• Buradasın

    5510 ve 5754 ne zaman yürürlüğe girdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, 16 Haziran 2006 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanmış ve 1 Ocak 2007 tarihinde yürürlüğe girmiştir 35.
    5754 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ise 8 Mayıs 2008 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanmış ve bazı maddeleri 1 Ocak 2008 tarihinde yürürlüğe girmiştir 25.
    5754 sayılı kanunun tüm maddelerinin yürürlük tarihi ise 17 Nisan 2008 olarak belirlenmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5434 ve 5510 sayılı kanun arasındaki fark nedir?

    5434 ve 5510 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 5434 sayılı kanun, 1 Ekim 2008'den önce memuriyete başlayanları; 5510 sayılı kanun ise 1 Ekim 2008'den sonra memuriyete başlayanları kapsar. Emekli Aylığı Hesaplama Yöntemi: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda emekli aylığı, tüm çalışma süresindeki primlerin ortalaması dikkate alınarak hesaplanır ve ek gösterge, taban aylık, kıdem aylığı gibi unsurlar önemlidir. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda ise emekli aylığı, ortalama aylık kazanç üzerinden hesaplanır ve tüm çalışma süresi boyunca alınan görev aylıkları ile prime esas kazançlar esas alınır. Aylık Bağlama Oranı: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda, 25 yıl hizmet için %75 oranında aylık bağlanır ve her ek yıl için %1 artış sağlanır. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda, 25 yıl hizmet için %50 oranında aylık bağlanır ve her ek yıl için %2 artış sağlanır. Unvan ve Görev Aylıkları: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda, yüksek unvanlarda son 2 yıl görev yapmak emekli maaşını artırabilir. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda, yüksek görev aylıkları prime esas kazanç olarak kabul edilir ancak doğrudan emekli maaşına etkisi olmaz.

    5434 ve 5754 arasındaki fark nedir?

    5434 ve 5754 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 5754 sayılı kanunla yapılan düzenlemeler: 5754 sayılı "Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" ile Anayasa Mahkemesi'nin iptal kararları doğrultusunda 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda düzenlemeler yapılmıştır. Memur ve kamu görevlilerinin tabi olduğu kanunlar: 5754 sayılı kanunun yürürlüğe girmesinden önce memur ve kamu görevlisi olarak çalışanlar, 5434 sayılı Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine tabi olmaya devam ederken, bu tarihten sonra çalışmaya başlayanlar 5510 sayılı Kanun hükümlerine tabi olmuştur. Emekli aylığı hesaplama yöntemleri: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda emekli aylığı, tüm çalışma süresi boyunca alınan maaşların ortalaması ve en yüksek aylık bağlamaya imkan veren unvan esas alınarak hesaplanır.

    5510 SK 29 madde nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 29. maddesi, güncelleme katsayısını ve yaşlılık aylığının hesaplanmasını düzenler. Güncelleme katsayısı, sigortalıların her yılın Kasım ayına ait yasal süre içinde verilen belgelerindeki prim tahakkukları üzerinden bulunacak ortalama prime esas günlük kazancın, bir önceki yılın aynı ayına ait ortalama prime esas günlük kazanca göre değişim oranı ile Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı tüketici fiyatları genel indeksindeki değişim oranının toplamının yarısına (1) tam sayısının ilave edilmesiyle elde edilen değeri ifade eder. Yaşlılık aylığının hesaplanması ise, sigortalının her yıla ait prime esas kazancının, kazancın ait olduğu yıldan itibaren aylık talep tarihine kadar geçen yıllar için, her yıl gerçekleşen güncelleme katsayısı ile güncellenerek bulunan kazançlar toplamının, itibari hizmet süresi ile fiili hizmet süresi zammı hariç toplam prim ödeme gün sayısına bölünmesi suretiyle hesaplanan ortalama günlük kazancın otuz katı olarak belirlenir.

    5510'a tabi olanlar kimlerdir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'na tabi olanlar şunlardır: Hizmet akdi ile bir veya birden fazla işveren tarafından çalıştırılanlar. Köy ve mahalle muhtarları ile hizmet akdine bağlı olmaksızın kendi adına ve hesabına bağımsız çalışanlar. Kamu idarelerinde, 4/1(a) ve 4/1(b) bentlerine tabi olmayanlardan sözleşmeli olarak çalışıp ilgili kanunlarında 4/1(a) bendi kapsamına girenler gibi sigortalı olması öngörülmemiş olanlar. Ayrıca, 5510 sayılı Kanundan önce yürürlükte bulunan bazı kanunlara tabi olarak sigortalı olanlar da bu kanuna tabi kabul edilir.

    5510 sayılı kanun 25 madde nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 25. maddesi, malûl sayılma ile ilgilidir. Bu maddeye göre, sigortalının veya işverenin talebi üzerine Kurumca yetkilendirilen sağlık hizmeti sunucularının sağlık kurullarınca usulüne uygun düzenlenecek raporlar ve dayanağı tıbbi belgelerin incelenmesi sonucu, çalışma gücünün veya iş kazası veya meslek hastalığı sonucu meslekte kazanma gücünün en az %60'ını kaybettiği Kurum Sağlık Kurulunca tespit edilen sigortalı, malûl sayılır. Ancak, sigortalı olarak ilk defa çalışmaya başladığı tarihten önce sigortalının çalışma gücünün %60'ını kaybettiği önceden veya sonradan tespit edilirse, sigortalı bu hastalık veya özürü sebebiyle malûllük aylığından yararlanamaz.

    5510 sayılı kanun Meclis'te ne zaman kabul edildi?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, 31 Mayıs 2006 tarihinde kabul edilmiştir.

    5510 sayılı kanun 41 maddesi nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 41. maddesi, sigortalıların borçlanabileceği süreleri düzenler. Bu maddeye göre borçlanılabilecek süreler şunlardır: 1. Doğum veya analık izni: Kanunları gereği verilen ücretsiz doğum ya da analık izni süreleri. 2. Askerlik süresi: Er veya erbaş olarak silâh altında veya yedek subay okulunda geçen süreler. 3. Aylıksız izin: 4. maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamındaki sigortalıların personel mevzuatına göre aylıksız izin süreleri. 4. Doktora ve uzmanlık öğrenimi: Sigortalı olmaksızın doktora öğrenimi veya tıpta uzmanlık için yurt içinde veya yurt dışında geçirilen süreler. 5. Avukatlık stajı: Sigortalı olmaksızın avukatlık stajını yapanların normal staj süreleri. 6. Tutukluluk veya gözaltı: Sigortalı iken herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınanlardan bu suçtan dolayı beraat edenlerin tutuklulukta veya gözaltında geçen süreleri. 7. Grev ve lokavt: Grev ve lokavtta geçen süreler. 8. Fahri asistanlık: Hekimlerin fahrî asistanlıkta geçen süreleri. 9. Seçim dönemi: Seçim kanunları gereğince görevlerinden istifa edenlerin, istifa ettikleri tarih ile seçimin yapıldığı tarihi takip eden ay başına kadar açıkta geçirdikleri süreler. Ayrıca, kısmi süreli iş sözleşmesiyle çalışan sigortalıların eksik süreleri de borçlanma kapsamına dahildir.