• Buradasın

    Hizmetiçi eğitimde temel ilkeler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitimde temel ilkeler şunlardır:
    1. Yaşam boyu eğitim ve kendini geliştirme: Eğitim, yaşam boyu öğrenme ve bireysel gelişimle bütünleştirilmelidir 23.
    2. Periyodik eğitim: Çalışanlar periyodik aralıklarla hizmet içi eğitime alınmalıdır 23.
    3. Verimlilik ve ilerleme bağlantısı: Eğitim, verimlilik ve meslekte ilerleme ile ilişkilendirilmelidir 23.
    4. Eğitim-ücret-yükselme dengesi: Eğitim sonrası ücret ve yükselme dengesi sağlanmalıdır 23.
    5. Süreklilik: Eğitim faaliyetleri sürekli olmalıdır 235.
    6. İşbirliği ve koordinasyon: Eğitim faaliyetlerinde üniversiteler, sanayi kuruluşları ve diğer kamu kuruluşlarıyla işbirliği yapılmalıdır 25.
    7. Ölçme ve değerlendirme: Eğitimin etkinliği, öncesinde, sırasında ve bitiminde değerlendirilmelidir 5.
    8. Eşit fırsat: Tüm personele eğitim fırsat eşitliği sağlanmalıdır 25.
    9. Maliyet etkinliği: Eğitim faaliyetleri maliyet etkin bir şekilde yürütülmelidir 25.
    10. Uygun ortam: Eğitim faaliyetleri, uygun ortamlarda ve gerekli araçlarla desteklenmelidir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, özel ve tüzel kişilere ait iş yerlerinde, belirli bir maaş veya ücret karşılığında işe alınmış ve çalışmakta olan bireylere görevleri ile ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanmalarını sağlamak üzere yapılan eğitimdir. Hizmet içi eğitim; istihdam edilmiş iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme ihtiyaçlarını karşılayan her türlü eğitim-öğretim faaliyetidir. Hizmet içi eğitim faaliyetleri şu şekilde dört başlık altında toplanabilir: İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim. Meslek kazandırma eğitimi. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amaçları şunlardır: Bireyin kendini gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya koyması. Toplumsal ve kültürel gelişim. Bilgi, beceri ve yeteneklerin kazanılması. Eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Sosyal uyum, kültürel farkındalık ve etik değerlerin kazandırılması. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlanması. Eğitimin amaçları, bireyin yanı sıra toplumun uzun vadeli hedeflerini de içerir ve bu amaçlar, eğitim sisteminin her kademesinde belirli hedefler ve müfredatlar şeklinde somutlaşır.

    Eğitimin temel kavramları nelerdir?

    Eğitimin temel kavramları şunlardır: Birey: Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bir varlıktır. Davranış Değişikliği: Eğitim, bireyin davranışlarında değişiklik oluşturmayı amaçlar. Deneyim (Yaşantı): Öğrenen bireyin sürece katılımı ve bu süreçte edindiği izlenimlerdir. Kasıtlılık: Davranış değişikliğinin önceden belirlenen bir hedefe ulaşacak şekilde düzenlenmesi. Süreç: Belirli bir sonuca ulaşmak için birbirini izleyen olayların veya durumların akışıdır. İstendiklik: Toplumsal veya bireysel olarak faydalı görülen davranışların kazandırılması.

    Hizmet içi eğitim temel yönetim nedir?

    Hizmet içi eğitim, istihdamı sağlanmış iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme gereksinimlerini karşılayan eğitim-öğretim faaliyetlerinin tümüdür. Temel yönetim eğitimi, hizmet içi eğitim kapsamında yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetlerden biridir. Bu eğitim kapsamında sunulan bazı konular şunlardır: yönetim bilim ve teknolojisi; Ar-Ge, sorun çözme gibi konularda eğitim; teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama; toplam kalite yönetimi; değişim yönetimi; kriz yönetimi; örgüt geliştirme.

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkân eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Demokrasi eğitimi. Laiklik. Bilimsellik.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.

    Öğretimin temel ilkeleri kaça ayrılır?

    Öğretimin temel ilkeleri genellikle iki ana gruba ayrılır: 1. Genel Öğretim İlkeleri: Hedefe Görelik: Eğitim durumları hedeflere hizmet edici nitelikte olmalıdır. Düzeye Uygunluk (Öğrenciye Görelik): Öğrencinin yaşı, olgunlaşma düzeyi, ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınmalıdır. Yaparak Yaşayarak Öğrenme: Öğrenci öğrenme sürecine aktif katılmalıdır. Somuttan Soyuta: Bilgiler somuttan başlayarak soyut konulara doğru sıralanmalıdır. Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgiler önceden öğrenilenlerle bağlantı kurularak öğretilmelidir. Yakından Uzağa: Bilgiler öğrencinin yakın çevresinden başlayarak uzak olanlara doğru sıralanmalıdır. Basitten Karmaşığa: Bilgiler basitten zora doğru aşamalı bir sırayla sunulmalıdır. Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması: Evrensel bilgi ve ilkelerin öğrenilmesi önemlidir. 2. Özel Öğretim İlkeleri: Hayatilik (Yaşamsallık): Bilgi, yaşamda kullanılabilir olmalıdır. Güncellik (Aktüalite): İşlenen konu ile güncel yaşam arasında ilişki kurulmalıdır. Ekonomiklik: En az maliyetle en yüksek fayda sağlanmalıdır. Bütünlük: Eğitim, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışları dengeli bir şekilde kapsamalıdır. Bu ilkeler, öğretimin planlanması ve uygulanmasında öğretmene rehberlik eder.