• Buradasın

    6306 riskli yapı harç muafiyeti hangi hallerde uygulanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6306 sayılı Kanun kapsamında riskli yapı harç muafiyeti, aşağıdaki hallerde uygulanır:
    1. Kentsel dönüşüm kapsamındaki taşınmazların ilk satışı, devri, tescili ve ipotek tesis edilmesi işlemleri 12.
    2. Riskli yapıların yıkılması ve yeniden inşası sürecinde malik, müteahhit ve en az bir yıldır kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak riskli yapıyı kullananlar 13.
    3. Bu amaçlarla kullandırılan krediler dolayısıyla lehe alınacak paralar 12.
    Muafiyet kapsamına giren harçlar ise şunlardır: noter harçları, tapu harcı, belediyelerce alınan harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergisi 12.
    Harç muafiyetinden yararlanmak için, ilgili işlemlerin 6306 sayılı Kanun'un yürürlüğe girdiği tarihten sonra yapılmış olması gerekmektedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6306 sayılı kanun harç muafiyeti ne zaman bitiyor?

    6306 sayılı kanun kapsamında uygulanan harç muafiyeti, 10 Aralık 2018 tarihinde yürürlüğe giren 7153 sayılı kanun ile kalıcı hale getirilmiştir. Dolayısıyla, bu muafiyet için bir bitiş tarihi bulunmamaktadır.

    6306 sayılı kanunun uygulama yönetmeliği nedir?

    6306 sayılı Kanunun Uygulama Yönetmeliği, afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi ile ilgili usul ve esasları belirler. Bu yönetmelik, aşağıdaki konuları kapsar: 1. Yönetimde Yapılan Değişiklikler: Kentsel Dönüşüm Başkanlığı ve Müdürlüklerin kurulması ile yönetim mekanizmasının güçlendirilmesi. 2. Rezerv Yapı Alanları ve Riskli Alanların Belirlenmesi: Koordinatlı haritalar ve teknik raporların sunulması gibi yeni kriterler getirilmesi. 3. Riskli Yapıların Tespiti: Elektronik yazılım programlarıyla entegre edilerek daha hızlı ve etkin hale getirilmesi. 4. Tahliye ve Yıkım Süreçleri: Belirlenen sürelerin netleştirilmesi ve idari tedbirlerin artırılması. 5. Kira Yardımı ve Destekler: Tahliye edilen maliklere sağlanan kira yardımının 48 aya kadar uzatılması. 6. Kentsel Dönüşüm Danışmanlık ve Müzakere Kuruluşları: Süreçlerin daha şeffaf ve profesyonel bir şekilde yürütülmesi için yeni bir kavram eklenmesi. 7. Uygulama Sürecinde Mülkiyet ve Satış Düzenlemeleri: Karara katılmayan maliklerin arsa paylarının açık artırma usulüyle satılması gibi yeni yöntemler getirilmesi.

    6306 sayılı kanun 6. madde nedir?

    6306 sayılı Kanun'un 6. maddesi, üzerindeki bina yıkılarak arsa hâline gelen taşınmazlarla ilgili düzenlemeleri kapsar. Bu maddeye göre: 1. Maliklerin muvafakatı: Daha önce kurulmuş olan kat irtifakı veya kat mülkiyeti, maliklerin ve ilgililerin muvafakatı aranmaksızın ilgili tapu müdürlüğünce resen terkin edilerek, önceki vasfı ile değerlemede bulunularak veya malik ile yapılan anlaşmanın şartları tapu kütüğüne işlenerek malikleri adına payları oranında tescil edilir. 2. Hak sahiplerinin durumu: Taşınmazların sicilinde bulunan ayni ve şahsi haklar ile temlik hakkını kısıtlayan veya yasaklayan her türlü şerh, hisseler üzerinde devam eder. 3. Hazine'ye devir: Hak sahibine düşecek bağımsız bölümün/bölümlerin Başkanlıkça belirlenen süreler içerisinde teslim alınmaması durumunda, hak sahibinin bu bağımsız bölüm/bölümler üzerindeki hakkı sona erer; dönüşümden önceki taşınmazının değeri güncellenerek hak sahibi adına açılacak vadeli bir hesaba yatırılır.

    6306 Kanun kapsamında hak sahibi kimdir?

    6306 sayılı Kanun kapsamında hak sahibi, riskli yapıların tespiti ve dönüşüm süreçlerinde aşağıdaki kişi ve kurumları ifade eder: 1. Yapı Malikleri ve Kanuni Temsilcileri: Riskli yapıların tespiti ve gerekli işlemlerin yapılması için öncelikle bu kişiler sorumludur. 2. Kiracılar ve Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Bu yapılarda en az bir yıldır ikamet eden veya işyeri bulunanlar, hak sahibi olarak kabul edilir. 3. Bakanlık, TOKİ ve İdare: Kanun kapsamında dönüşüm projelerini yürüten ve gerekli işlemleri gerçekleştiren kurumlardır. 4. Kamu İdareleri: Mülkiyetlerinde bulunan taşınmazların dönüşüm amaçlı kullanılması için görüş bildiren ve gerekli devir işlemlerini yapan idarelerdir.

    3194 ve 6306 sayılı kanun arasındaki fark nedir?

    3194 ve 6306 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam ve Amaç: - 3194 sayılı İmar Kanunu, yerleşme yerleri ve yapılaşmaların plan, fen, sağlık ve çevre şartlarına uygun olmasını sağlamayı amaçlar. - 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun, afet riski altındaki alanlarda sağlıklı ve güvenli yaşam çevreleri oluşturmayı amaçlar. 2. Uygulama Alanları: - 3194 sayılı kanun, belediye ve mücavir alan sınırları içindeki ve dışındaki tüm yapıları kapsar. - 6306 sayılı kanun, riskli yapılar ve rezerv yapı alanlarını kapsar; bu alanlar genellikle kentsel dönüşüm projeleri için belirlenir. 3. Süreç ve Yetkiler: - 3194 sayılı kanun, arazi ve arsa düzenlemeleri, imar planları ve parselasyon işlemleri gibi süreçleri düzenler. - 6306 sayılı kanun, riskli yapıların tespiti, yıkımı, mülk sahiplerinin hak sahipliği ve kira yardımları gibi süreçleri detaylandırır.

    6306 riskli yapı tespitinde hangi yönetmelik?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında riskli yapı tespiti, "Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliği" ile düzenlenir.

    6306 kentsel dönüşümde ödeme nasıl yapılır?

    6306 sayılı Kanun kapsamında kentsel dönüşümde ödemeler üç şekilde yapılır: 1. Hibe Desteği: Yapıdaki hisse sahipleri, bir konut için 700 bin liraya kadar hibe alabilir. 2. Kredi Desteği: 700 bin liraya kadar kredi sağlanır ve bu kredi, hak sahiplerinin gelir ve kredi puanı durumlarına bakılmaksızın verilir. 3. Tahliye Desteği: Bağımsız bölümde ikamet etmek şartıyla maliklere, kiracılara ve sınırlı ayni hak sahiplerine, bir kereye mahsus ve karşılıksız 100 bin lira tahliye desteği verilir.