• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır 15.
    Bu program, çocukların tüm gelişim alanlarındaki becerilerinin gelişimini desteklemeyi, bu becerileri en üst düzeye çıkarmayı ve eksiklikleri gidermeyi amaçlar 4. Program, ulusal ve uluslararası araştırmaların sonucunda ortaya çıkmış sarmal ve eklektik bir yapıya sahiptir 4.
    Ayrıca, Türkiye Maarif Vakfı tarafından geliştirilen Uluslararası Maarif (IM) Okul Öncesi Programı da sekiz ülkede kabul alıp uygulanmaktadır 3. Bu program, çocukları merak eden, araştıran, sorgulayan, özgüvenli, sorumluluk sahibi ve kültürlerarası duyarlılığa sahip erdemli insanlar olarak yetiştirmeyi hedefler 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif modeli çalışma programı oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İhtiyaç Analizi: Mevcut öğretim programlarına yönelik sorunlar ve ihtiyaçlar tespit edilir. 2. Hedeflerin Belirlenmesi: Öğretim programının amaçları ve öğrenci profilleri tanımlanır. 3. Bütüncül Yaklaşım: Öğretim programları, sistem düşüncesi etrafında şekillendirilir ve okuryazarlık becerileri gibi unsurlar eklenir. 4. Disiplinler Arası İlişkiler: Öğretim programları, disiplin odaklı bilgi aktarımının ötesine geçerek bütüncül bir bakış açısı sunacak şekilde düzenlenir. 5. Farklılaştırma ve Kişiselleştirme: Öğrenme farklılıkları dikkate alınarak program dışı etkinlikler ve zenginleştirme faaliyetleri eklenir. 6. Değerlendirme ve Geri Bildirim: Öğrenme kanıtları ve süreç temelli yaklaşımlar ön plana alınarak öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşma düzeyleri değerlendirilir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde, öğretmenlerin yerel unsurları ve kültürel bağlamı öğrenme süreçlerine dahil etmeleri de hedeflenmektedir. Daha fazla bilgi için T.C. Millî Eğitim Bakanlığı'nın Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Tanıtımı Semineri"ne başvurulabilir.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Maarif modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi nedir?

    Maarif modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemlerinden biri EduPage'dir. EduPage, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile tam uyumlu bir eğitim yönetim sistemi olarak öğretmenlerin zamandan tasarruf etmelerini, süreç odaklı bir eğitim anlayışını benimsemelerini ve öğrencilerin gelişimlerini daha yakından takip etmelerini sağlar. EduPage'in bazı özellikleri şunlardır: Planlama, öğretim ve ölçme süreçlerinin sistematik hale getirilmesi. Otomatik ödev ve değerlendirme sistemleri. Anlık kazanım analizleri. Maarif modeli ile uyumlu diğer eğitim yönetim sistemleri hakkında bilgi almak için Milli Eğitim Bakanlığı'nın tymm.meb.gov.tr adresi ziyaret edilebilir.

    Maarif Modelinde kaç program var?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında 26 farklı yeni öğretim programı bulunmaktadır.

    Maarif modeli günlük plan ne zaman verilecek?

    2025-2026 eğitim öğretim yılı için Maarif Modeli günlük planların ne zaman verileceğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne ilişkin eğitici eğitimleri 3 Haziran 2024'te başlamış ve öğretmenlere yönelik eğitimler 2-6 Eylül 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanacaktır. Daha fazla bilgi için Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi duyurularını takip etmek gerekmektedir.

    Maarif modeli ne zaman yürürlüğe girdi?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, 9 Eylül 2024 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu model, 2024-2025 eğitim öğretim yılında okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. sınıf düzeylerinde uygulanmaya başlanmıştır.

    Maarif modeli okul öncesi hangi kazanım?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde okul öncesi eğitimin kazanımları şunlardır: 1. Temel Beceriler: Çocukların yaşlarına uygun temel becerileri kazanmaları. 2. Sosyal ve Duygusal Gelişim: Paylaşma, işbirliği, duygularını ifade etme, arkadaş edinme gibi sosyal ve duygusal becerilerin geliştirilmesi. 3. Dil Gelişimi: Kelime hazinesi, hikaye anlatımı, şarkılar, tekerlemeler yoluyla dil becerilerinin artırılması. 4. Motor Gelişim: İnce motor becerileri (çizim, kesme), kaba motor becerileri (koşma, atlama) gibi fiziksel becerilerin geliştirilmesi. 5. Sanat ve Spor Aktiviteleri: Resim, müzik, dans, spor oyunları gibi sanatsal ve sportif faaliyetlerin yapılması. 6. Bilimsel Merak ve Keşif: Basit deneyler, doğa gözlemleri, bilimsel hikayeler aracılığıyla bilimsel merakın uyandırılması. 7. Değerler Eğitimi: Çocuklara vatanseverlik, dürüstlük, saygı gibi değerlerin kazandırılması.