• Buradasın

    Teşvikli personel nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Teşvikli personel hesaplaması, kullanılan teşvik türüne göre değişiklik gösterir. İşte bazı teşvik türleri ve hesaplama yöntemleri:
    • 6111 Sayılı Teşvik: Bu teşvikten yararlanmak için, işe alınan personelin işe alındığı tarihten önceki 6 aylık dönemdeki sigortalı sayısına ilave olarak çalıştırılması gerekir 14. Ortalama sigortalı sayısı, işe alınan her bir sigortalı için ayrı ayrı hesaplanır 15.
    • 7103 Sayılı Teşvik: Bu teşvikten faydalanabilmek için, işçinin işe girdiği tarihten önceki yıl ortalama çalışan sayısına ilave olması ve İŞKUR kaydının bulunması gereklidir 23.
    SGK teşvik hesaplamaları karmaşık olabilir; bu nedenle, bir SGK teşvik danışmanlık hizmetinden yararlanmak faydalı olabilir 3.
    Güncel teşvik koşulları ve hesaplama yöntemleri, Sosyal Güvenlik Kurumu'nun resmi kaynaklarından kontrol edilmelidir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Devlet teşvikleri hangi mevzuat?

    Devlet teşvikleri, Yatırım Teşvik Mevzuatı kapsamında düzenlenmektedir. Bu mevzuat, aşağıdaki ana belgelerden oluşur: 1. 2012/3305 sayılı Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar: Teşvik sisteminin temelini oluşturur. 2. 2012/1 sayılı Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Tebliğ: Teşviklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirler. 3. Yatırım Projeleri Değerlendirme Tebliği: Yatırım projelerinin değerlendirme kriterlerini ve stratejik öncelikli listeleri belirler. 4. Yatırım Teşvik Genelgesi: Teşvik uygulamalarının yürütülmesine ilişkin detayları içerir. Ayrıca, SGK tarafından sunulan teşvikler ise 5510 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine dayanır.

    Personel teşvik nasıl arttırılır?

    Personel teşvikini artırmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Şeffaflık sağlamak. Net kriterler belirlemek. Zaman çizelgesi oluşturmak. Herkesi dahil etmek. İletişim kurmak. Ödüllendirme çeşitlendirmek. Ayrıca, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından sunulan teşviklerden yararlanmak da personel maliyetini düşürerek teşviklerin artırılmasına katkı sağlayabilir.

    SGK 6111 teşvikten kimler yararlanabilir?

    SGK 6111 teşvikinden yararlanabilecek kişiler şunlardır: İşverenler: Özel sektör işverenleri bu teşvikten yararlanabilir. Çalışanlar: Kadınlar: 18 yaş ve üzeri kadınlar, işe alındıkları tarihten önceki 6 ay boyunca işsiz olmaları ve işe alındıkları işyerindeki ortalama sigortalı sayısına ilave olarak işe alınmaları şartıyla teşvikten yararlanabilirler. Erkekler: 18-29 yaş arasındaki erkekler, mesleki yeterlilik belgesi sahibi olmaları veya mesleki ve teknik eğitim veren orta veya yüksek öğretimi ya da Türkiye İş Kurumunca düzenlenen işgücü yetiştirme kurslarını bitirmeleri durumunda teşvikten yararlanabilirler. Ayrıca, teşvikten yararlanmak için işverenlerin SGK'ya prim borcunun olmaması veya borçlarını yapılandırmış ve düzenli ödüyor olması gerekmektedir.

    SGK teşvikli bordro nasıl hesaplanır?

    SGK teşvikli bordro hesaplama hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bordro hesaplamasında dikkate alınması gereken bazı yasal parametreler şunlardır: SGK primleri. Gelir vergisi. Damga vergisi. Bordro hesaplama için aşağıdaki siteler kullanılabilir: multinet.com.tr; mobofis.com.tr; murataksoy.org. Bordro hesaplamalarının doğru ve güncel olması için bir muhasebe veya insan kaynakları uzmanına danışılması önerilir.

    5746 sayılı kanun kapsamında istihdam edilen personel ne demek?

    5746 sayılı Kanun kapsamında istihdam edilen personel, aşağıdaki kişi ve grupları ifade eder: Ar-Ge personeli. Destek personeli. Girişimci. Kamu personeli. Bu personel, teknoloji merkezi işletmelerinde, Ar-Ge merkezlerinde, kamu kurum ve kuruluşları tarafından desteklenen projelerde veya rekabet öncesi işbirliği projelerinde istihdam edilebilir.

    SGK 5 puanlık teşvik nedir?

    SGK 5 puanlık teşvik, özel sektör işverenlerinin, sigortalıların prime esas kazançları üzerinden hesaplanan malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primlerinden, işveren hissesinin 5 puanlık kısmına isabet eden tutarın Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından karşılanması uygulamasıdır. 5 puanlık teşvikten yararlanma şartları: Aylık prim ve hizmet belgesinin/muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin yasal süresinde verilmesi; Primlerin yasal süresinde ödenmesi; Kuruma borç bulunmaması (varsa yapılandırılmış ve düzenli ödeniyor olması); Kayıt dışı sigortalı çalıştırılmaması ve sahte sigortalı bildiriminde bulunulmaması; İşverenin belirli kurum ve kuruluşlara ait olmaması. 2025 yılı için 5 puanlık teşvikle ilgili bazı değişiklikler: 15 Ocak 2025 tarihinde Resmî Gazete'de yayımlanan 7538 sayılı kanunla, 5 puanlık prim teşvikini düzenleyen 5510 sayılı kanunun 81. maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan "beş" ibaresi "dört" olarak değiştirilmiştir. İmalat sektörüne ilişkin 5 puanlık teşvik hükümleri, 31.12.2026 tarihine kadar uygulanmaya devam edecektir.

    SGK 5 puan teşvik nasıl hesaplanır?

    SGK 5 puan teşvikinin hesaplanması için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Prime Esas Kazanç (PEK) Belirleme: Teşvik, PEK alt veya üst sınırından hesaplanabilir. 2. Teşviksiz Tutar Hesaplama: PEK üzerinden sigorta primi işveren payı hesaplanır. 3. Teşvik Tutarı Hesaplama: Hesaplanan tutarın %5'i teşvik tutarıdır. 4. Teşvik Sonrası Tutar Hesaplama: Teşviksiz tutardan teşvik tutarı çıkarılarak teşvik sonrası tutar bulunur. Örnek Hesaplama (2025 rakamlarıyla): Prime Esas Kazanç Alt Sınırından: Teşviksiz Tutar: 9.036,91 TL. Teşvik Tutarı: 1.300,28 TL (9.036,91 TL x %5). Teşvik Sonrası Tutar: 7.736,63 TL (9.036,91 TL - 1.300,28 TL). Prime Esas Kazanç Üst Sınırından: Teşviksiz Tutar: 67.776,89 TL. Teşvik Tutarı: 9.752,07 TL (67.776,89 TL x %5). Teşvik Sonrası Tutar: 58.024,82 TL (67.776,89 TL - 9.752,07 TL). Yararlanma Şartları: Aylık prim ve hizmet belgesinin veya muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin yasal süresinde verilmesi. Primlerin yasal süresinde ödenmesi. Kuruma borcun bulunmaması (varsa yapılandırılmış/tecil ve taksitlendirilmiş olması ve düzenli ödenmesi). Kayıt dışı sigortalı çalıştırılmaması ve sahte sigortalı bildiriminde bulunulmaması.