi arasındaki farkın 3 dereceden fazla olmaması ve memurun isteği gereklidir.

    657 68 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 68. maddesi, memurların derece yükselmesi için gereken şartları ve prosedürleri belirler. Bazı temel şartlar: Üst derecelerde boş kadro bulunması. En az 3 yıl derece içinde çalışma ve bu derecenin 3. kademesinde en az 1 yıl bulunmuş olma. Kadronun gerektirdiği niteliklerin sağlanması. Eğitim ve öğretim hizmetleri ile sağlık hizmetleri haricindeki sınıflarda, belirli derecelerdeki kadrolara süre kaydı aranmaksızın atama yapılabilir: 1., 2., 3. ve 4. dereceli kadrolar için sırasıyla en az 12, 10, 8 yıl hizmet süresi. Dört yıldan az süreli yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl eklenir.