• Buradasın

    657 37 ve 64 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 37. ve 64. maddeleri şu şekildedir:
    • 37. madde 124. "Bu kanun hükümlerine göre öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibariyle azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayanların kazanılmış hak aylıkları kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilir" 124.
    • 64. madde 345. "Kademe; derece içinde, görevin önemi veya sorumluluğu artmadan, memurun aylığındaki ilerlemedir 3. Memurun kademe ilerlemesinin yapılabilmesi için bulunduğu kademede en az bir yıl çalışmış olması ve bulunduğu derecede ilerleyebileceği bir kademenin bulunması şartları aranır 35. Son sekiz yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almayan memurlara, aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi uygulanır 34."
    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 37. ve 64. maddelerinin birlikte uygulanması, memurun son sekiz yıl içinde disiplin cezası almaması koşulunun sağlanması durumunda mümkündür 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 Devlet Memurları Kanunu 37 ve 38 maddeleri nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 37. maddesi, öğrenim durumları, hizmet sınıfları ve görev unvanları itibarıyla azami yükselebilecekleri derecelerin dördüncü kademesinden aylık almaya hak kazanan ve son sekiz yıllık süre içinde herhangi bir disiplin cezası almayan memurların, kadro şartı aranmaksızın bir üst dereceye yükseltilmesini düzenler. 38. madde ise kademeyi, derece içerisinde, görevin önemi veya sorumluluğu artmadan, memurun olumlu sicil almasına ve bulunduğu derecedeki hizmet süresine bağlı olarak aylığındaki ilerleyiş adımı olarak tanımlar. Bu maddeler, 13/2/2011 tarihli 6111 sayılı kanunla yapılan değişiklikle mülga edilmiştir.

    663 ve 657 sayılı KHK arasındaki fark nedir?

    663 ve 657 sayılı KHK arasındaki temel farklar şunlardır: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu (KHK), genel olarak devlet memurlarının çalışma koşullarını, haklarını ve yükümlülüklerini düzenler. 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ise, özellikle Sağlık Bakanlığı'nın teşkilat yapısını, merkez ve taşra teşkilatını, bağlı kuruluşlarını ve bu kuruluşların görev, yetki ve sorumluluklarını düzenler. Ayrıca, 663 sayılı KHK ile Sağlık Bakanlığı'nın teşkilat yapısında merkeziyetçi bir yapı oluşturulmuş, bazı ana hizmet birimleri bağlı kuruluşlara dönüştürülmüş ve taşra teşkilatında önemli değişiklikler yapılmıştır.

    399 ve 657 farkı nedir?

    399 ve 657 sayılı kanunlara tabi memurlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Mali durum: 399 sayılı KHK'ya tabi sözleşmeli personelin ücretleri, genellikle memurlardan daha yüksektir. Adaylık süresi: 399'a tabi kit kurumlarda adaylık süresi 6 aydan fazla olmaz ve ilk dönem 6 aylık sözleşme imzalanır. Askerlik durumu: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, askerlik süresince ücretsiz izinli sayılır ve askerlik görevinin bitmesinin ardından çalıştığı kuruma başvurabilir; kurumun da bu personeli yeniden işe başlatma yükümlülüğü vardır. Tayin hakkı: Hem kurum içi hem de diğer KİT'ler arasında tayin hakları vardır. Vekalet: 399 sayılı KHK'ya tabi personel, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesi kapsamında başka bir sözleşmeli personel pozisyonuna vekalet edemez. İstifa sonrası geri dönüş: İstifa eden memurun memurluğa geri dönme hakkı varken, sözleşmeli personelin göreve geri dönme hakkı yoktur. Muvafakat: 657 kadrolardan 399 KİT kurumlara geçiş, istifa edip 10-15 gün içinde yapılabilirken, 657 kadrolardan başka bir 657 kuruma geçiş için kurumun muvafakati gereklidir. Vergi kesintisi: Sözleşmeli personelin vergi kesintileri, bazı ücret unsurlarının vergiye tabi olmaması nedeniyle memurlara göre daha düşüktür.

    657 geçici 37 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Geçici 37. maddesi, 6111 sayılı Kanunla eklenen ve son yıllık sicil notu ortalaması 90 ve üzeri olan memurların, disiplin cezası almaksızın geçirilen sekiz yıllık süreye göre değerlendirilmesini düzenleyen bir maddedir. İlgili maddenin tam metni şu şekildedir: > "Son sekiz yıl içinde herhangi bir disiplin cezası almayan memurlara, aylık derecelerinin yükseltilmesinde dikkate alınmak üzere bir kademe ilerlemesi uygulanır. Bu maddede belirtilen şartları haiz her sınıf ve derecedeki memurlar, hak kazandıkları tarihten geçerli olmak üzere ve başkaca bir işleme gerek kalmaksızın bir ileri kademeye ilerlemiş sayılırlar. Kademe ilerlemesi ile ilgili onay mercii atamaya yetkili amirdir. Onay mercileri kademe ilerlemeleri ile ilgili yetkilerini devredebilirler". Bu madde, 25/2/2011 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    657 40 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 40. maddesi, genel olarak 18 yaşını tamamlayanların devlet memuru olabileceğini belirtir. Bu maddenin tam metnine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; kamusen.org.tr; lexpera.com.tr.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.

    657 ve 4857 arasındaki fark nedir?

    657 ve 4857 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 657 sayılı kanun devlet memurlarını, 4857 sayılı kanun ise iş akdine bağlı çalışanları kapsar. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi, işçilerin iş güvencesine göre daha fazladır. Maaş Ödemesi: Memurlar maaşlarını peşin alırken, işçiler çalıştıktan sonra alır. Yıllık İzin: Memurların yıllık izin hakkı, işçilere göre daha fazladır. Ücretsiz İzin Hakkı: Memurların ücretsiz izin hakkı daha geniştir. Siyaset Hakkı: Memurlara siyaset yasağı varken, işçiler partilere üye olabilir ve seçimlere katılabilir. Emeklilik: İşçiler 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesine, memurlar ise 4/c maddesine tabi olarak çalışır. Fazla Çalışma Ücreti: İşçilere yapılan fazla çalışma ücreti, 4857 sayılı kanuna göre belirli şartlara tabidir. Bu bilgiler, genel farklılıkları içermektedir ve her iki kanun arasında daha birçok fark bulunabilir.