Buradasın
Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu Nasıl Hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- SPK Formatlarına Uyum: Kurumsal Yönetim Bilgi Formu (KYBF) ve Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Raporu (URF) formatlarına uygun olarak hazırlanmalıdır 1.
- Uyum Durumunun Tespiti: İlkelere uyum derecesi belirlenmeli ve her bir ilke için "Evet", "Kısmen" veya "Hayır" cevapları verilmelidir 14.
- Gerekçelerin Belirlenmesi: Özellikle "Hayır" cevabı verilen ilkeler için uyulmama sebepleri ve alternatif aksiyonlar açıklanmalıdır 14.
- Çıkar Çatışmalarının Açıklanması: Uyulmayan ilkelere yönelik olası çıkar çatışmaları tespit edilmeli ve raporlanmalıdır 1.
- Geleceğe Yönelik Değerlendirmeler: Uyulmayan ve mevcut uyulan ilkelere ilişkin geleceğe yönelik öngörüler yapılmalıdır 1.
- Komite Katkıları: Denetim Komitesi, Kurumsal Yönetim Komitesi ve diğer ilgili komitelerin rapor hazırlanmasına katkıları alınmalıdır 1.
- Yönetim Kurulu Onayı: Nihai rapor, yönetim kurulu tarafından onaylanmalıdır 1.
Ayrıca, raporun şirketin internet sitesinde de yayınlanması gerekmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: