• Buradasın

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir 1. Bu eğitim faaliyetleri dört başlık altında toplanabilir 2:
    1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim 24:
      • Hizmet öncesi eğitim 4;
      • İşi tanıtma ve uyum eğitimi 24;
      • İş başında yetiştirme 24.
    2. Meslek kazandırma eğitimi 24:
      • Meslek becerileri kazandırma 4;
      • Temel meslek eğitimi 4.
    3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim 24:
      • Teknolojiye uyum eğitimi 4;
      • Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi 24.
    4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler 24:
      • Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi 4;
      • Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Sağlık Bakanlığı hizmet içi eğitim kaç gün?

    Sağlık Bakanlığı'nda hizmet içi eğitimlerin süresi, eğitim programına göre değişiklik göstermektedir: Temel eğitim yeni çalışanlar için 3 ay sürmektedir. Uzmanlık programları uzman hekimler için 6 ay sürmektedir. Atölye ve seminerler gibi diğer eğitim türleri ise 1-2 gün sürmektedir.

    Hizmet İçi Eğitim kimler katılabilir?

    Hizmet içi eğitime aşağıdaki kişiler katılabilir: Millî Eğitim Bakanlığı personeli: Merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarında görev yapanlar. Özel öğretim kurumlarında görevli eğitim personeli. Bakanlığa bağlı özel öğretim kurumları, özel öğrenci yurtları ve benzer statüdeki kurumlarda görevli personel, kurumlarının teklif etmesi ve giderlerin kendileri veya kurumlar tarafından karşılanması kaydıyla. Ayrıca, diğer kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör çalışanları da hizmet içi eğitim faaliyetlerine alınabilirler.

    Hizmet-içi eğitim türleri nelerdir?

    Hizmet-içi eğitim türleri dört ana başlık altında toplanabilir: 1. İşe yeni başlayanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim. - İşi tanıtma ve uyum eğitimi. - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma. - Temel meslek eğitimi. 3. Mesleki olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi. - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi. - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim. - Teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama eğitimi.

    Hizmet-içi eğitime kimler katılamaz?

    Hizmet-içi eğitime katılamayanlar, onay listesinde yer almayan personel ve geçerli mazereti olmaksızın eğitime devam etmeyenlerdir. Ayrıca, kanuni mazeretleri nedeniyle adli ve idari kovuşturma altında olanlar da hizmet-içi eğitime katılamazlar.

    Hizmet içi eğitim temel yönetim nedir?

    Hizmet içi eğitim temel yönetimi, personelin bilgi ve verimliliğini artırmak, üst görevlere hazırlamak ve hizmete olan ilgisini en yüksek düzeye çıkarmak amacıyla uygulanan eğitim faaliyetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesini kapsar. Temel ilkeler arasında şunlar yer alır: - Eğitimin kalkınma hedeflerine uygun olarak yapılması. - Eğitim programlarının personelin ihtiyaçlarına göre hazırlanması. - Eğitim içeriklerinin bilimsel niteliklere ve eşitlik ilkesine uygun olması. - İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılması. - Eğitimin tasarruf ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi. - Eğitim faaliyetlerinin Bakanlığın iş ve işleyişini aksatmayacak biçimde düzenlenmesi.

    Hizmet içi eğitim kaç gün zorunlu?

    Hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılım zorunludur. Yüz yüze eğitim yoluyla düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetlerinin süresi, beş gün olarak planlandığında 25 ders saatinden az, 40 ders saatinden fazla olamaz.

    Toplu hizmet içi eğitimi ne demek?

    Toplu hizmet içi eğitimi, bir kurum veya kuruluşun personeline yönelik olarak düzenlenen, mesleki gelişimlerini sağlamayı amaçlayan eğitim faaliyetlerini ifade eder. Bu eğitimler, kurs, seminer, uzaktan eğitim gibi çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir ve genellikle şu ilkeleri içerir: - Personelin mesleki gelişim ihtiyaçlarının dikkate alınması; - Eğitime katılacak personelin görevleriyle uyumlu olması; - Yetişkin eğitiminin gerektirdiği özellikler doğrultusunda planlanması ve uygulanması.