• Buradasın

    Hizmet-içi eğitim türleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hizmet-içi eğitim türleri dört ana başlık altında toplanabilir 1:
    1. İşe yeni başlayanlara yönelik eğitim 13:
      • Hizmet öncesi eğitim 4. İşe başlamadan önce verilen temel bilgi ve becerileri kazandırma eğitimi 1.
      • İşi tanıtma ve uyum eğitimi 1. İşe yeni başlayanların işyerini, iş arkadaşlarını ve iş prosedürlerini tanımalarına yardımcı olan eğitim 1.
      • İş başında yetiştirme 1. Deneyimli bir çalışan tarafından, yeni çalışana işin nasıl yapılacağının gösterildiği uygulamalı eğitim 1.
    2. Meslek kazandırma eğitimi 13:
      • Meslek becerileri kazandırma 2. Belirli bir meslek için gerekli olan bilgi ve becerilerin kazandırılması eğitimi 1.
      • Temel meslek eğitimi 2. Bir mesleğin temel prensiplerini ve uygulamalarını öğreten eğitim 1.
    3. Mesleki olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim 13:
      • Teknolojiye uyum eğitimi 1. Çalışanların yeni teknolojileri kullanmayı öğrenmelerine yardımcı olan eğitim 1.
      • Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi 1. Çalışanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan eğitim 1.
    4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler 13:
      • Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi 1. Yöneticilere yönetim bilimi ve teknolojisi hakkında bilgi ve beceri kazandıran eğitim 1.
      • Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim 1. Yöneticilere araştırma-geliştirme, sorun çözme ve benzeri konularda bilgi ve beceri kazandıran eğitim 1.
      • Teknolojiyi izleme, değerlendirme ve uyarlama eğitimi 1. Yöneticilere yeni teknolojileri izleme, değerlendirme ve işyerlerine uyarlama konusunda bilgi ve beceri kazandıran eğitim 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Hizmet içi eğitim temel yönetim nedir?

    Hizmet içi eğitim temel yönetimi, personelin bilgi ve verimliliğini artırmak, üst görevlere hazırlamak ve hizmete olan ilgisini en yüksek düzeye çıkarmak amacıyla uygulanan eğitim faaliyetlerinin planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesini kapsar. Temel ilkeler arasında şunlar yer alır: - Eğitimin kalkınma hedeflerine uygun olarak yapılması. - Eğitim programlarının personelin ihtiyaçlarına göre hazırlanması. - Eğitim içeriklerinin bilimsel niteliklere ve eşitlik ilkesine uygun olması. - İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılması. - Eğitimin tasarruf ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi. - Eğitim faaliyetlerinin Bakanlığın iş ve işleyişini aksatmayacak biçimde düzenlenmesi.

    Hizmet içi eğitim nedir?

    Hizmet içi eğitim, bir iş yerindeki çalışanların çeşitli sebeplerle eğitilmesidir: 1. İşe yeni başlayacak olanlara yönelik eğitim: - Hizmet öncesi eğitim; - İşi tanıtma ve uyum eğitimi; - İş başında yetiştirme. 2. Meslek kazandırma eğitimi: - Meslek becerileri kazandırma; - Temel meslek eğitimi. 3. Meslekli olarak çalışmakta olanlara yönelik eğitim: - Teknolojiye uyum eğitimi; - Meslekte ilerleme ve geliştirme eğitimi. 4. Yöneticilerin eğitimine yönelik faaliyetler: - Yönetim bilim ve teknolojisi eğitimi; - Ar-Ge, sorun çözme vb. konularda eğitim.

    Hizmet İçi Eğitim kaç yılda bir yapılır?

    Hizmet içi eğitim, değişen ve ortaya çıkan yeni riskler dikkate alınarak düzenli aralıklarla tekrarlanır. Bu aralıklar, işyerinin tehlike derecesine göre şu şekildedir: - Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde yılda en az bir defa. - Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde iki yılda en az bir defa. - Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde üç yılda en az bir defa. Ayrıca, aday memurların eğitimi de adaylık süresi içinde temel, hazırlayıcı ve staj şeklinde yılda bir kez yapılır.

    Hizmet İçi Eğitim kimler katılabilir?

    Hizmet içi eğitime aşağıdaki kişiler katılabilir: Millî Eğitim Bakanlığı personeli: Merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatlarında görev yapanlar. Özel öğretim kurumlarında görevli eğitim personeli. Bakanlığa bağlı özel öğretim kurumları, özel öğrenci yurtları ve benzer statüdeki kurumlarda görevli personel, kurumlarının teklif etmesi ve giderlerin kendileri veya kurumlar tarafından karşılanması kaydıyla. Ayrıca, diğer kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve özel sektör çalışanları da hizmet içi eğitim faaliyetlerine alınabilirler.

    Eğitim çeşitleri nelerdir?

    Eğitim çeşitleri genel olarak üç ana kategoriye ayrılır: formal, informal ve non-formal eğitim. 1. Formal Eğitim: Resmi müfredat ve programlar doğrultusunda yürütülen, okul veya üniversitelerde yapılan eğitimdir. 2. Informal Eğitim: Günlük yaşamda kazanılan, resmi bir müfredat veya ders programı içermeyen eğitimdir. 3. Non-formal Eğitim: Resmi bir kurumda gerçekleşmeyen ancak öğrenmeyi hedefleyen yapılandırılmış bir süreçtir.

    Hizmetiçi eğitimde temel ilkeler nelerdir?

    Hizmetiçi eğitimde temel ilkeler şunlardır: 1. Verimlilik ve Etkinlik: Eğitimin etkinlik, tutumluluk ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi. 2. Planlama ve Program: Eğitimin, Bakanlığın ihtiyaçları ve gelecekteki amaçları dikkate alınarak düzenlenecek plan ve programlara dayandırılması. 3. Sürekli Eğitim: Eğitimin sürekli olması ve personelin bilgi ve becerilerinin sürekli geliştirilmesi. 4. Etik ve Sorumluluk: Personelin etik davranış bilinci kazanması ve görev, yetki ve sorumluluklarının öğretilmesi. 5. İşbirliği ve Koordinasyon: Gerektiğinde ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapılması ve bilgi değişimi sağlanması. 6. Uygun Ortam: Eğitim faaliyetlerinin uygulanacağı yerlerin eğitim şartlarına uygun donatılması ve düzenlenmesi.

    Mahalli hizmetiçi eğitim nedir?

    Mahalli hizmetiçi eğitim, Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından, mahalli hizmetiçi eğitim ihtiyaçları doğrultusunda yıllık olarak planlanan ve valilik onayı alındıktan sonra yürürlüğe konan eğitim faaliyetleridir. Bu faaliyetlerde; eğitim yöneticileri, eğitim yönetici yardımcıları, eğitim görevlileri ve kursiyerler valilik tarafından seçilir ve görevlendirilir.