Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yönetim ve strateji kavramları, organizasyonların başarıya ulaşması için kritik öneme sahiptir.
Yönetim, bir organizasyonun genel yönünü belirleyen ve uzun vadeli hedeflerine ulaşmasını sağlayan bir süreçtir 13. Bu süreç, aşağıdaki aşamaları içerir:
- Misyon ve vizyon belirleme: Organizasyonun varoluş nedenini ve gelecekteki hedeflerini netleştirmek 12.
- Dış ve iç çevre analizi: Pazar ve endüstri faktörlerinin analizi ile organizasyonun güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi 12.
- Strateji geliştirme: Belirlenen hedeflere ulaşmak için pazar konumlandırması, kaynak dağıtımı gibi stratejilerin oluşturulması 12.
- Strateji uygulama: Geliştirilen stratejilerin detaylı eylem planlarına dönüştürülmesi ve kaynakların ayrılması 12.
- Performans değerlendirme: Belirlenen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının sürekli olarak takip edilmesi ve stratejik planların gerektiğinde revize edilmesi 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: