• Buradasın

    Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli'nde kullanılması istenen çocuğu tanıma ve değerlendirme teknikleri şunlardır:
    1. Oyun: Çocukların büyüme ve öğrenme sürecindeki en temel unsurdur, onların düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını keşfetmelerine yardımcı olur 1.
    2. Açık Hava Öğrenmeleri: Çocukların hareket özgürlüğü ve açık havadan faydalanmalarını sağlar, günlük güneş ışığı alım imkânı sunarak daha sağlıklı olmalarına destek olur 1.
    3. Erken Okuryazarlık Etkinlikleri: Okuma yazmaya başlamadan önceki becerileri edindirmeyi amaçlar 1.
    4. Dijital Teknolojilerin Kullanımı: Çevrimiçi testler, etkileşimli ödevler ve dijital portfolyolar gibi çeşitli değerlendirme biçimlerinin kullanılmasını içerir 3.
    5. Öz, Akran ve Grup Değerlendirmesi: Öğrencilerin kendi performanslarını değerlendirme ve geri bildirim alma süreçlerine aktif olarak katılmalarını sağlar 34.
    6. Gözlem ve Görüşme: Çocukların davranışları ve kişilik özellikleri hakkında doğrudan bilgi toplama yöntemleridir 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi nedir?

    Maarif Modeli ile uyumlu eğitim yönetim sistemi, aşağıdaki unsurları içeren bir yaklaşım benimsemelidir: 1. Fırsat Eşitliği: Her öğrencinin kaliteli eğitime eşit erişimini sağlamak. 2. Dijital Dönüşüm: Eğitimde dijitalleşme ve teknoloji entegrasyonu, uzaktan eğitim ve e-öğrenme platformlarının kullanımı. 3. Öğrenci Odaklı Eğitim: Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre şekillenen eğitim programları ve kişiselleştirilmiş öğrenme. 4. Öğretmen Yetiştirme: Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yatırım yaparak, onlara daha iyi eğitim materyalleri ve fırsatlar sunma. 5. Ulusal ve Uluslararası İşbirlikleri: Uluslararası eğitim standartlarına uygun bir sistem geliştirme ve dünya çapında işbirlikleri yapma. Bu unsurlar, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileriyle donatılmasını ve toplumsal sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişmelerini hedefler.

    Maarif modeli hangi modeli terk edip hangi eğitim modeline geçti?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM), kök değer anlayışını terk ederek çatı değer anlayışına geçmiştir. Terk edilen model: Kök değer anlayışı. Geçilen model: Erdem-değer-eylem çerçevesi. Ayrıca, TYMM, beceri temelli bir eğitim yaklaşımı benimsemiştir.

    Maarif modeli değerler nelerdir?

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan bazı değerler: Çatı değerler: Saygı, sorumluluk, adalet. İnsan alanında yer alan değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam, çalışkanlık. Aile ve toplum alanında yer alan değerler: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, aile bütünlüğü. Çevre alanında yer alan değerler: Duyarlılık, estetik, merhamet, temizlik. Modelde değerler, "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum" ve "yaşanabilir çevre" olmak üzere üç ana boyutta sınıflandırılmıştır.

    Anasınıfı 1 dönem maarif modeli değerlendirme nasıl yapılır?

    Anasınıfı 1. dönem Maarif Modeli değerlendirmesi, süreç odaklı olup, çocukların beceri edinimlerini takip etmeyi amaçlar. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Gözlem formları ve kayıt dosyaları: Çocukların farklı gelişim alanlarında ne ölçüde ilerleme kaydettiğini ortaya koyar. Bireysel gelişim ve öğrenme dosyaları: Çocukların gelişimini detaylı olarak izlemek için kullanılır. Portfolyolar ve gelişim raporları: Çocukların portföy ve gelişim raporlarının nasıl hazırlanacağına dair açıklamalar yapılmıştır. Öğretmen öz değerlendirmesi: Öğretmenlerin kendilerini değerlendirmeleri için formlar sunulmuştur. Değerlendirme, hem yıllık hem de günlük bazda yapılmalıdır.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).

    Maarif modeli süreç değerlendirme nedir?

    Maarif modeli süreç değerlendirmesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yapılan eğitim programlarının süreç temelli değerlendirilmesini ifade eder. Bu değerlendirme yaklaşımı, aşağıdaki unsurları içerir: Tamamlayıcı değerlendirme: Öğrencilerin öğrenmelerindeki eksiklerin belirlenmesi ve giderilmesi. Sürekli geri bildirim: Öğrencilerin gelişim süreçlerinin izlenmesi ve iyileştirmeye yönelik geri bildirim sağlanması. Aktif katılım: Öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerinde aktif rol almaları ve performanslarını değerlendirmeleri. Bu süreç, öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimlerini desteklemeyi ve öğrenme hedeflerine ulaşma düzeylerini nesnel bir şekilde belirlemeyi amaçlar.

    Maarif modeli çalışma programı nasıl yapılır?

    Maarif Modeli çalışma programı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğretim Programlarını İncelemek: Yeni öğretim programının ortak metni ve fen bilimleri dersi öğretim programı dokümanı tüm öğretmenler tarafından incelenmeli ve tartışılmalıdır. 2. Planlamaya Vakit Ayırmak: Öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması için yeterli zaman ayrılmalıdır. 3. Öğretmenler Arası İşbirliği: Farklı öğretmenlerin deneyimlerinden yararlanmak, iş yükünü dengelemek ve bütüncül anlayışı sağlamak için öğretmenler arasında işbirliği yapılmalıdır. 4. Ölçme ve Değerlendirme: Süreç ve durum temelli ölçme ve değerlendirme yaklaşımları benimsenmeli, öğrencilerin aktif katılımını sağlayacak öz, akran ve grup değerlendirme formları kullanılmalıdır. 5. Dijital Kaynaklardan Yararlanmak: Öğretim materyallerinin çeşitlendirilmesinde dijital kaynaklar kullanılmalıdır.