• Buradasın

    Sorumlu Yönetim İlkeleri Politikası Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sorumlu Yönetim İlkeleri Politikası, portföy yönetim şirketlerinin (PYŞ) kurucusu oldukları menkul kıymet yatırım fonlarının, şirketlerin yönetimi ve gözetimi konusunda uymaları gereken ilkeleri belirler 23.
    Bu politika, beş ana ilkeden oluşur:
    1. Yatırım Yapılan Şirketlere Yönelik İzleme Faaliyetleri: Şirketlerin performansının düzenli olarak izlenmesi ve yatırım değerinin sağlıklı şekilde analiz edilmesi 34.
    2. Yatırım Yapılan Şirketler ile Etkileşim Faaliyetleri: Şirketlerle doğrudan iletişim kurulması, genel kurul toplantılarına katılım ve gündeme madde ekletilmesi gibi faaliyetler 34.
    3. İlgili Tüm Paydaşlar ile İş Birliği Faaliyetleri: Diğer yatırımcılar ve paydaşlarla iş birliği yapılması 34.
    4. Yönetilen Portföylerdeki Varlıklara Ait Oy Haklarının Kullanımı: Ortaklık paylarına ve borçlanma araçlarına ilişkin oy haklarının kullanılması 34.
    5. Çevresel, Sosyal ve Yönetişim Faktörlerinin Dahil Edilmesi: İklim değişikliği gibi önemli ÇSY faktörlerinin dikkate alınması 34.
    Politika, "Uy ya da Açıkla" prensibi esas alınarak hazırlanmıştır; yani PYŞ'ler bu ilkelere uymayı taahhüt eder veya uymama gerekçelerini açıklar 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yönetim nedir kısaca tanımı?

    Yönetim, bir işi yönetme, bir grup insanı çekip çevirme ve çeşitli görevler vererek işlerin bitirilmesini sağlama işidir.

    Sorumlu yönetim ilkeleri yönetim kurulu kararı nedir?

    Sorumlu Yönetim İlkeleri (SYİ) yönetim kurulu kararı, portföy yönetim şirketlerinin (PYŞ) kurucusu oldukları menkul kıymet yatırım fonlarının yönetiminde, SYİ'nin uygulanmasına yönelik bir politikanın oluşturulmasına ilişkin alınan karardır. Bu karar kapsamında, SYİ politikasının veya politika oluşturulmamasına yönelik kararın ve gerekçesinin en geç 31.12.2024 tarihi itibarıyla kamuya açıklanması gerekmektedir. Ayrıca, 2024 yılı itibarıyla, portföy yönetim şirketleri tarafından, sorumlu yönetim ilkeleri politikasına ilişkin uygulamaların raporlanmasında esas alınacak raporlama standardının belirlendiği bir "Sorumlu Yönetim İlkeleri Rehberi" de bulunmaktadır.

    Süreç odaklı yönetim ilkeleri nelerdir?

    Süreç odaklı yönetim ilkeleri şunlardır: Şartları anlamak ve yerine getirmek. Katma değer yaratma. Sürekli iyileştirme. Sistematik tanımlama ve ölçümleme. Sorumlulukların belirlenmesi. İşlem adımlarının değer analizi. Risklerin değerlendirilmesi.

    Kurumsal yönetim ilkeleri nelerdir?

    Kurumsal yönetim ilkeleri şunlardır: 1. Adillik (Eşitlik): Yönetimin tüm faaliyetlerinde, pay ve menfaat sahiplerine eşit davranılmasını ve olası çıkar çatışmalarının önüne geçilmesini ifade eder. 2. Şeffaflık: Sır niteliğinde ve henüz kamuya açıklanmamış bilgiler hariç olmak üzere, şirket veya diğer yönetimlerle ilgili finansal ve finansal olmayan bilgilerin, zamanında, doğru, eksiksiz, anlaşılabilir, yorumlanabilir, düşük maliyetle ve kolay erişilebilir bir şekilde kamuya duyurulmasını sağlar. 3. Hesap Verebilirlik: Yönetim Kurulu üyelerinin ilgili tüzel kişiliğe ve dolayısıyla pay sahiplerine veya paydaşlara karşı olan hesap verme zorunluluğunu ifade eder. 4. Sorumluluk: Yönetimin görevi sırasında yaptığı tüm faaliyetlerin mevzuata, esas sözleşmeye ve tüm düzenlemelere uygunluğunu ve bunun denetlenmesini ifade eder.

    İyi yönetişim ilkeleri nelerdir?

    İyi yönetişim ilkeleri şunlardır: Öngörülebilirlik (tutarlılık). Şeffaflık. Hesap verebilirlik. Sorumluluk. Hakkaniyet (adalet). Katılımcılık. Etkililik. Hukuka bağlılık. Yerindenlik. Ölçülülük.

    Yönetim ve strateji nedir?

    Yönetim, bir organizasyonun amaç ve hedeflerine ulaşmak için kaynakların planlı kullanımı ve süreç ile prosedürlerin sürekli değerlendirilmesidir. Strateji ise, bir organizasyonun amacına ulaşması için izleyeceği yolları ifade eder. Stratejik yönetim, bir organizasyonun uzun vadeli hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir yönetim biçimidir. Stratejik yönetim, organizasyonun mevcut kaynaklarını en mükemmel şekilde kullanıp fırsatlardan yararlanmasını sağlar. Stratejik yönetim, üst yönetimi ilgilendiren bir konudur ve üst yönetim tarafından oluşturulan stratejik planlama, daha alt kademelerde görev alacak stratejistler tarafından uygulanır ve izlenir.

    Yönetimin 7 temel ilkesi nedir?

    Yönetimin yedi temel ilkesi şunlardır: 1. İş Bölümü: Uzmanlaşma yoluyla verimliliği artırır. 2. Yetki ve Sorumluluk: Yöneticilere emir verme hakkı tanır ve bu yetkiyle orantılı sorumluluk yükler. 3. Merkezileşme: Kararların alınacağı seviyeler belirli duruma bağlı olmalıdır. 4. Hiyerarşi: Örgütsel hiyerarşideki tüm seviyeler ve yetki hatları açıkça belirlenmelidir. 5. Disiplin: Kuruluşun kurallarına ve politikalarına saygı göstermeyi içerir. 6. Komuta Birliği: Astlar yalnızca bir amirden emir almalıdır. 7. Ücretlendirme: Çalışanlar ve üstler için adil ve tatmin edici olmalıdır. Bu ilkeler, Henry Fayol tarafından ortaya konmuştur.