• Buradasın

    6306 Kanun kapsamında riskli yapı ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    6306 sayılı Kanun kapsamında riskli yapı, ekonomik ömrünü tamamlamış olan veya yıkılma ya da ağır hasar görme riski taşıyan ve bu durumunun ilmî ve teknik verilere dayanılarak tespit edildiği yapı anlamına gelir 15.
    Bu tanım, aynı zamanda riskli alan içinde veya dışında bulunan yapılar için de geçerlidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    6306 sayılı kanun uygulama yönetmeliği ek-2 nedir?

    6306 sayılı Kanun Uygulama Yönetmeliği'nin Ek-2'si, riskli yapıların tespit edilmesine ilişkin esasları içerir. Bu esaslar, 15 Aralık 2012 tarihli ve 28498 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan yönetmelikte yer almaktadır.

    6306 Kanun kapsamında hak sahibi kimdir?

    6306 sayılı Kanun kapsamında hak sahibi, riskli yapıların tespiti ve dönüşüm süreçlerinde aşağıdaki kişi ve kurumları ifade eder: 1. Yapı Malikleri ve Kanuni Temsilcileri: Riskli yapıların tespiti ve gerekli işlemlerin yapılması için öncelikle bu kişiler sorumludur. 2. Kiracılar ve Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Bu yapılarda en az bir yıldır ikamet eden veya işyeri bulunanlar, hak sahibi olarak kabul edilir. 3. Bakanlık, TOKİ ve İdare: Kanun kapsamında dönüşüm projelerini yürüten ve gerekli işlemleri gerçekleştiren kurumlardır. 4. Kamu İdareleri: Mülkiyetlerinde bulunan taşınmazların dönüşüm amaçlı kullanılması için görüş bildiren ve gerekli devir işlemlerini yapan idarelerdir.

    6306 riskli yapı harç muafiyeti hangi hallerde uygulanır?

    6306 sayılı Kanun kapsamında riskli yapı harç muafiyeti, aşağıdaki hallerde uygulanır: 1. Kentsel dönüşüm kapsamındaki taşınmazların ilk satışı, devri, tescili ve ipotek tesis edilmesi işlemleri. 2. Riskli yapıların yıkılması ve yeniden inşası sürecinde malik, müteahhit ve en az bir yıldır kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olarak riskli yapıyı kullananlar. 3. Bu amaçlarla kullandırılan krediler dolayısıyla lehe alınacak paralar. Muafiyet kapsamına giren harçlar ise şunlardır: noter harçları, tapu harcı, belediyelerce alınan harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergisi. Harç muafiyetinden yararlanmak için, ilgili işlemlerin 6306 sayılı Kanun'un yürürlüğe girdiği tarihten sonra yapılmış olması gerekmektedir.

    Riskli yapının yıkılmaması halinde ne olur?

    Riskli yapının yıkılmaması halinde çeşitli olumsuz sonuçlar ortaya çıkar: 1. Can ve mal güvenliği riski: Riskli yapılar, doğal afetler veya diğer tehlikeler sırasında çökerek ciddi zararlara yol açabilir. 2. Yasal sorumluluk: Yapı sahipleri, yıktırılmayan riskli yapıların neden olduğu hasarlar nedeniyle yasal sorumluluk altına girer. 3. Kentsel dönüşüm projelerinin engellenmesi: Bu tür yapılar, kentsel dönüşüm projelerinin ilerlemesini engelleyebilir ve diğer yapıların da riskli duruma düşmesine neden olabilir. 4. Hizmetlerin durdurulması: Yıkım süresi dolduktan sonra yapı hala yıktırılmamışsa, yapıya elektrik, su ve doğal gaz hizmetleri durdurulur. 5. İdari yıkım: Son çare olarak, mülki amirler tarafından kolluk kuvveti desteğiyle yıkım gerçekleştirilir.

    6306 kentsel dönüşümde hak sahipliği nasıl belirlenir?

    6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında kentsel dönüşümde hak sahipliği, aşağıdaki kriterlere göre belirlenir: 1. Tapu Sahipleri: Riskli yapıda veya riskli alanda taşınmazı bulunan tapu malikleri, hisseleri oranında hak sahibi sayılırlar. 2. Kiracılar: Kiracılar, doğrudan mülkiyet hakkına sahip olmasalar da, dönüşüm sonrası inşa edilecek konutlardan satın almada öncelik hakkı tanınabilir. Ancak, oy hakları bulunmaz ve anlaşma süreçlerinde söz sahibi değillerdir. 3. Sınırlı Ayni Hak Sahipleri: Tapu kütüğünde mülkiyet hakkı dışında, intifa (kullanım) hakkı, sükna (oturma) hakkı gibi sınırlı ayni haklara sahip olanlar da hak sahipliği kapsamında değerlendirilir. 4. Gecekondu Sahipleri: Tapusu olmayan, ancak Hazine arazisi veya başkasının arazisi üzerinde izinsiz yapı inşa etmiş kişilerin durumu, yapının yapım tarihi ve kullanım süresi gibi kriterlere göre idare tarafından belirlenir. Hak sahipliğinin tespiti, idare tarafından yürütülen teknik ve hukuki bir süreçtir ve bu süreçte riskli yapı tespiti, tapu kayıtlarının incelenmesi ve değerleme çalışmaları yapılır.

    6306 uygulama yönetmeliği 13 madde nedir?

    6306 sayılı Kanunun Uygulama Yönetmeliği'nin 13. maddesi, riskli yapıların tespiti ve hak sahiplerinin konut ve işyeri verilmesi ile ilgili düzenlemeleri içerir. Bu maddeye göre: 1. Yapılacak konut ve işyerlerinin niteliği ve büyüklüğü ilgili kurumca belirlenmek kaydıyla, uygulama alanındaki taşınmaz maliklerine öncelikle uygulama alanında yapılacak olan konut ve işyerlerinden verilmek üzere bunlarla sözleşme akdedilir. 2. Uygulama alanındaki taşınmazın değeri, malike verilecek konut veya işyerinin inşaat maliyet bedelinden düşülür. 3. Taşınmaz malikinin ilgili kurumdan alacağı olması durumunda, bu alacağa konu meblağ, taraflar arasında yapılacak anlaşmaya istinaden nakdi olarak veya ilgili kurumun kamu hizmetine tahsis edilmemiş taşınmazlarından verilerek ya da imar hakkının başka bir alana aktarılması suretiyle ödenebilir. 4. Kiracı veya sınırlı ayni hak sahibi olanlara da belirli şartlar altında konut veya işyeri verilebilir.

    Riskli yapının yüzde kaçı yıkılır?

    İstanbul'da riskli yapı stokunun yüzde 70'i yıkılması gerekmektedir.