Buradasın
DYS üzerinden destek başvurusu ne zaman yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Destek Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden destek başvurusu yapmak için 01/01/2021 tarihinden itibaren sadece yeni başvurular kabul edilmektedir 3.
DYS üzerinden yapılacak UR-GE, STH, Alım Heyeti gibi başvurularda yer alacak katılımcı firmaların DYS'de yararlanıcı olarak tanımlı olmaları zorunludur 3. DYS'de kayıtlı olmayan firmalar, DYS üzerinden yapılacak başvurulara katılımcı olarak eklenemez 3.
Başvuruların değerlendirilme süresi, destek türüne, başvuru yoğunluğuna ve başvurunun eksiksiz olup olmadığına bağlı olarak değişir 2. Genel olarak, eksiksiz ve doğru hazırlanmış bir başvuru 15-45 gün içerisinde sonuçlandırılır 2. Ancak bazı karmaşık destek programlarında bu süre daha uzun olabilir 2.
Başvuru yapmadan önce, ilgili destek programının güncel mevzuatının okunması, firma bilgilerinin DYS’de güncel olması, başvuru için gerekli tüm belgelerin hazırlanması, belgelerin format ve boyut gereksinimlerinin kontrol edilmesi, başvuru takviminin ve son başvuru tarihinin doğrulanması, destek üst limitlerinin ve karşılanacak harcama oranlarının bilinmesi ve başvuru formunda doldurulması gereken tüm alanların eksiksiz doldurulması önerilir 2.
Başvuruların değerlendirilmesi ve desteklerin ödeme süreci ile ilgili en doğru bilgiyi almak için ilgili destek programının mevzuatının incelenmesi veya doğrudan Ticaret Bakanlığı ile iletişime geçilmesi önerilir 2.
DYS üzerinden yapılan başvuruların değerlendirilmesi ile ilgili sorunlar için dysyardim@immib.org.tr adresine başvurulabilir 3. (Mail içeriğinde destek türü, firma unvanı, vergi numarası, sorun yaşayan kullanıcı bilgisi, karşılaşılan sorun ve bu soruna ilişkin ekran görüntüleri paylaşılmalıdır) 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: