• Buradasın

    5510 ve 5754 ne zaman yürürlüğe girdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 1 Ocak 2007 tarihinde yürürlüğe girmiştir 24.
    5754 sayılı kanun ile yapılan değişiklikler ise 1 Ekim 2008 tarihinde yürürlüğe girmiştir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5434 ve 5754 arasındaki fark nedir?

    5434 ve 5754 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: - 5434 sayılı kanun, Emekli Sandığı Kanunu olup, bu kanuna tabi olan memur ve diğer kamu görevlileri, 5754 sayılı kanunun yürürlüğe girmesinden önce sosyal güvenlik ve sağlık hizmetleri açısından farklı bir sisteme tabi idiler. - 5754 sayılı kanun ile bu sistemde bazı değişiklikler yapıldı ve beş farklı emeklilik rejimi aktüeryal olarak tek bir sosyal güvenlik sistemi altında toplandı. - Geçiş dönemi düzenlemeleri: 5754 sayılı kanun ile, 5510 sayılı kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce 5434 sayılı kanuna tabi olarak görev yapmakta olan memur ve diğer kamu görevlilerinin, bu kanun hükümlerine göre işlem görmeye devam etmeleri sağlandı.

    5510 SK 29 madde nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 29. maddesi, "Yaşlılık Aylığının Hesaplanması"nı düzenler. Bu maddeye göre, yaşlılık aylığı şu şekilde hesaplanır: 1. Sigortalının her yıla ait prime esas kazançları, kazancın ait olduğu yıldan itibaren aylık talep tarihine kadar geçen yıllar için güncelleme katsayısı ile güncellenir. 2. Kazançlar toplamının, toplam prim ödeme gün sayısına bölünmesi suretiyle ortalama günlük kazanç bulunur. 3. Ortalama günlük kazancın otuz katı alınarak aylık bağlama oranı belirlenir. 4. Aylık bağlama oranı, sigortalının toplam prim ödeme gün sayısının her 360 günü için %2 olarak uygulanır.

    5510 sayılı kanun 25 madde nedir?

    5510 sayılı kanunun 25. maddesi, malullük sigortasından yararlanma şartlarını düzenler. Bu maddeye göre, sigortalının malullük aylığından yararlanabilmesi için: 1. Çalışma gücünün en az %60'ını kaybetmesi veya iş kazası veya meslek hastalığı sonucu meslekte kazanma gücünü kaybetmesi gerekir. 2. En az on yıl sigortalı olup, toplam olarak 1800 gün prim ödemesi veya başka birinin sürekli bakımına muhtaç derecede malul olması durumunda sigortalılık süresi aranmaksızın 1800 gün prim bildirilmiş olması şarttır. 3. Sigortalı işten ayrıldıktan sonra Kurumdan yazılı istekte bulunması gerekir.

    5510'a tabi olanlar kimlerdir?

    5510 sayılı Kanuna tabi olanlar, sosyal güvenlik kapsamında çeşitli gruplara ayrılmaktadır: 1. Hizmet akdiyle çalışanlar: İşverenler tarafından çalıştırılanlar, Kanunun 4/1(a) bendi kapsamında yer alır. 2. Kendi adına ve hesabına bağımsız çalışanlar: Ticari kazanç veya serbest meslek kazancı nedeniyle gelir vergisi mükellefi olanlar, esnaf ve sanatkâr siciline kayıtlı olanlar, anonim şirketlerin yönetim kurulu üyesi olan ortakları gibi kişiler, Kanunun 4/1(b) bendi kapsamında sigortalıdır. 3. Kamu idarelerinde çalışanlar: Kadro ve pozisyonlarda sürekli olarak çalışıp ilgili kanunlarında sigortalı olması öngörülmemiş olanlar, Kanunun 4/1(c) bendi kapsamında yer alır. Ayrıca, sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmayan ülkelerde Türk işverenler tarafından çalıştırılan Türk işçiler de 5510 sayılı Kanun hükümlerine tabidir.

    5510 sayılı kanun Meclis'te ne zaman kabul edildi?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde 31 Mayıs 2006 tarihinde kabul edilmiştir.

    5510 sayılı kanun 41 maddesi nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 41. maddesi, sigortalıların borçlanabileceği süreleri düzenler. Bu maddeye göre borçlanılabilecek süreler şunlardır: 1. Doğum veya analık izni: Kanunları gereği verilen ücretsiz doğum ya da analık izni süreleri. 2. Askerlik süresi: Er veya erbaş olarak silâh altında veya yedek subay okulunda geçen süreler. 3. Aylıksız izin: 4. maddenin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamındaki sigortalıların personel mevzuatına göre aylıksız izin süreleri. 4. Doktora ve uzmanlık öğrenimi: Sigortalı olmaksızın doktora öğrenimi veya tıpta uzmanlık için yurt içinde veya yurt dışında geçirilen süreler. 5. Avukatlık stajı: Sigortalı olmaksızın avukatlık stajını yapanların normal staj süreleri. 6. Tutukluluk veya gözaltı: Sigortalı iken herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınanlardan bu suçtan dolayı beraat edenlerin tutuklulukta veya gözaltında geçen süreleri. 7. Grev ve lokavt: Grev ve lokavtta geçen süreler. 8. Fahri asistanlık: Hekimlerin fahrî asistanlıkta geçen süreleri. 9. Seçim dönemi: Seçim kanunları gereğince görevlerinden istifa edenlerin, istifa ettikleri tarih ile seçimin yapıldığı tarihi takip eden ay başına kadar açıkta geçirdikleri süreler. Ayrıca, kısmi süreli iş sözleşmesiyle çalışan sigortalıların eksik süreleri de borçlanma kapsamına dahildir.

    5434 ve 5510 sayılı kanun arasındaki fark nedir?

    5434 ve 5510 sayılı kanunlar arasındaki temel fark, kamu personelinin emeklilik düzenlemelerinde yatmaktadır: - 5434 sayılı kanun, 2008 yılı Ekim ayı başından önce kamu kurum ve kuruluşlarında göreve başlamış olan kamu personelini kapsar ve bu kişiler T.C. Emekli Sandığı Kanunu'na tabidir. - 5510 sayılı kanun ise 2008 yılı Ekim ayı başından sonra ilk defa göreve başlayan memurları ve diğer kamu görevlilerini kapsar ve bu kişiler sosyal sigortalar ve genel sağlık sigortası hükümlerine göre emekli olurlar. Ayrıca, 5510 sayılı kanuna tabi memurların emekli aylıkları, prime esas kazançlarına göre belirlenirken; 5434 sayılı kanuna tabi olanların aylıkları statülerine göre hesaplanır.