Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etkililiğin ölçülmesi, bir işletmenin veya sistemin önceden tanımlanmış amaçlarına ulaşma derecesini belirlemek için yapılır 2.
Etkililiğin ölçülmesinde kullanılan bazı yöntemler:
- Reklam etkililiği ölçümü:
- Reklam öncesi etkililik ölçümleri (pretest) 1. Reklam kampanyası başlatılmadan önce, büyük fikrin geliştirilmesi aşamasında yapılır 1. Tüketici jürisi, dosya/portföy testleri, okunabilirlik testleri gibi yöntemlerle reklamın hedef kitle tarafından nasıl algılanacağı test edilir 14.
- Reklam sonrası etkililik ölçümleri (posttest) 14. Reklam yayınlandıktan sonra, iletinin algılanma düzeyi, reklamın bilinirlik ve anımsama oranı gibi unsurlar ölçülür 14.
- Sağlık hizmetlerinde etkililik ölçümü:
Etkililik, doğru işin yapılıp yapılmadığını sorguladığı için, işletmelerin değişen koşullara uyum sağlayabilmesi adına doğru bir şekilde ölçülmesi önemlidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: