• Buradasın

    DYS başvuru nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DYS (Destek Yönetim Sistemi) başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. İhracatçı Birliğine Başvuru: Yararlanıcıların, ihracat işlemlerinin gerçekleştirdiği ve üyesi olduğu İhracatçı Birliğine başvurması gerekmektedir 12. Birden fazla birliğe üyeliği olan firmalar, ağırlıklı olarak ihracat işlemlerini gerçekleştirdikleri birliğe başvurmalıdır 2.
    2. Gerekli Belgelerin Hazırlanması: Başvuru için İMMİB Başvuru Dilekçesi, DYS Sistem Kullanım Taahhütnamesi, DYS Yararlanıcı Bilgi Formu gibi belgelerin hazırlanması gerekmektedir 25.
    3. Başvuru Yönteminin Seçilmesi:
    • Online Başvuru: Belgeler, KEP adresi üzerinden ilgili birliğe gönderilebilir 25.
    • Şahsen Başvuru: Belgeler asılları ve fotokopileriyle birlikte USB veya CD içinde sunulmalıdır 2.
    Başvuru için gerekli diğer bilgiler ve detaylar şu sitelerde bulunabilir:
    • dys.ticaret.gov.tr 1;
    • immib.org.tr 2;
    • uib.org.tr 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DYS e-imza ile giriş nasıl yapılır?

    DYS (Destek Yönetim Sistemi) e-imza ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. E-imza uygulaması indirilir. 2. T.C. Kimlik Numarası girilerek "Devam Et" butonuna basılır. 3. Oluşan işlem kodu, e-imza uygulamasında girilir ve "devam" butonuna basılır. 4. Açılan ekranda bilgisayara takılı olan e-imza bilgileri gelir. 5. E-imza PIN kodu girilerek "İmzala" butonuna basılır. Dikkat edilmesi gerekenler: Internet Explorer üzerinden yapılan girişlerde sistem sağlıklı çalışmayabilir, Chrome tarayıcısının kullanılması tavsiye edilir. DYS, il, ilçe ve okul/kurum MEB ADSL erişimi dışında çalışmaz.

    DYS ile hangi işlemler yapılır?

    DYS (Doküman Yönetim Sistemi) ile yapılabilecek işlemler kullanım alanına göre değişiklik göstermektedir: Kamu kurumları için: Resmi yazışmalar gerçekleştirme. Kurumlar arasında resmi belgeleri dijital olarak yönlendirme, sisteme ekleme ve arşivleme. Vatandaşların başvurularını alma, işleme, sonuçlandırma ve takip etme. Vatandaşlar için: Kamu kurumlarına ilettikleri belgelerin takibini yapma. e-Devlet üzerinden giriş yaparak ilgili kurumun DYS portalına ulaşma ve evraklarını sorgulama. Diğer kullanım alanları: Hastanelerde hasta bilgilerini saklama. Belediyelerde ruhsat, inşaat projeleri, vergiler ve harç belgelerini takip etme. Adli işlemlerde dava dosyalarını kaydetme. Ayrıca, Ticaret Bakanlığı'nın DYS sistemi üzerinden ihracat destekleri başvurusu ve takibi gibi işlemler de yapılabilir.

    DYS evrak takibi nasıl yapılır?

    DYS (Doküman Yönetim Sistemi) evrak takibi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet üzerinden giriş: Vatandaşlar, e-Devlet üzerinden kimlik doğrulaması yaparak ilgili kurumun DYS portalına ulaşabilir. 2. Arama kriterleri doldurma: Evrak arama ekranında arama kriterleri (evrakın konusu, açıklaması vb.) doldurulur. 3. Sorgulama yapma: “Sorgula” butonuna tıklanarak evrak aranır. 4. Evrakı bulma: Aranan evrak bulunduğunda “Listeye Ekle” veya “Ekleri ile Birlikte Listeye Ekle” butonlarına tıklanarak evrak takip listesine eklenir. DYS sisteminde evrak takibi yaparken, kullanılan browserın cache (geçmiş) verilerinin temizlenmesi ve en az 1600x900 ekran çözünürlüğü kullanılması önerilir. DYS evrak takibi ile ilgili daha detaylı bilgilere, kullanılan kurum veya kuruluşun hazırladığı kullanıcı kılavuzlarından ulaşılabilir.

    DYS evrak takip nasıl yapılır e-devlet?

    e-Devlet üzerinden DYS evrak takibi yapmak için şu adımlar izlenir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. "Sosyal Güvenlik Kurumu DYS Evrak Takip" hizmeti seçilir. 3. "Kimliğimi Şimdi Doğrula" butonuna basılır. 4. T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi girilerek kimlik doğrulaması yapılır. 5. Doğrulama işleminden sonra Sosyal Güvenlik Kurumu, DYS Evrak Takip sayfasına yönlendirilir ve sorgulama için başka bir SGK sitesine gidilmesi gerektiği belirtilir. 6. "Uygulamaya Git" seçeneğine tıklanarak geçiş yapılır. 7. Evrak yılı bilgisi girilerek sorgulama yapılır. e-Devlet üzerinden DYS evrak takibi yapabilmek için 4A veya 4B emeklilik gruplarından birinde yer almak gerekir.

    DYS kullanıcı yetkilendirmesi ne zaman yapılır?

    DYS (Destek Yönetim Sistemi) kullanıcı yetkilendirmesi, yararlanıcıların kendileri adına işlemleri gerçekleştirecek kişileri yetkilendirmek istedikleri zaman yapılır. Bu işlem için gerekli belgeler şunlardır: EK C (Kullanıcı Yetkilendirme Formu); Yetkilendirilen kişi yararlanıcı bünyesinde çalışıyorsa, son aya ait SGK belgesi; Yetkilendirilen kişi yararlanıcı bünyesinde çalışmıyorsa, EK C formunun noter onaylı olması. Kullanıcı yetkilendirme işlemleri, yararlanıcının üyesi olduğu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliklerine (İBGS) şahsen veya KEP üzerinden başvuru yapılarak gerçekleştirilir.

    E-devletten DYS sorgulama nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden DYS (Doküman Yönetim Sistemi) sorgulama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet Kapısı'na giriş yapılır. 2. Arama kısmına "DYS" yazılır. 3. Ticaret Bakanlığı uygulamaları içinden "Destek Yönetim Sistemi" giriş linklerine ulaşılır. 4. "DYS" linki seçildiğinde, Ticaret Bakanlığı tarafından erişim yetkisi verilmiş uygulama listesi olan bir sayfaya yönlendirilir. 5. "Destek Yönetim Sistemi" linki tıklanarak sisteme giriş yapılır. DYS sorgulama için e-devlet üzerinden giriş yapılırken Chrome browser kullanılması önerilir. Ayrıca, SGK üzerinden yapılan DYS evrak sorgulamaları için ilgili web sitesi ziyaret edilebilir veya ilgili numaralar aranarak kişisel bilgilerin doldurulmasıyla sorgulama yapılabilir.

    DYS üzerinden destek başvurusu ne zaman yapılır?

    Destek Yönetim Sistemi (DYS) üzerinden destek başvurusu yapmak için 01/01/2021 tarihinden itibaren sadece yeni başvurular kabul edilmektedir. DYS üzerinden yapılacak UR-GE, STH, Alım Heyeti gibi başvurularda yer alacak katılımcı firmaların DYS'de yararlanıcı olarak tanımlı olmaları zorunludur. Başvuruların değerlendirilme süresi, destek türüne, başvuru yoğunluğuna ve başvurunun eksiksiz olup olmadığına bağlı olarak değişir. Başvuru yapmadan önce, ilgili destek programının güncel mevzuatının okunması, firma bilgilerinin DYS’de güncel olması, başvuru için gerekli tüm belgelerin hazırlanması, belgelerin format ve boyut gereksinimlerinin kontrol edilmesi, başvuru takviminin ve son başvuru tarihinin doğrulanması, destek üst limitlerinin ve karşılanacak harcama oranlarının bilinmesi ve başvuru formunda doldurulması gereken tüm alanların eksiksiz doldurulması önerilir. Başvuruların değerlendirilmesi ve desteklerin ödeme süreci ile ilgili en doğru bilgiyi almak için ilgili destek programının mevzuatının incelenmesi veya doğrudan Ticaret Bakanlığı ile iletişime geçilmesi önerilir. DYS üzerinden yapılan başvuruların değerlendirilmesi ile ilgili sorunlar için dysyardim@immib.org.tr adresine başvurulabilir.