Head gasket seals engine block and cylinder head to prevent fluid leaks. Prevents combustion gas leakage and pressure loss between engine components. Three fluids travel between block and head: combustion gases, coolant, and oil
Transfers pushrod motion from overhead valve to intake/exhaust valve. Camshaft pushes pushrod upwards, causing rocker arm to pivot. Other end presses down on valve to open it
Bu video, bir otomobil parçası hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir. Sunucu, rölanti sensörü (rölanti valfi) hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, rölanti sensörünün ne olduğu, işlevi ve temizliği konularını ele almaktadır. İlk olarak rölanti sensörünün aracın motorunda emme manifoldunun üstünde gaz kelebeği üzerinde bulunduğu ve rölantide çalışabilmesi için gerekli havayı motor içine almasını sağlayan bir parça olduğu açıklanmaktadır. Ardından sensörün temizliği ve bu işlemin önemi anlatılmaktadır. Video, elektronik gaz kelebeği olan araçlarda rölanti sensörünün bulunmaması ve bu parçaların temizlenmesinin yeni parça almak yerine daha mantıklı olabileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin CG motorlarda ön amasörün nasıl indirileceğini adım adım gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ön amasörün indirilmesi için gerekli tüm adımlar detaylı olarak anlatılmaktadır. Önce büyük vidanın sökülmesi, ardından direksiyonun gevşetilmesi, civataların sökülmesi, lastiklerin çıkarılması, yayların sökülmesi ve motorun basılması gösterilmektedir. Son olarak, tüm parçaların tekrar takılması ve direksiyonun ayarlanması anlatılmaktadır. Video, CG motor sahiplerinin ön amasörlerini indirmek isteyenler için kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
Bu video, Auto Klinik kanalından bir otomobil bilgilendirme içeriğidir. Sunucu, volan dişlisi hakkında detaylı bilgiler vermektedir.. Video, volan dişlisinin ne olduğu, işlevi, arıza belirtileri ve değişim maliyeti gibi konuları ele almaktadır. Volan dişlisinin aracı çalıştıran ve motor hareketini şanzımana ileten önemli bir parça olduğu anlatılırken, arıza belirtileri (civ sesi, cik cik sesi, kalkışta titreme) ve bakım önerileri paylaşılmaktadır. Ayrıca volan dişlisinin ömrü yaklaşık 100.000 kilometre olduğu ve tamir edilemez, arızalandığında değiştirilmesi gerektiği belirtilmektedir.
Camshaft converts rotational motion to reciprocating motion using pointed cams. Trip hammers were early cam-based tools from Han dynasty China. First overhead camshaft cars were Maudslay (1902) and Marr (1903)
EGR valfi, egzoz gazlarını emme manifolduna geri döndüren bir parçadır. Yanma sıcaklığını düşürerek zararlı emisyonları azaltır. Modern otomobillerin çoğunda bulunur
Bu video, bir otomobil uzmanının krank mili ve volan hakkında detaylı bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, bu parçaların yapısını ve işlevlerini göstererek anlatmaktadır.. Video, öncelikle volanın yapısını ve işlevlerini açıklayarak başlıyor. Volanın krank milinden aldığı hareketi debriyaj diskine ve baskı plakasına ilettiği, marş motorunun dişlisini taşıdığı ve motorun birinci silindirin üst noktasını algılamasında rol oynadığı anlatılıyor. Ardından krank milinin yapısı, yatakları, yağlanması ve dengeleme ağırlıkları detaylı olarak açıklanıyor. Video, bu parçaların bakımının önemi, yağsızlık durumunda yaşanan sorunlar ve arıza durumları hakkında önemli bilgiler sunuyor.
Kale tarafından Toros ve Renault marka araçlar için özel üretilir. 3 sıralı tasarıma sahiptir. Bakır kaplama sayesinde korozyon ve paslanmayı engeller
Bu video, bir otomobil uzmanının eksantrik sensörü hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen bir soruya yanıt vererek eksantrik sensörünün işlevini ve konumunu açıklamaktadır.. Video, eksantrik sensörünün ne işe yaradığını, nerede bulunduğunu ve nasıl çalıştığını detaylı şekilde anlatmaktadır. Eksantrik sensörünün motorun dönüş esnasında eksantrik pozisyonunu ölçerek elektronik enjektörlere sinyal gönderdiği, bu sayede mazot püskürtmesi ve ateşleme gibi işlemlerin doğru şekilde yönetildiği açıklanmaktadır. Ayrıca, sensörün bozulması durumunda araçta geç çalışma veya çalışmama gibi sorunlar yaşanabileceği ve sensörün farklı araçlarda farklı konumlarda bulunabileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir araba tamiri eğitim içeriğidir. Anlatıcı, turbo pervanesini dağıtan aracın turbo göbeğini değiştirme sürecini adım adım göstermektedir.. Video, turbo göbeğinin sökülmesiyle başlayıp, parçaların yıkama makinesine alınması, kumlanması ve temizlenmesi aşamalarını içermektedir. Ardından yeni parçaların montajı, civataların takılması ve turbo basınç ayarının yapılması gösterilmektedir. Anlatıcı, bu tür arızaların geciktirilmemesi gerektiğini ve yanma odasına yağ vermesi durumunda aracın ambeleye kalkabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan motor araç tekniği konu anlatımıdır. Eğitmen, sınav odaklı bilgiler vererek öğrencilere yardımcı olmayı amaçlamaktadır.. Video, motorların tanımı ve sınıflandırılmasıyla başlayıp, benzinli, dizel, elektrikli ve hibrit motorların çalışma prensiplerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca motorların zaman sistemi (emme, sıkıştırma, ateşleme, egzoz), soğutma tipleri ve motor parçaları hakkında bilgiler verilmektedir. Video, konu anlatımının ardından test sorularıyla devam etmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstermektedir.. Eğitmen, buji ve enjektör gibi ateşleme sistemlerinin işlevlerini, hava filtresinin önemi ve motorların enerji kaynaklarını (ısı enerjisi) anlatmaktadır. Video yaklaşık 15 dakika sürmektedir.
Motorlar yakıt çeşitlerine göre benzin, dizel ve LPG olarak sınıflandırılır. Soğutma sistemlerine göre su ve hava soğutmalı olarak ayrılır. Çalışma zamanlarına göre bir ve dört zamanlı olarak sınıflandırılır
Bu video, "Yedek Parça 101" serisinin bir parçası olup, EGR valfi hakkında detaylı bilgiler sunan bir eğitim içeriğidir.. Video, EGR valfinin ne olduğu, işlevi, arıza belirtileri, iptal edilebilirliği, temizliği ve fiyatları hakkında bilgiler içermektedir. EGR valfinin egzoz emisyonlarını azaltmak için tasarlandığı, yanma odasındaki sıcaklığı düşürerek NOx gazlarını azalttığı anlatılmaktadır. Ayrıca EGR'nin iptal edilmesinin zararları, temizlik gerekliliği ve tıkandığında ortaya çıkabilecek arıza belirtileri (motor arıza ışığı, çekiş düşüklüğü, dalgalanma, sarsıntılı çalışma) açıklanmaktadır.
Bu video, bir kişinin Cumartesi günü mayıs ayında motor toplama sürecini gösterdiği bir eğitim içeriğidir. Videoda konuşmacı ve Shelly adında bir kişi yer almaktadır.. Videoda, motorun adım adım nasıl toplanacağı detaylı olarak gösterilmektedir. Konuşmacı, blok, krank şaftı, pistonlar, gearbox, karbüratör gibi motor parçalarını sırasıyla monte ederek motorun tamamlanma sürecini anlatmaktadır. Video boyunca parçaların nasıl monte edileceği, hangi anahtarlarla sıkılması gerektiği ve montaj sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar paylaşılmaktadır. Konuşmacı, motor toplama sürecini hızlı bir şekilde tamamlamaya çalışırken, toplam süresini ölçmeye çalışmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının krank devir sensörü hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Uzman, sensörün fiziksel konumunu göstererek ve pratik bir deney yaparak konuyu anlatmaktadır.. Video, krank devir sensörünün ne olduğu, işlevi ve arıza belirtileri hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Sensörün aracın çalışması için hayati bir parça olduğu, motorun silindirlerinin konumunu tespit etmesi gerektiği açıklanmaktadır. Ayrıca, sensörün arızalandığında aracın çalışmaması, aniden stop etmesi gibi belirtiler ve arıza teşhis yöntemleri (OBD cihazı kullanımı) anlatılmaktadır. Video, sensörün elektrik bağlantısındaki sorunların da arıza nedeni olabileceğini ve her çalışmayan araçta direkt parça değiştirilmesinin gereksiz olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir araç eğitiminde bir eğitmen tarafından sunulan detaylı bir araç bakımı ve kullanım anlatımıdır. Eğitmen, öğrencilere araç içi ve dışındaki önemli parçaları göstererek açıklamaktadır.. Video, öncelikle motor suyu, cam suyu, yağ kapağı, yağ ölçer çubuğu, radyatör, hava filtresi, akü, sigorta ve fren hidroliği gibi motor bölümlerinin kontrolünü göstermektedir. Ardından ilk yardım çantası, reflektör, yangın tüpü, çeki demiri ve bijon anahtarı gibi araç içi donanımlar tanıtılmaktadır. Son olarak koltuk ayarları, gösterge paneli, vites, farlar ve ayarlar gibi araç kullanımına dair bilgiler verilmektedir. Video, sürücülerin araç bakımı ve güvenli kullanım konusunda temel bilgiler edinmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Bu video, bir Opel Astra G sahibinin arabasının kaput altındaki motor parçalarını tanıttığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda Opel Astra G'nin motor koruma kapağı, yağ kapağı, akü, su genleşme kabı, yağ çubuğu, yağ filtresi, klima radyatörü, egzoz manifolt kapağı, oksijen sensörü, su radyatörü, motor beyni, EGR valfi, fren yağı, kayış, şarj dinamosu, hidrolik yağı, hararet müşürü, termostat, lima kompresörü, bobin, buji, triger seti, map sensörü, hava filtresi, LPG regülatörü, LPG filtresi ve LPG map sensörü gibi parçalar detaylı olarak gösterilmektedir. Ayrıca LPG sisteminin bilgisayara bağlanması için kullanılan soket ve arabanın sigortaları da tanıtılmaktadır.
Bu video, bir otomobil uzmanının rektifiye kavramını ve sürecini anlattığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, rektifiyenin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu işlemin hangi durumlarda gerekli olduğunu detaylandırıyor. Rektifiyenin, aracın motorunda yanma sıkıntısı olduğu zaman, motor bloğunun işlevini yerine getiremediği durumlarda yapıldığı anlatılıyor. Ardından rektifiye sürecinde kullanılan parçalar (silindir bloğu, piston başı, piston kolu, segmanlar, valfler, krank mili) ve bu parçaların nasıl kontrol edilip değiştirildiği açıklanıyor. Son olarak, rektifiyenin maliyeti ve bu işlemin sadece uzman kişiler tarafından yapılması gerektiği vurgulanıyor.
Bu video, bir motosiklet tutkunu tarafından paylaşılan motor inceleme ve test içeriğidir. Konuşmacı, Fransa'dan satın aldığı çeşitli motorları tanıtıyor.. Videoda öncelikle Fransa'dan alınan yeni bir motor ve bu motorla birlikte alınan parçalar (kask, gözlük, zincir yağı, hava filtresi temizleme yağı) gösterilmektedir. Ardından Türkiye'de satılan paket motor (50 cc'lik parmak kadar küçük bir motor) incelenmekte ve bu tür motorların gerçek değerinden çok daha yüksek fiyatlarla satıldığı vurgulanmaktadır. Ayrıca dört zamanlı karbür, iki zamanlı motorlar ve küçük mini motorlar da inceleniyor.. Konuşmacı, motorların fiyatlarını paylaşıyor (100, 500 ve 300 TL) ve Fransa'da ikinci el motorların yaklaşık 1000 Euro tuttuğunu belirtiyor. Video, motorların çalıştırılması ve seslerinin dinlenmesiyle devam ediyor, ancak küçük mini motorun çalıştırılması için özel bir video çekileceği belirtiliyor.