• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli Okul Öncesi Programı, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yer almaktadır 14.
    Bu program, 7 alan becerisini (Türkçe, Matematik, Fen ve Sosyal, Müzik, Sanat, Hareket ve Sağlık) kapsayan, beceri temelli ve bütüncül bir yapıya sahiptir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif Modeli çalışma programı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğretim Programlarını İncelemek: Yeni öğretim programının ortak metni ve fen bilimleri dersi öğretim programı dokümanı tüm öğretmenler tarafından incelenmeli ve tartışılmalıdır. 2. Planlamaya Vakit Ayırmak: Öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması için yeterli zaman ayrılmalıdır. 3. Öğretmenler Arası İşbirliği: Farklı öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanmak, iş yükünü dengelemek ve bütüncül anlayışı sağlamak için öğretmenler arasında işbirliği yapılmalıdır. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme ve değerlendirme yaklaşımları benimsenmeli, öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak öz, akran ve grup değerlendirme formları kullanılmalıdır. 5. Dijital Kaynaklardan Yararlanmak: Öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesinde dijital kaynaklar kullanılmalıdır.

    Maarif modeli günlük plan ne zaman verilecek?

    Maarif Modeli kapsamında günlük planların ne zaman verileceği, 2024-2025 eğitim öğretim yılında belirlenmiştir.

    Maarif Modelinde kaç program var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 farklı yeni öğretim programı bulunmaktadır.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli ne zaman yürürlüğe girdi?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında yürürlüğe girmiştir.

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır: 1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları. 2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi. 3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması. 4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi. 5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması. 6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması. 7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması.

    Maarif modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi nedir?

    Maarif Modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi, aşağıdaki unsurları içeren bir yaklaşım benimsemelidir: 1. Fırsat Eşitliği: Her öğrencinin kaliteli eğitime eşit erişimini sağlamak. 2. Dijital Dönüşüm: Eğitimde dijitalleşme ve teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim ve e-öğrenme platformlarının kullanımı. 3. Öğrenci Odaklı Eğitim: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre şekillenen eğitim programları ve kişiselleştirilmiş öğrenme. 4. Öğretmen Yetiştirme: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yatırım yaparak, onlara daha iyi eğitim materyalleri ve fırsatlar sunma. 5. Ulusal ve Uluslararası İşbirlikleri: Uluslararası eğitim standartlarına uygun bir sistem geliştirme ve dünya çapında işbirlikleri yapma. Bu unsurlar, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve toplumsal sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmelerini hedefler.