Bu video, Aspart enjektör temizleyicisinin özelliklerini ve kullanımını anlatan bir ürün tanıtımıdır.. Video, benzin enjektör temizleyicisinin sadece benzin deposunu değil, enjektör, filtre, supap ve yanma odası gibi tüm sistemi temizlediğini açıklıyor. Ürünün yakıt tüketimini düşürdüğü, egzoz duman ve kirliliğini azalttığı, aracın çekişi verimli hale getirdiği ve korozyona karşı koruma sağladığı belirtiliyor. Ayrıca, 40-60 litre yakıt için 300 mililitre (bir şişe) temizleyicinin yakıt deposuna ilave edilmesi gerektiği pratik bir kullanım bilgisi veriliyor.
ECU controls engine through various switches and sensors. Processes signals and sends commands to fuel injection pump. Manages fuel, air, and ignition systems
Bu video, enjektör sorunlarının nasıl tespit edileceğini ve enjektörlerin ömrünü uzatmak için alınabilecek önlemleri anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video öncelikle enjektör sorunlarının yaygın belirtilerini (motor performansında düşüş, yakıt tüketiminde artış, rölanti düzensizliği, egzozdan siyah duman çıkması, motorun teklemesi, motor arıza lambasının yanması, motorun çalışmaması ve yakıt kokusu) detaylı şekilde açıklar. Ardından enjektörlerin ömrünü uzatmak için kaliteli yakıt kullanma, düzenli yakıt filtresi değişimi, enjektör temizleyici katkılar kullanma, düzenli araç bakımı yapma, aşırı rölantiden kaçınma, ani hızlanmalardan kaçınma, motoru yüksek devirde kullanmama ve profesyonel enjektör temizliği gibi önlemleri anlatır.
Bu video, bir otomotiv tamirhanesinde enjektörlerin tamir ve test sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Mehmet usta gibi teknisyenler enjektörlerin sorunlarını tespit etmektedir.. Video, enjektörlerin sökülmesi, temizlenmesi ve test edilmesi aşamalarını göstermektedir. Test sonucunda dört enjektörden üçünün (ikinci, üçüncü ve dördüncü) sorunları tespit edilmiş, bunların vakumlarının değişmesi gerektiği belirtilmiştir. Ayrıca mazot filtresinin kontrol edilmesi ve gerekirse yakıt deposunun temizlenmesi önerilmektedir. Tamir süreci yaklaşık dört saat sürmekte ve tamir edilen enjektörlerin kodlanması ve genel kontrolleri yapılmaktadır.
Soğuk motor stopları genellikle yetersiz yakıt/hava karışımından kaynaklanır. Hava kaçakları ve kirli hava akış sensörü motor çalışmasını etkiler. Arızalı hararet müşürü yakıt karışımını bozabilir. MAP sensörü arızası motor yükünü ve yakıt enjeksiyonunu etkiler. Düşük motor basıncı ve kirli bujiler stop etmeye neden olur
MAP sensor provides instantaneous manifold pressure information to engine's ECU. Used in fuel-injected engines to calculate air density and fuel metering. Can be converted to air mass using IAT sensor and engine speed. Used in OBD II to test EGR valve functionality
Bu video, Oto Klinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, enjeksiyon sistemi hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, enjeksiyon sisteminin ne olduğunu, parçalarını ve çalışma prensibini açıklayarak başlıyor. Ardından karbüratörlü sistemden port enjeksiyon ve direkt enjeksiyon sistemlerine geçiş anlatılıyor. Daha sonra enjeksiyon sistemi arıza belirtileri (siyah duman, fazla yakıt tüketimi, kötü koku, performans düşüşü, motor arıza lambası) ve "enjeksiyon sistemini kontrol ettirin" yazısının nedenleri (yakıt kalitesi, yakıt filtresi, enjektör tıkanıklığı) detaylı şekilde açıklanıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının AdBlue sistemi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, AdBlue sisteminin ne olduğu ve nasıl kullanılması gerektiği konusunda pratik bilgiler paylaşmaktadır.. Video, AdBlue'nin aracın çekişiyle veya performansıyla hiçbir alakası olmadığını açıklayarak başlıyor. Ardından AdBlue sisteminin iptal edilmesi durumunda dikkat edilmesi gereken noktalar, enjektörlerin fişinin çekilmesi, AdBlue'nin doğru doldurulması ve özellikle kış aylarında AdBlue sisteminin bakımı hakkında önemli bilgiler veriliyor. Konuşmacı, AdBlue'nin kalitesiz olması durumunda kristalleşme sorunlarına yol açabileceğini ve bu durumun özellikle Peugeot araçlarında daha fazla görüldüğünü vurguluyor.
Throttle manages fluid flow through construction or obstruction. Term can refer to any engine power/speed regulation mechanism. In aviation, throttle is called thrust lever
Bu video, Fotoklinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araçlarda görülen farklı gaz kokularının nedenlerini ve bunların nasıl tespit edileceğini anlatmaktadır.. Video, araçlarda görülen üç farklı gaz kokusunun nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır: egzoz dumanı kokusu, çürük yumurta kokusu ve çiğ yakıt kokusu. Her bir koku için olası nedenler (egzoz manifoldu, katalizör, ateşleme sistemi, enjeksiyon sistemi, oksijen sensörü, egzoz hattı arızaları) ve bunların nasıl tespit edileceği anlatılmaktadır. Özellikle çiğ yakıt kokusunun tehlikeli olabileceği ve bu durumda hemen ilgilenilmesi gerektiği vurgulanmaktadır.
Launched in 2011 as global Focus under Alan Mulally's "One Ford" plan. Best-selling car worldwide in 2012. Initially planned as Mercury Tracer, cancelled after Mercury division closure
Bu video, bir kişinin LPG tankı değişimi ve simit tüp montajı deneyimini anlattığı bir vlog formatındadır. Konuşmacı, Aydın'da Ziya Usta'nın yanına giderek LPG tankını değiştirdiğini ve simit tüp montajını yaptırdığını paylaşıyor.. Videoda, eski 60 litrelik silindir tüpün 42 litrelik simit tüple değiştirilmesi süreci anlatılıyor. Konuşmacı, montajın yaklaşık 3 saat sürdüğünü, tüpün 870 TL'ye mal olduğunu ve bu değişimin bagaj hacmini artırdığını belirtiyor. Ayrıca, yeni tüpün bagajda daha kullanışlı olduğunu, depo hacminin 520 litreye ulaştığını ve yakıt tüketiminin düşeceğini tahmin ettiğini paylaşıyor. Video, LPG sistemi hakkında bilgi edinmek isteyenler için faydalı olabilir.
Bu video, araçlarda motor arıza lambasının neden yanması konusunda bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, motor arıza lambasının yanmasının nedenlerini detaylı şekilde incelemektedir. İçerikte yakıt sistemi, ateşleme sistemi, hava emiş sistemi ve egzoz sistemi gibi dört temel motor sistemi ele alınmakta ve her birinde oluşabilecek sorunlar açıklanmaktadır. Oksijen sensörü, katalitik konvektör, buji, buji kabloları, akü, EGR valfi, hava akış sensörü, termostat ve yakıt enjektörü gibi parçaların arızalanması durumunda motor arıza lambasının yanması ve bunun nedenleri detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, Oto Klinik tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, tıkalı yakıt enjektörünün nasıl anlaşılacağını, arıza belirtilerini ve nasıl açılacağını anlatmaktadır.. Video, tıkalı enjektörün nedenleri, arıza belirtileri ve çözüm yöntemleri üzerine odaklanmaktadır. Tıkalı enjektörün ateşleme sorunları, performans düşüşü, yakıt tüketimi artışı, egzoz emisyonu sorunları ve çiğ yakıt kokusu gibi belirtileri detaylı olarak açıklanmaktadır. Ayrıca, yakıt filtresinin düzenli değiştirilmesi, yakıt istasyonundan dikkatli yakıt alma ve yakıtın uzun süre depoda bırakılmaması gibi önleme yöntemleri de paylaşılmaktadır. Video, tıkalı enjektörün temizlenmesi ve arızalı enjektörün değiştirilmesi arasındaki farkları da açıklamaktadır.
Motor, yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinedir. Motorlar içten yanmalı ve dıştan yanmalı olarak sınıflandırılır. Araçlarda benzinli, LPG ve dizel motorlar kullanılır. Motorlar 2 zamanlı (motosiklet) veya 4 zamanlı (araç) olabilir
Auto Klinik kanalından bir otomobil uzmanının sunduğu eğitim videosu.. Video, araçların çekiş düşüklüğüne neden olan çeşitli sorunları detaylı şekilde ele alıyor. İlk bölümde avans ayarı, LPG diyaframı, gaz ayarı, karbüratör, boğaz kelebeği, distribütör, ateşleme bobini, buji ve buji kablosu, triger, yağ yakma, su eksiltme, subap ayarı, manifold, yakıt şamandırası, katalizör, hava filtresi ve baskı balatası gibi parçaların arızaları inceleniyor. İkinci bölümde ise yakıt filtrelerinin dolması, enjektör sorunları, su pompası uyumsuzluğu, düşük basınçlı yakıt pompası, kalitesiz yakıt kullanımı ve hararet yapan araçların motor zararları gibi faktörler açıklanıyor.. Her bir sorun için nasıl tespit edileceği ve çözüm önerileri sunuluyor, böylece araç sahiplerinin çekiş düşüklüğü sorunlarını kendi başlarına tespit edip çözmelerine yardımcı olunuyor.
Oto Klinik kanalından bir eğitim videosu. Sunucu, AFR sensörü hakkında detaylı bilgiler veriyor.. Video, AFR sensörünün ne olduğu, işlevi, oksijen sensörüyle arasındaki farklar ve arızalandığında nasıl anlaşılacağı konularını ele alıyor. AFR sensörünün egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçerek motor kontrol ünitesine veri ilettiği, yeni nesil benzinli ve dizel araçlarda kullanıldığı, arızalandığında yakıt tüketiminde artış, hızlanmalarda kesiklikler, çekiş düşüklüğü ve egzoz emisyon değerlerinin artması gibi belirtiler gösterdiği anlatılıyor. Ayrıca sensörün temizliği ve değiştirilmesi konusunda tavsiyeler de sunuluyor.
Bu video, bir otomobil tamircisinin araçlarda yaşanan çekiş düşüklüğü ve performans kaybı sorunlarının nedenlerini anlattığı eğitici bir içeriktir.. Video, arabanın çekişten düşme ve performans kaybına neden olan çeşitli arızaları detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde egzoz sorunları (katalitik konvektör, son susturucu, partikül filtresi), subap sorunları (LPG'li araçlarda), turbo besleme sorunları (turbo emiş hortumları, turbo yağlaması, klapeler, wastegate, EGR) ve yakıt-ateşleme sistemi sorunları (yakıt filtresi) anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise dizel ve benzinli araçlarda performans kaybına neden olan yakıt filtresi, enjektör, buji sentil aralıkları, ateşleme bobinleri, motor içi aşınmalar ve kompresör kaçakları gibi sorunlar açıklanmaktadır.. Video, her bir sorunun araç performansına etkisini ve çözüm yollarını göstermekte, araç sahiplerinin bu sorunları tespit etmelerine yardımcı olacak pratik bilgiler sunmaktadır.
Auto Klinik tarafından sunulan bu eğitim videosunda, araç çalışmama sorunları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, araç çalışmama durumlarını iki ana kategoride incelemektedir: marş basıyor lakin çalışmıyor ve marş yok. İlk bölümde yakıt eksikliği, immobilizer sorunları, grak sensörü, ateşleme bobini, yakıt pompası gibi olası nedenler açıklanırken, ikinci bölümde marş basıyor ama çalışmıyor durumunda maf sensörü fişini çıkararak aracı çalıştırma denemesi, akünün kontrolü, marş motorunun kömürlerinin bitmesi ve motorun kitlenmesi gibi sorunlar ele alınmaktadır.. Video ayrıca bu sorunları tespit etmek için pratik testler ve kontrol yöntemlerini göstermekte, izleyicilerin sorularını cevaplayacağını belirterek sonlanmaktadır.
Bu video, Otoklinik kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, araç marş basıyor ama çalışmıyor veya yolda giderken stop edip daha sonra çalışmayan araçların sorunlarını anlatmaktadır.. Video, araç marş basıyor ama çalışmıyor sorunlarının nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Yakıt sistemi arızaları (benzin pompası, benzin basıncı regülatörü), ateş sistemi sorunları (bujiler, krank sensörü), sensörler (grand sensörü, maf sensörü), EKU arızaları ve subap sorunları gibi olası nedenler ele alınmaktadır. Ayrıca, bu sorunları tespit etmek için pratik yöntemler (benzin pompasının sesini dinleme, bujilerin ateşleme yapıp yapmadığını kontrol etme) ve arıza tespit cihazlarının kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.