Bu video, at yarışlarında iki efsane at olan Kafkaslı ve Turbo arasındaki mücadeleleri anlatan bir belgesel formatındadır. Kafkaslı, Selim Kaya ile özdeşleşen ve arka ayaklarındaki sakatlıktan dolayı düşük fiyatla satın alınan bir attır. Turbo ise Halis Karataş ile özdeşleşen, 21 kez galip gelen ve 1990'lı yıllarda dünya'nın en iyi Arap atlarından biri olarak tanınan bir attır.. Video, Kafkaslı ve Turbo arasındaki dört yarışın detaylı anlatımını içermektedir. İlk üç yarışta Turbo galip gelirken, 13 Haziran 2009'da Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Kupası yarışında Kafkaslı, Turbo'yu aynada yakalayarak tarihi bir galibiyet kazanır. Video, Kafkaslı'nın 64 kez birinci olup 9 milyon ikramiye kazanması ve 18 Nisan 2012'de vefat etmesiyle sona erer. Ayrıca Kafkaslı'nın Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatıyla Irak'tan getirilen Malik'in torunu olduğu bilgisi de paylaşılmaktadır.
Turbo, egzoz gazlarının enerjisiyle motora daha fazla hava ve yakıt karışımı sağlar. Turbo olmayan araçlara sonradan turbo takılması mümkündür. İşlem maliyeti 15.000 TL ile 20.000 TL arasında değişmektedir
Turbo teknolojisi 20. yüzyılın başlarında Alfred Büchi tarafından uçak motorları için geliştirildi. 1925'te 10 silindirli turbo dizel motorlar yolcu gemilerinde kullanılmaya başlandı. 1950'li yılların başında dizel motorlar kara taşıtlarında kullanılmaya başlandı
PSA grubunun 3 silindirli, turbo beslemeli benzinli motorudur. 100-130 hp arası güç seçenekleri mevcuttur. 82bg turbo beslemesiz versiyonu da bulunmaktadır. 1800-2500 devir arası güç göstermeye başlar
Bu video, bir sunucu ve Subaru STI sahibi Serkan arasında geçen otomobil inceleme videosudur. Serkan, 2006 model Subaru STI'yi dört-beş yıldır kullanmaktadır.. Videoda, özgün yazılımla 280 beygir gücünden 700 beygir gücüne yükseltilen yatay silindirli motorlu Subaru STI'nin detaylı incelemesi yapılmaktadır. İnceleme, aracın dış görünümünden başlayıp motor bölümünün detaylarına ve sürüş deneyimine kadar uzanmaktadır.. Araçta Garet 35-84 RS turbo, IAG Performanstan alınan kapalı blok, intercooler ve egzoz gibi performans aksesuarları bulunmaktadır. Yatay motor yapısının ağırlık merkezini daha aşağıya alması ve daha güzel ses çıkarması gibi avantajları vurgulanmaktadır. Yakıt tüketimi 20 litreden az olduğu belirtilirken, aracın piyasadaki değeri yaklaşık 250-300 bin TL civarında olduğu ifade edilmektedir.
HP (beygir gücü), motor gücünü gösteren birimdir. KW, 1000 watt saate veya 3.6 megajoule'ye eşit enerji birimidir. ECU (Elektronik Kontrol Birimi), motorlu araçların çalışmasını yönetir
Bu video, Euro Otomotiv'de Rafet usta ve teknisyen Yunus tarafından gerçekleştirilen bir Fiat Doblo 1.3 Multijet aracının tamir sürecini gösteren eğitim içeriğidir.. Video, aşırı siyah duman atma ve performans kaybı şikayetiyle getirilen aracın tamirini adım adım göstermektedir. İşlemlerde turbo ve partikül filtresinin sökülmesi, temizlenmesi ve montajı, intercooler, turbo göbeği, oksijen sensörü temizliği, yağ değişimi, yağ filtresi değişimi ve termostat değişimi gibi adımlar yer almaktadır.. Videoda ayrıca su kaçağı tespiti, termostat gövdesi değişimi ve test sürüşü gibi ek işlemler de gösterilmektedir. Partikül filtresi ve oksijen sensörünün temizlenmesinin önemi, yağ filtresinde metal parçacığı tespit edilmesi gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir otomobil tamircisinin turbo arızası olan bir aracın tamir sürecini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, sokağa çıkma yasasının başladığı gün intikal eden bir turbo vakası inceleniyor. Tamirci, turbo arızasının geç yağ kullanımı, yağ değişimi veya pislik alması sonucu oluşan yağ kanalı tıkanması nedeniyle olduğunu açıklıyor. Turbo revizyona gönderilecek ve düzen tutarsa tamir edilecek, tutmazsa yeni turbo alınacak. Ayrıca, balatanın bir tarafının sıyrılmış olması ve vananın yanmış olması gibi diğer arızalar da ele alınıyor.
Turbo, 1905'te Alfred Büchi tarafından icat edilen motor güç aygıtıdır. Motorun performansını artırırken yakıt tüketimini azaltır. Normal motordan yedi kat daha fazla güç üretebilir
Bu video, bir aksiyon film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında "Turbo" adında biri, Teo adında biri ve diğer karakterler bulunmaktadır.. Video, bir voleyi vurmak isteyen bir karakterin tehditleriyle başlar ve ardından bir yarışa dair diyaloglar izlenir. Daha sonra Bahçe Salyangozu olarak anılan bir karakterin ölümü anlatılır. Son bölümde ise Turbo adlı karakterin bir şeyi bulduğu ve bunu gösterdiği bir sahne yer alır. Video, aksiyon ve gerginlik dolu bir hikâye yapısına sahiptir.
Turbo, motorlara daha fazla hava emişi sağlayan bir parçadır. Egzozdan alınan havayı temizleyerek yanma odasına gönderir. Turbo çalışırken motor yağı ile sürekli yağlanır. Ani stop ve soğuk motorda stop turboya zarar verir
Bu video, bir otomobil uzmanının egzoz manifoldu contası kaçırması durumunda yaşanan sorunları anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, egzoz manifoldu contasının ne olduğu ve işlevi ile başlayıp, contanın zamanla yıpranması durumunda yaşanan sorunları detaylı şekilde açıklamaktadır. Özellikle turbolu araçlarda oksijen sensörlerine etki ederek hava-yakıt karışımını yanlış ayarlaması, turbo basıncını düşürmesi ve aracın çekişini etkilemesi anlatılmaktadır. Ayrıca egzoz manifoldu arızasının belirtileri (çekiş düşüklüğü, turbo basınç kayıpları, ses sorunu, motor arıza lambasının yanması) ve arızanın giderilmesi için gerekli adımlar da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir sürücünün Tofaş 1234 model aracın V vitesinde turbo eklenmiş versiyonunu test ettiği bir araç test videosu ve ardından bir oyun veya simülasyon içeriğinde Tofaş arabasının sürüş deneyimini gösteren bir içeriktir. Videoda konuşmacı ve Aykut adında bir kişi yer almaktadır.. Video iki bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde Edirne'den Trakya Üniversitesi Balkan Yerleşkesi önünden Tekirdağ-İstanbul-Sakarya üzerinden yapılan yolculuk sırasında aracın performansı test edilmekte, ikinci bölümde ise oyun veya simülasyon içeriğinde Tofaş arabasının sürüş özellikleri gösterilmektedir.. Videoda aracın 200-240 km/s hız aralığında çalıştığı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde hız denemeleri yapıldığı, şehir içi ve otoban performansı, vites geçişleri ve hızlanma özellikleri gösterilmektedir. Ayrıca oyun simülasyonunda arabanın ikiye bölünmesi, kapı uçması, cam çıkması gibi gerçekçi durumlar ve polis takibiyle karşılaşmalar da yer almaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının turbo arızaları ve bunların tamiri veya değişimi konusunda bilgilendirme yaptığı bir eğitim içeriğidir.. Video, turbo arızası durumunda tamir mi yoksa değişim mi yapılması gerektiği sorusunu ele alıyor. İçerikte turbo değişiminin nasıl yapıldığı, rektefe (tamir) işleminin avantajları ve dezavantajları detaylı olarak anlatılıyor. Turbo tamiri için gerekli kontroller, kalibrasyonlar ve test süreçleri açıklanıyor. Ayrıca, tamir sonrası performans kaybı olup olmadığı ve tamir garantisi gibi konular da ele alınıyor. Video, turbo arızası yaşayan araç sahiplerine pratik bilgiler sunarak, hangi seçeneğin daha ekonomik ve güvenilir olabileceğini açıklıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının turbo arızaları hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, turbo arızalarının belirtilerini (çekişten düşürme, devirlenmekte zorlanma, yakıt artışı, yağ eksiltme, mavi duman atma, normal dışı sesler) detaylı şekilde açıklamaktadır. Ardından turbo arızasının nasıl anlaşılacağı konusuna geçilerek, turbondan gelen ıslık sesi ve yağ eksiltme/yakma gibi belirtiler anlatılmaktadır. Son bölümde ise turbo arızalarının nedenleri (kalitesiz yağ kullanımı, kirli hava filtresi, soğutma sistemi arızaları, periyodik bakımların yapılmaması) ve turbo koruma yöntemleri (aracı durdurmadan önce rölantide bekletme) paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı turbo teknolojisi hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, turbo nedir ve nasıl çalışır sorusunu ele alarak başlıyor. Dizel ve benzinli araçlarda turbo kullanımının neden farklı olduğu açıklanıyor. Dizel araçlarda turbo kullanımının zorunlu olduğu, benzinli araçlarda ise nadir kullanıldığı belirtiliyor. Ardından turbo sisteminin çalışma prensibi, egzoz gazının basıncıyla dönen tribünler, intercooler ve turbo basınç tahliye valfi gibi ek parçalar anlatılıyor. Son olarak, turbonun araca sağladığı faydalar ve zararlar hakkında bilgi veriliyor.
Bu video, bir otomobil inceleme içeriği olup, sunucu Audi A3 Sedan Turbo modelini detaylı olarak tanıtmaktadır.. Video, aracın teknik özelliklerinin (150 beygir, 7 ileri elektronik şanzıman, 250 Nm tork, yakıt tüketimi) tanıtımıyla başlayıp, dış tasarım incelemesine geçiyor. Ardından iç mekan detayları (LED farlar, cam tavan, direksiyon, gösterge paneli, klima sistemi, torpido, arka koltuklar) gösteriliyor. Son olarak bagaj hacmi ve güncel fiyat bilgisi (285.117 TL) paylaşılıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının turbo bakımı ve ömrü hakkında detaylı bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, önceki videolarda turbo arızalarından bahsettiğini belirterek bu videoda bakım konusuna odaklanmaktadır.. Video, turbo bakımının ne zaman yapılması gerektiği, nasıl yapılacağı ve turbonun ömrü hakkında bilgiler sunmaktadır. İlk olarak, turbo bakımının periyodik bakımla eşit olduğu, ekstra bakımın gerekli olmadığı anlatılmaktadır. Ardından, turbonun bakım isteyip istemediğini anlamak için sesli çalışma, yağ kaçakları ve beyaz-mavimsi duman atma gibi belirtiler açıklanmaktadır. Son olarak, turbonun ömrünün bakımların zamanında yapılması, arızaların giderilmesi ve aracın normal kullanım şekliyle etkilendiği belirtilmektedir.
Bu video, dizel araçlarda egzozdan siyah duman atmanın nedenleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, dizel araçlarda siyah duman atmanın en büyük sorunlarından biri olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu sorunun nedenlerini detaylı şekilde anlatıyor. Dizel araçları mekanik ve elektronik enjeksiyon sistemine sahip iki ana kategoride ayırarak, enjektörler, hava filtresi, intercooler, turbo, modifiye yapılmış araçlar, motor rektifi ve pompa ayarı gibi yedi farklı sebep açıklıyor. Ayrıca, bu sorunun tespit edilmesi için OBD-II portundan bağlantı yapılması ve servislerin tecrübesi ve bilgisinin önemi vurgulanıyor.
Bu video, bir otomobil uzmanının LPG'nin turboya etkisi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, LPG'nin turboya zarar verip vermediği sorusunu ele alarak başlıyor ve turbonun çalışma prensibini açıklıyor. Ardından, doğru ayarlanmış LPG sisteminin turboya zarar vermediği, aksine kurum bırakmayan temiz yakıt olması sayesinde turbonun ömrüne olumlu katkı sağladığı anlatılıyor. Son bölümde ise turbolu araçlarda turboyu korumak için yapılması gerekenler (aracı stop ettirmeden önce rölantide çalıştırma) ve LPG sisteminin doğru ayarlanması gerektiği vurgulanıyor.