Buradasın
Çalışan verimliliği nasıl ölçülür?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Çalışan verimliliğini ölçmek için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
- Hedef ve anahtar sonuçlar (OKR) 13. Belirli, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı hedefler belirlenerek çalışanların performansı ölçülür 13.
- 360 derece geri bildirim 125. Çalışanlar, yöneticiler, meslektaşlar ve müşteriler gibi farklı kaynaklardan geri bildirim alınır 125.
- Çıktı ve sonuç odaklı ölçüm 1. Belirlenen zaman diliminde projelerin tamamlanma oranı ve hata payları dikkate alınarak ölçüm yapılır 1.
- KPI (Key Performance Indicator) 13. Satış hedefleri, verimlilik ve müşteri memnuniyeti gibi en önemli performans göstergeleri ölçülür 13.
- Katılım ve devamlılık 1. Çalışanın işe gelme oranı ve devamlılığı, motivasyonunu ve isteğini yansıtır 1.
- Yaratıcılık ve inovasyon 1. Çalışanların yenilikçi düşünme yetenekleri değerlendirilir 1.
- Performans değerlendirme görüşmeleri 1. Çalışanlar, kendilerini ve ekip arkadaşlarını değerlendirerek gelişim alanlarını ve başarılarını konuşur 1.
Verimlilik ölçümü, farklı pozisyonlar ve işletme türlerine göre değişiklik gösterebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: