• Buradasın

    657 DMK 104 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun (DMK) 104. maddesi, memurlara verilecek mazeret izinlerini düzenler 345.
    Bazı mazeret izinleri ve süreleri:
    • Babalık izni: Memura, eşinin doğum yapması halinde talebi üzerine on gün izin verilir 34.
    • Evlilik izni: Memurun kendisinin veya çocuğunun evlenmesi halinde isteği üzerine yedi gün izin verilir 34.
    • Ölüm izni: Eşinin, çocuğunun, kendisinin veya eşinin ana, baba ve kardeşinin ölümü hallerinde isteği üzerine yedi gün izin verilir 34.
    • Diğer mazeretler: Merkezde atamaya yetkili amir, ilde vali, ilçede kaymakam ve yurt dışında diplomatik misyon şefi tarafından, birim amirinin muvafakati ile, bir yıl içinde toptan veya bölümler halinde, mazeretleri sebebiyle memurlara on gün izin verilebilir 45.
    Ayrıca, kadın memurlara doğum sonrası analık izni süresinin bitiminden itibaren belirli koşullarda süt izni veya ilave analık izni de sağlanabilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 DMK kaç maddeden oluşur?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (DMK), 120 maddeden oluşmaktadır.

    4688 ve 657 arasındaki fark nedir?

    4688 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu, kamu görevlilerinin ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek amacıyla sendika ve konfederasyonların kuruluşunu, organlarını, yetkilerini ve faaliyetlerini düzenler. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurların ve diğer kamu görevlilerinin niteliklerini, atanmalarını, görev ve yetkilerini, haklarını, yükümlülüklerini, aylık ve ödeneklerini, diğer özlük işlerini düzenler. Özetle, 4688 sayılı kanun, kamu görevlilerinin sendikal haklarını düzenlerken; 657 sayılı kanun, memurların çalışma koşullarını ve haklarını düzenler.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    663 ve 657 sayılı KHK arasındaki fark nedir?

    663 ve 657 sayılı KHK arasındaki temel farklar şunlardır: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (KHK), genel olarak devlet memurlarının çalışma koşullarını, haklarını ve yükümlülüklerini düzenler. 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ise, özellikle Sağlık Bakanlığı'nın teşkilat yapısını, merkez ve taşra teşkilatını, bağlı kuruluşlarını ve bu kuruluşların görev, yetki ve sorumluluklarını düzenler. Ayrıca, 663 sayılı KHK ile Sağlık Bakanlığı'nın teşkilat yapısında merkeziyetçi bir yapı oluşturulmuş, bazı ana hizmet birimleri bağlı kuruluşlara dönüştürülmüş ve taşra teşkilatında önemli değişiklikler yapılmıştır.

    5442 ve 657 arasındaki fark nedir?

    5442 ve 657 arasındaki fark, iki farklı kanun olan İl İdaresi Kanunu (5442) ve Devlet Memurları Kanunu (657) arasındaki farktır. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, il, ilçe ve bucak gibi mülki idare bölümlerinin kuruluşunu ve bu bölümlerdeki idari yapıların işleyişini düzenler. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ise, devlet memurlarının görev ve sorumluluklarını, atama ve terfi işlemlerini, mali haklarını ve diğer özlük işlerini düzenler. İki kanun arasındaki bazı farklar şunlardır: Geçici Görevlendirme: 5442 sayılı kanun hükümlerine göre yapılacak geçici görevlendirme için süre belirtilmezken, 657 sayılı kanuna göre geçici görevlendirmenin bir süresi olmalıdır. Uygulanacak Hükümler: 657 sayılı kanuna göre, memur olduğu için 657 hükümleri uygulanırken, 5442 sayılı kanuna göre özel kanunlar uygulanır.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.

    657 ve 4857 arasındaki fark nedir?

    657 ve 4857 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 657 sayılı kanun devlet memurlarını, 4857 sayılı kanun ise iş akdine bağlı çalışanları kapsar. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi, işçilerin iş güvencesine göre daha fazladır. Maaş Ödemesi: Memurlar maaşlarını peşin alırken, işçiler çalıştıktan sonra alır. Yıllık İzin: Memurların yıllık izin hakkı, işçilere göre daha fazladır. Ücretsiz İzin Hakkı: Memurların ücretsiz izin hakkı daha geniştir. Siyaset Hakkı: Memurlara siyaset yasağı varken, işçiler partilere üye olabilir ve seçimlere katılabilir. Emeklilik: İşçiler 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesine, memurlar ise 4/c maddesine tabi olarak çalışır. Fazla Çalışma Ücreti: İşçilere yapılan fazla çalışma ücreti, 4857 sayılı kanuna göre belirli şartlara tabidir. Bu bilgiler, genel farklılıkları içermektedir ve her iki kanun arasında daha birçok fark bulunabilir.