Buradasın
Sorumlu yönetim ilkeleri yönetim kurulu kararı nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sorumlu yönetim ilkeleri yönetim kurulu kararı, kurumsal yönetim ilkelerinin bir parçası olarak, yönetim kurulunun şirket faaliyetlerini yürütürken uyması gereken temel kuralları belirler 12. Bu ilkeler şunlardır:
- Adillik: Yönetimin tüm faaliyetlerinde pay ve menfaat sahiplerine eşit davranılmasını ve çıkar çatışmalarının önlenmesini sağlar 12.
- Şeffaflık: Şirket veya diğer yönetimlerle ilgili finansal ve finansal olmayan bilgilerin zamanında, doğru, eksiksiz ve erişilebilir bir şekilde kamuya duyurulmasını ifade eder 12.
- Hesap Verebilirlik: Yönetim kurulu üyelerinin şirkete ve pay sahiplerine karşı hesap verme zorunluluğunu kapsar 12.
- Sorumluluk: Yönetimin tüm faaliyetlerinin mevzuata, esas sözleşmeye ve düzenlemelere uygunluğunu ve bunun denetlenmesini içerir 12.
Yönetim kurulu kararları, bu ilkelere uygun olarak alınmalı ve uygulanmalıdır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: