• Buradasın

    Hizmet içi eğitim temel yönetim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitim, istihdamı sağlanmış iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme gereksinimlerini karşılayan eğitim-öğretim faaliyetlerinin tümüdür 13.
    Temel yönetim eğitimi, hizmet içi eğitim kapsamında yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetlerden biridir 14. Bu eğitim kapsamında sunulan bazı konular şunlardır:
    • yönetim bilim ve teknolojisi 14;
    • Ar-Ge, sorun çözme gibi konularda eğitim 14;
    • teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama 14;
    • toplam kalite yönetimi 14;
    • değişim yönetimi 14;
    • kriz yönetimi 14;
    • örgüt geliştirme 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir: 1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim; - İşi tanıtma ve uyum eğitimi; - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma; - Temel meslek eğitimi. 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi; - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi; - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim.

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkân eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Demokrasi eğitimi. Laiklik. Bilimsellik.

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri nasıl yapılır?

    Öğretmenlerin hizmet içi eğitimleri, merkezi ve mahalli eğitimler şeklinde gerçekleştirilir. Merkezi eğitimler, Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından planlanır. Mahalli eğitimler, il milli eğitim müdürlükleri tarafından planlanıp uygulanır. Hizmet içi eğitimlerin bazı türleri: Teknolojiye uyum eğitimi. Mesleki gelişim eğitimi. Yöneticilere yönelik eğitimler (örneğin, proje yönetimi, zaman yönetimi). Hizmet içi eğitimlerin yapılma şekilleri: Senkron ve asenkron uzaktan eğitimler. Sanal kütüphane kullanımı. Mesleki gelişim toplulukları. Okul temelli mesleki gelişim programları. Hizmet içi eğitimlerin amacı, öğretmenlerin mesleki gelişimlerini sağlamak, bilgilerini yenilemek ve motivasyonlarını yükseltmektir.

    Eğitim yönetim sistemi nedir?

    Eğitim yönetim sistemi (LMS - Learning Management System), eğitim süreçlerini planlamak, uygulamak ve değerlendirmek için kullanılan bir yazılım sistemidir. Temel özellikleri: eğitim materyallerinin dağıtımını sağlar; öğrenci katılımını takip etmeyi kolaylaştırır; sınav ve değerlendirmeleri yönetir; raporlama işlemlerini gerçekleştirir. Avantajları: Esneklik. Verimlilik. Ölçülebilirlik. Çeşitli içerik formatları. Kullanım alanları: üniversiteler (çevrimiçi kurslar); devlet kurumları (uyum eğitimleri); şirketler (çalışan eğitimi, mesleki gelişim).

    Eğitim yönetiminde planlama nedir?

    Eğitim yönetiminde planlama, eğitimin yönetiminde bütçe, zaman, kaynaklar, yöntemler ve hedef kitle gibi konuların yer aldığı kısa, orta ve uzun dönemli hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Planlama kapsamında ele alınan diğer konular: - Eğitim ihtiyacının tespiti; - Eğitimcilerin ve eğitim alanların belirlenmesi; - İzlenecek yolların ve kullanılacak teknolojilerin önceden belirlenmesi; - Eğitimin maliyetinin hesaplanması. Planlama, ileri görüş, risk alma ve karar verme yetkinliklerini gerektirir ve eğitim sürecinin daha verimli ve öngörülebilir olmasını sağlar.

    Hizmet-içi eğitim türleri nelerdir?

    Hizmet içi eğitim türleri şunlardır: 1. Oryantasyon Eğitimi: Kuruma yeni gelen personelin kurumun amaç ve politikasını, yapısını, görev, yetki ve sorumluluklarını tanıması için yapılan eğitim. 2. Temel Eğitim: İşe başlayacak personele, yapacağı işin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak üzere yapılan eğitim. 3. Geliştirme Eğitimi (Retraining): Personelin kendi alanı ile ilgili gelişmeler ve yenilikler hakkında yetiştirilmesi ve yeteneklerini geliştirmesi için uygulanan eğitim. 4. Tamamlama Eğitimi (Additional Training): Görev değişikliği yapması gereken personel için yeni görevinin gerektirdiği yeterlilikleri kazanması için uygulanan program. 5. Yükseltme Eğitimi (Further Training): Kurum yapısındaki kadrolama ve personelin yükseltme ihtiyacını karşılamak üzere hazırlanan program. 6. Özel Alan Eğitimi: Personeli özel hizmetler için çeşitli alanlarda yetiştirmek üzere uygulanan programlar. Ayrıca, hizmet içi eğitimler iş başında veya iş dışında da gerçekleştirilebilir.

    Hizmetiçi eğitimde temel ilkeler nelerdir?

    Hizmet içi eğitimde temel ilkeler şunlardır: 1. Yaşam boyu eğitim ve kendini geliştirme: Eğitim, yaşam boyu öğrenme ve bireysel gelişimle bütünleştirilmelidir. 2. Periyodik eğitim: Çalışanlar periyodik aralıklarla hizmet içi eğitime alınmalıdır. 3. Verimlilik ve ilerleme bağlantısı: Eğitim, verimlilik ve meslekte ilerleme ile ilişkilendirilmelidir. 4. Eğitim-ücret-yükselme dengesi: Eğitim sonrası ücret ve yükselme dengesi sağlanmalıdır. 5. Süreklilik: Eğitim faaliyetleri sürekli olmalıdır. 6. İşbirliği ve koordinasyon: Eğitim faaliyetlerinde üniversiteler, sanayi kuruluşları ve diğer kamu kuruluşlarıyla işbirliği yapılmalıdır. 7. Ölçme ve değerlendirme: Eğitimin etkinliği, öncesinde, sırasında ve bitiminde değerlendirilmelidir. 8. Eşit fırsat: Tüm personele eğitim fırsat eşitliği sağlanmalıdır. 9. Maliyet etkinliği: Eğitim faaliyetleri maliyet etkin bir şekilde yürütülmelidir. 10. Uygun ortam: Eğitim faaliyetleri, uygun ortamlarda ve gerekli araçlarla desteklenmelidir.