"Türk Dünyası Türk Tarihi" kanalında Muhammed Fatih Genç tarafından sunulan bu tarih belgeseli, Türklerin kökeni ve Etrüsk uygarlığının Türk kökenleri hakkında bilgiler içermektedir.. Video, Türk kelimesinin etimolojisi ve anlamı ile başlayıp, Türklerin kökeni hakkında dört farklı teoriyi inceliyor. Ardından Etrüsk uygarlığının Türk kökenleri üzerine bilimsel araştırmalara geçiliyor, James Bailey gibi araştırmacıların çalışmalarına değiniliyor ve Etrüsklerin genetik yapısı, dilleri, yapıları ve sembolleri hakkında bilgiler sunuluyor.. Videoda ayrıca Türklerin anayurdu olarak Ötügen Ormanı, Türklerin ilk ataları olup olmadıkları, Etrüsklerin Lidyalılarla ilişkisi ve Tarkon adlı baş tanrıları gibi konular ele alınmaktadır. Atatürk'ün Türk tarihine olan ilgisi ve Türk Tarih Kurumu'nun kuruluşu hakkında da bilgiler paylaşılıyor.
1908'de Selanik'te doğdu, Balkan Savaşları sonrası ailesiyle Anadolu'ya göç etti. 1922'de Elmalı Kızokulu'nda öğretmenlik ehliyeti aldı. 1925'te Atatürk ile tanışıp İsviçre'de Fransızca eğitimi aldı
1948'de Dışişleri Bakanlığına katılan Gürün, 35 yıl boyunca çeşitli görevlerde bulunmuştur. 1978'de CENTO Genel Sekreteri, 1980'de Dışişleri Bakanlığı müsteşarı olmuştur. 1983-1995 yılları arasında Türk Tarih Kurumu asli üyeliğini üstlenmiştir
1903'te Edirne'de doğdu, 1923'te İstanbul Darülfünun Tıp Fakültesi'nden mezun oldu. 1927-1929'da Paris'te tıp ve antropoloji ihtisası yaptı. Sorbonne'da George Papillaut'nın yanında çalıştı ve diploma aldı
Bu video, Sosyal Bilgiler Dersliği kanalında LGS öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, eğitim ve kültür alanında yapılan çalışmalar konusunu ele almaktadır.. Video, Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu'nun kuruluş amaçları, tarihçesi ve ilkeleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Türk Tarih Kurumu'nun 1931'de Türk Tarihi Tetkik Cemiyeti adıyla kurulduğu, 1935'te Türk Tarih Kurumu adını aldığı ve Atatürk'ün milli bilinç ve kültürümüzü geliştirmek amacıyla kurduğu anlatılmaktadır. Türk Dil Kurumu'nun ise 1932'de Türk Dili Tetkik Cemiyeti adıyla kurulduğu, 1936'da Türk Dil Kurumu adını aldığı ve Atatürk'ün milli duygu ile dil arasındaki bağın önemini vurgulayarak kurduğu açıklanmaktadır. Ayrıca bu kurumların milliyetçilik ve inkılapçılık ilkeleriyle ilişkisi de belirtilmektedir.
1883'te Erzincan'ın Kemaliye ilçesinde doğdu. 1905'te Dârülmuallimîn-i Âliye'den birincilikle mezun oldu. Lozan Üniversitesi'nde tabii ilimler eğitimi aldı. Dârülfünun'da çeşitli fakültelerde tarih ve din dersleri verdi. 1941-1961 yılları arasında Türk Tarih Kurumu başkanlığı yaptı
Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim sunumudur. Öğretmen, Türk Tarih Kurumu ve Türk Dil Kurumu'nun kuruluş tarihleri, amaçları ve Atatürk'ün bu kurumlarla ilgili çalışmaları hakkında bilgi vermektedir.. Sunum, Türk Tarih Kurumu'nun 1931'de Türk Tarih Tetkik Cemiyeti olarak kurulması ve 1935'te Türk Tarih Kurumu olarak isim değişikliğiyle devam etmesiyle başlar. Ardından Türk Dil Kurumu'nun 1932'de kurulması ve Atatürk'ün "güneş dil teorisi" ortaya atması anlatılır. Daha sonra üniversite reformu, Darülfünun'un İstanbul Üniversitesi'ne dönüştürülmesi ve sanat-spor alanındaki gelişmeler (Ankara Müzik Muallim Mektebi, Resim ve Heykel Müzesi, Türkiye İdman Cemiyeti İttifakı, Çapa Muallim Mektebi) hakkında bilgiler verilir.
1908'de Selanik'te doğdu, Balkan Savaşları sonrası ailesiyle Anadolu'ya göç etti. 1922'de Elmalı Kızokulu'nda başöğretmen olarak göreve başladı. 1925'te Atatürk ile tanışıp İsviçre'de Fransızca eğitimi aldı
1890'da İstanbul'da doğdu, Köprülü Mehmet Paşa soyundan gelmektedir. İstanbul Erkek Lisesi'nde okudu, hukuk öğrenimini yarıda bıraktı. 1909'da Fecr-i Âti topluluğuna katıldı, 1913'e kadar şiirlerini yayımladı
Bu video, Ramazan Yetkin (Dumlupınar Üniversitesi tarih bölümü mezunu, Sakarya Üniversitesi pedagojik formasyon almış bir tarih öğretmeni) ve Gökhan Öz tarafından sunulan 2025 AYT tarih derslerinin eğitim içeriğidir. Videoda Nazım adında bir öğrenci de yer almaktadır.. Video, tarih biliminin temel kavramlarını, özellikleri ve önemi üzerine odaklanmaktadır. İçerik, tarih biliminin tanımı, olay-olgu kavramları, tarih biliminin beş yöntemi, kaynakların sınıflandırılması, takvimler, tarih biliminin yardımcı dalları, tarih yazıcılığı ve tarih öncesi dönemler gibi konuları kapsamaktadır. Video, yaklaşık 35 video olarak planlanan bir serinin ilk bölümüdür.. Videoda ayrıca tarih biliminin günlük hayattaki önemi, Atatürk'ün tarih bilimine katkıları, Türk Tarih Kurumu'nun kuruluşu ve tarih biliminin beş yöntemi (tarama, tasnif, tahlil, tenkit ve terkip) gibi konular detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini örneklerle açıklamakta ve öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktaları vurgulamaktadır.
Bu video, Tonguç adlı bir karakterin zaman makinesi icat ettiği ve bu makineyle yaptığı maceraları anlatan bir animasyon filmidir. Videoda Tonguç, Selim ve Damacana Kafa adlı karakterler yer almaktadır.. Video, Türk Tarih Kurumu'nun 1969 yılında Ay'a ilk ayak basan Amerikalı astronot Neil Armstrong'un yalnız olmadığı, Türk bayrak diktiği görüntülerin ortaya çıkmasıyla başlar. Ardından Tonguç'un zaman makinesi icat etmesi, bu makineyle Ay'a seyahat etmesi ve orada öğrendiklerini paylaşması anlatılır. Video, Tonguç'un zaman makinesiyle yaşadığı maceraları, öğrendiklerini ve sonunda bu makineyi Selim'e göstermeyi denemesiyle devam eder.
Bu video, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yardımcı Doçent Dr. Bahri Atay ile yapılan bir röportajdır. Röportajı sunan Dilek Hanım, Dr. Atay'a Mehmet Saffet Engin'in hayatını ve çalışmaları hakkında sorular sormaktadır.. Röportajda Mehmet Saffet Engin'in (Arın Engin olarak da bilinen) 1900'de Kıbrıs'ta doğumundan 1979'da ölümüne kadar olan hayatı kronolojik olarak anlatılmaktadır. Engin'in eğitim hayatı, Amerika'daki çalışmaları, Atatürk ile olan ilişkisi, Türk Tarih Kurumu üyeliği, öğretmenlik kariyeri ve yazdığı 35'e yakın kitap hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca Engin'in demokrasi eğitimi, Atatürkçülük, milliyetçilik ve öztürkçecilik gibi konulardaki görüşleri ve Türk gençlerinin çağdaş uygarlık seviyesine ulaşması için önerileri de ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatındadır. Konuşmacı, Atatürk döneminde eğitim ve kültür alanında yapılan inkılapları detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, eğitim ve kültür alanındaki inkılapların nedenlerini açıklayarak başlıyor ve ardından tevhid-i tedrisat kanunu, Maarif Teşkilatı Hakkındaki Kanun, Yeni Türk Harflerinin Kabulü Kanunu, Milli Mektep'in Açılışı, Halk Eğitim Kurumu'nun Açılışı, Türk Tarih Kurumu'nun Açılışı ve Türk Dil Kurumu'nun Açılışı gibi konuları ele alıyor. Her bir inkılap için nedenleri, sonuçları ve etkileri açıklanıyor. Video, Atatürk döneminde açılan yüksekokulların listesiyle sonlanıyor.
Bu video, bir konuşmacının Türk tarihi ve tarihçilik konusunda düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Türk tarihini en iyi yorumlayan yazarların kimler olduğunu sorgulayarak başlamaktadır.. Videoda konuşmacı, Türk tarihini en iyi yorumlayan yazarların çoğunlukla Yahudi kökenli olduğunu ve bunların (Gold Siyer, Berna Louis, Hamit Algar gibi) zengin kaynaklara sahip olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, tarihçilikte moda takip etmenin yanlışlığını, tarihçilerin kişiliklerinin tarihçilikten ayrı olduğunu ve Türk tarihçilerinin diğer ülkelerin tarihleriyle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığını belirtmektedir. Konuşmacı, Türk Tarih Kurumu'nun 1933'te kurulmasının tüm dünyayı Türk yapmak için değil, yabancı dalların incelenmesini sağlamak için yapıldığını da açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersidir. Eğitimci, Türk İnkılapları kapsamında Türk Dil Kurumu, Türk Tarih Kurumu ve üniversite reformu konularını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Türk Dil Kurumu'nun kuruluş amacı ve görevleri ile başlayıp, yabancı kelimelerin Türkçe'den atılması ve konuşma-yazı dili arasındaki farkın ortadan kaldırılması konularını ele alıyor. Ardından Türk Tarih Kurumu'nun kuruluş süreci ve Mustafa Kemal'in bu kuruma verdiği önem anlatılıyor. Son bölümde ise üniversite reformu, darülfünün kavramı ve Mustafa Kemal'in bu alandaki reform önerileri açıklanıyor.. Videoda ayrıca bilim adamlarının kaliteli seçilmesi ve artırılması için yapılan üç temel yöntem (dar fünunu kapatma, işe yaramayanları posta alma ve yurt dışında olan Türk öğrencileri geri çağırma) ve yabancı bilim adamlarını çekmek için ücretlerin artırılması gibi konular da işleniyor. Video, bir sonraki derste toplumsal ve sosyal alanda yapılan inkılapların işleneceği bilgisiyle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Atatürk ve Türk tarihi hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Mustafa Kemal'in Namık Kemal'in dizelerini değiştirerek söylediği "vatanın bağrına düşman dayasın hançerini bulunur kurtaracak bahtı kara maderini" sözünün hangi savaş sonrası söylendiğini açıklamaktadır. Ayrıca Türk Tarih Kurumu'nun 1937'de çıkardığı Belleten dergisi hakkında bilgiler verilmekte ve bu derginin Atatürk'ün hayata gözlerini yummadan önce okuduğu son dergi olduğu belirtilmektedir. Video, diğer Türk dergileri olan Şükfezar, Diyojen, Teodor Kasabanın, Ülkü ve Halk Mecmuası hakkında kısa bilgiler içermektedir.
Bu video, bir toplantıda Prof. Dr. Refik Duran'ın Türk Tarih Kurumu başkanı olarak yaptığı konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, Ahmet Şimşek tarafından kürsüye davet edilmiştir.. Konuşma, tarih biliminin önemi ve Türkiye'deki durumu üzerine odaklanmaktadır. Prof. Duran, tarihin devletlerin ve milletlerin varoluşundaki yeri, ideolojik tarih, resmi tarih, ezber tarih ve hamasi tarih gibi tarih yazımının farklı biçimlerini ele almaktadır. Ayrıca, tarihçilerin bilgiye dayanması, iyi anlatması ve duygusal olması gerektiğini vurgulamakta ve tarih biliminin toplumda var olma duygusunu beslediğini belirtmektedir. Konuşma, Prof. Dr. Ahmet Şimşek'in sahneye davet edilmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir akademik ders formatında olup, bir hoca tarafından öğrencilere İslam tarihi anlayışı hakkında bilgi verilmektedir. Hoca, Osmanlı modernleşmesi çerçevesinde başlayan yeni İslam tarihi anlayışları konusunda bilgi aktarmaktadır.. Ders, İslam tarihinin parçalanmış bir anlayışa sahip olduğunu ve bu anlayışın Cumhuriyet dönemi ideolojisiyle devam ettiğini ele almaktadır. Hoca, İslam tarihinin asıl saadetinin uzun bir dönemde olduğunu, ancak modernleşme döneminde ortaya çıkan parçalanmış tarih anlayışının bu gerçekliği bozduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, Türk Tarih Kurumu'nun günümüzdeki durumu hakkında eleştirel yorumlar yapmakta ve kendi akademik deneyimlerinden bahsetmektedir.