Buradasın
Müşteri yaşam döngüsü yönetimi sürecinde hangi işlemler yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri yaşam döngüsü yönetimi sürecinde yapılan işlemler beş ana aşamada incelenebilir:
- Ulaşım: Müşterinin ihtiyaç duyduğu ürünü belirlemesi ve çözüm araması 15.
- Bilgi Edinme: Müşterinin ürünle ilgili daha fazla bilgi alması ve iletişim kanallarını kullanması 5.
- Dönüşüm: Müşterinin satın alma yapması ve potansiyel müşteriden mevcut müşteriye dönüşmesi 15.
- Elde Tutma: Müşterinin memnuniyetinin ölçülmesi ve tekrar alışveriş yapmasının sağlanması 15.
- Sadakat: Müşterinin markaya bağlı kalması ve çevresine tavsiye etmesi 15.
Bu süreçte ayrıca kişiselleştirilmiş pazarlama, proaktif müşteri hizmetleri, gelir artışı, maliyet azaltma, analitik ve raporlama, müşteri segmentasyonu gibi işlemler de yapılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: