• Buradasın

    Hizmetiçi eğitimde temel ilkeler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet içi eğitimde temel ilkeler şunlardır:
    1. Yaşam boyu eğitim ve kendini geliştirme: Eğitim, yaşam boyu öğrenme ve bireysel gelişimle bütünleştirilmelidir 23.
    2. Periyodik eğitim: Çalışanlar periyodik aralıklarla hizmet içi eğitime alınmalıdır 23.
    3. Verimlilik ve ilerleme bağlantısı: Eğitim, verimlilik ve meslekte ilerleme ile ilişkilendirilmelidir 23.
    4. Eğitim-ücret-yükselme dengesi: Eğitim sonrası ücret ve yükselme dengesi sağlanmalıdır 23.
    5. Süreklilik: Eğitim faaliyetleri sürekli olmalıdır 235.
    6. İşbirliği ve koordinasyon: Eğitim faaliyetlerinde üniversiteler, sanayi kuruluşları ve diğer kamu kuruluşlarıyla işbirliği yapılmalıdır 25.
    7. Ölçme ve değerlendirme: Eğitimin etkinliği, öncesinde, sırasında ve bitiminde değerlendirilmelidir 5.
    8. Eşit fırsat: Tüm personele eğitim fırsat eşitliği sağlanmalıdır 25.
    9. Maliyet etkinliği: Eğitim faaliyetleri maliyet etkin bir şekilde yürütülmelidir 25.
    10. Uygun ortam: Eğitim faaliyetleri, uygun ortamlarda ve gerekli araçlarla desteklenmelidir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri nelerdir?

    Eğitim yönetiminin temel ilkeleri şunlardır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Fırsat ve imkân eşitliği. Süreklilik. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Demokrasi eğitimi. Laiklik. Bilimsellik.

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir: 1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim; - İşi tanıtma ve uyum eğitimi; - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma; - Temel meslek eğitimi. 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi; - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi; - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin temel ilkeleri, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yer almaktadır ve 14 tanedir. Bu ilkeler şunlardır: 1. Genellik ve eşitlik. 2. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. 3. Yöneltme. 4. Eğitim hakkı. 5. Fırsat ve imkan eşitliği. 6. Süreklilik. 7. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. 8. Demokrasi eğitimi. 9. Laiklik. 10. Bilimsellik. 11. Planlılık. 12. Karma eğitim. 13. Okul ve ailenin işbirliği. 14. Her yerde eğitim.

    Eğitimin temel kavramları nelerdir?

    Eğitimin temel kavramları şunlardır: Birey: Biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel bir varlıktır. Davranış Değişikliği: Eğitim, bireyin davranışlarında değişiklik oluşturmayı amaçlar. Deneyim (Yaşantı): Öğrenen bireyin sürece katılımı ve bu süreçte edindiği izlenimlerdir. Kasıtlılık: Davranış değişikliğinin önceden belirlenen bir hedefe ulaşacak şekilde düzenlenmesi. Süreç: Belirli bir sonuca ulaşmak için birbirini izleyen olayların veya durumların akışıdır. İstendiklik: Toplumsal veya bireysel olarak faydalı görülen davranışların kazandırılması.

    Hizmet içi eğitim temel yönetim nedir?

    Hizmet içi eğitim, istihdamı sağlanmış iş gücünün mesleğe uyum, meslekte ilerleme ve gelişme gereksinimlerini karşılayan eğitim-öğretim faaliyetlerinin tümüdür. Temel yönetim eğitimi, hizmet içi eğitim kapsamında yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetlerden biridir. Bu eğitim kapsamında sunulan bazı konular şunlardır: yönetim bilim ve teknolojisi; Ar-Ge, sorun çözme gibi konularda eğitim; teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama; toplam kalite yönetimi; değişim yönetimi; kriz yönetimi; örgüt geliştirme.

    Eğitimin temel amacı nedir?

    Eğitimin temel amaçları şunlardır: Bireyin kendini gerçekleştirmesi ve potansiyelini ortaya koyması. Toplumsal ve kültürel gelişim. Bilgi, beceri ve yeteneklerin kazanılması. Eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Sosyal uyum, kültürel farkındalık ve etik değerlerin kazandırılması. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlanması. Eğitimin amaçları, bireyin yanı sıra toplumun uzun vadeli hedeflerini de içerir ve bu amaçlar, eğitim sisteminin her kademesinde belirli hedefler ve müfredatlar şeklinde somutlaşır.

    Öğretimin temel ilkeleri kaça ayrılır?

    Öğretimin temel ilkeleri 10 ana kategoriye ayrılır: 1. Hazır Olma: Bireyin yeni bir şey öğrenme isteği. 2. Egzersiz Yapma: Öğrenmenin sık tekrarlarla kalıcı hale gelmesi. 3. Etkililik: Keyifli bir öğrenme sürecinden sonra davranışın tekrarlanma olasılığının artması. 4. Öncelik: İlk öğrenme deneyimlerinin olumlu olması gerekliliği. 5. Yenilik: En son öğrenilen bilginin veya bilginin hatırlanması. 6. Yoğunluk: Teorik bilgilerin yanı sıra pratik beceriler geliştirilmesi. 7. Özgürlük: Özgürce öğrenilen bilginin en iyi şekilde öğrenildiği görüşü. 8. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 9. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 10. Güncellik: Öğrencilere yaşamları boyunca yararlanabilecekleri bilgi ve becerilerin kazandırılması.