Buradasın
Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi nasıl kurulur?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi kurmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Planlama (Plan) 1. Geri bildirim alınacak noktalar belirlenmeli (satış sonrası, destek, teslimat vb.) ve anket mi uygulanacağı, yüz yüze mi görüşüleceği, telefonla mı aranacağı gibi detaylar planlanmalıdır 1.
- Uygulama (Do) 1. Anketler veya görüşmeler uygulanmalıdır 1.
- Değerlendirme (Check) 1. Sonuçlar sayısal hale getirilmeli, şikayetler ve teşekkürler ayrılmalı, eğilimler ve tekrar eden şikayet konuları analiz edilmelidir 1.
- İyileştirme (Act) 1. Eylem planı oluşturulmalı, şikayetlerin kök nedenleri belirlenmeli, iyileştirme aksiyonları kayıt altına alınmalı ve tekrar değerlendirme mekanizması kurulmalıdır 1.
Ayrıca, ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi de müşteri şikayetlerinin etkin yönetimi için bir standart olarak kullanılabilir 23. Bu sistemin kurulumu için ise aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Şirketin mevcut yapısının ve durumunun analiz edilmesi ve müşteri tanımının netleştirilmesi 2.
- Müşteri Memnuniyeti ve Şikayet Yönetimi ekibinin oluşturulması 2.
- Temel eğitimlerin verilmesi 2.
- Standart gerekliliklerinin kuruma özel karşılanabilmesi için temel dokümantasyonun oluşturulması 2.
- Dokümantasyonun onaylanarak uygulamaların başlatılması 2.
- Uygulamalar sonucu ortaya çıkan revizyon ihtiyaçlarının gözden geçirilerek gerekli revizyonların yapılması 2.
- İç denetçi eğitimlerinin verilmesi ve iç denetim ile yönetim gözden geçirme toplantısının yapılması 2.
- Belgelendirme için gerekli hazırlık ve çalışmaların yapılması ve başvurunun gerçekleştirilmesi 2.
Müşteri memnuniyeti yönetim sistemi kurulumu için bir danışmanlık firmasından destek alınabilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: