"Çift Sıfır Matematik" kanalında bir matematik öğretmeninin sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, bayadır nedeniyle uzun bir süre video atmamış olduğunu belirtiyor.. Video, temel matematik işlemlerini (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme) kapsamlı şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde toplama ve çıkarma işlemlerinin örneklerle açıklanması, çarpma işleminin "hızlı toplama" olarak tanımlanması ve çarpım tablosunun gösterilmesi yer alırken, ikinci bölümde bölme işlemi detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, 12/11 ve 108/21 bölme örnekleri üzerinden bölme işleminin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, matematik sınavlarında işlem hatalarından kaynaklanan sorunları çözmeyi amaçlamakta ve öğrencilerin yaptığı hataları göstererek doğru çözüm yöntemlerini açıklamaktadır.
Ondalık sayılar kesirli gösterimde yazılabilir. Toplama işleminde paylar toplanır. Çıkarma işleminde paylar çıkarılır. Çarpma işleminde çarpanlar 10'un kuvvetleri biçiminde yazılır. Bölme işleminde paylar toplanır
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, toplamı tahmin etme konusunu adım adım anlatmaktadır.. Video, toplamı tahmin etme konusunu üç ana bölüme ayırarak ele almaktadır. İlk bölümde en yakın onluğa yuvarlama yöntemi hatırlatılarak, çeşitli sayıların en yakın onluğa nasıl yuvarlanacağı örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise toplamı tahmin etme konusu işlenmekte, verilen iki toplananın en yakın onluğa yuvarlanarak toplanması gösterilmektedir. Son bölümde ise en yakın yüzlüğe yuvarlama yöntemi ve tahmini toplama işlemlerini örneklerle pekiştirilmektedir.. Videoda çiftçi Hüseyin'in topladığı domates ve salatalık miktarını tahmini olarak hesaplama, okulda erkek ve kız öğrencilerin sayılarını kullanarak toplamı tahmin etme gibi pratik örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir. Öğretmen, gerçek sonuç ile tahmini sonuç arasındaki farkı bulma ve problemleri çözme tekniklerini de detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir.. Videoda toplama ve çıkarma işlemlerinin nasıl yapılacağı adım adım gösterilmektedir. İlk bölümde 105 sayfa 2. ünite değerlendirme soruları çözülmekte, toplama işlemlerinin doğruluğunu kontrol etme, verilmeyen toplananları bulma ve günlük hayattan problem çözme gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise toplam 10 farklı matematik problemi çözülmekte, çıkarma işlemleri, toplama işlemleri, nesne grafikleri ve günlük hayattan matematik problemleri içermektedir.. Her problem için detaylı hesaplamalar yapılarak doğru cevaplar açıklanmakta ve video özellikle matematik dersinde toplama ve çıkarma işlemleri konusunda pratik yapmak isteyen öğrenciler için faydalı olabilir.
Bu video, "Gerçek Matematik" YouTube kanalında bir matematik öğretmeninin sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuları adım adım açıklamaktadır.. Video, sıfır temel matematik serisinin ilk bölümü olup, toplama ve çıkarma işlemlerini konu almaktadır. İçerikte pozitif ve negatif sayılarla ilgili temel kurallar, aynı işaretli sayıların toplanması, zıt işaretli sayıların çıkarılması, parantezli ifadelerin çözümü ve toplama işleminin değişme özelliği gibi konular örneklerle anlatılmaktadır.. Öğretmen, matematikte başarılı olmak için ısrarcı olmaları, kendilerine güvenmeleri ve basit görmeleri gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır. Video, bir serinin ilk bölümü olup, ikinci videoda konu anlatımının devam edeceği belirtilmektedir.
Vektörler arasında toplama ve çıkarma işlemleri yapılabilir. Vektörlerin toplamı/çıkarımı sonucu yine bir vektördür. Vektörlerin birim elemanı sıfır vektörüdür
Bu video, bir kişinin çam fıstığının nasıl toplandığını, çıkarıldığını ve çam fıstığı ağacının nasıl yetiştirildiğini gösterdiği bir eğitim içeriğidir.. Videoda çam kozalaklarının toplanması, çam fıstığının çıkarılması ve çam fıstığı ağacının yetiştirilmesi aşamaları adım adım gösterilmektedir. Ayrıca çam fıstığının sağlık faydaları hakkında bilgiler verilmekte, sert kabuklarının kırılması ve iç fıstıkların soyulması süreci anlatılmaktadır. Filizlenen çam fıstığının nemli toprağa nasıl ekileceği ve bakımı hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.
Bu video, Bulbul Öğretmen Eğitim kanalında yayınlanan bir matematik dersidir. Öğretmen, 2. sınıf öğrencilerine yönelik çeşitli matematik problemlerini çözmektedir.. Videoda, birden fazla işlemin olduğu problemlerin nasıl çözüleceği adım adım anlatılmaktadır. Öğretmen, kalemlerin sayısı, çiftlikteki hayvanların ayakları, para hesaplamaları, yaş problemleri, bilye paylaşma, kitap okuma ve çiçek satışı gibi farklı konularda toplam 10 farklı problemi çözmektedir. Her problem için toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl yapılacağı detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, Excel video serisinin bir parçası olup, bir eğitmen tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Videoda, ürünler listesi üzerinde düşey ara ve toplama işlemlerinin nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Eğitmen önce düşey ara ve toplama formülünü kullanarak ürün toplamlarını hesaplama yöntemini, ardından aynı işlemi SUMPRODUCT (topla çarpım) fonksiyonu ile nasıl yapabileceğimizi adım adım anlatmaktadır. Her iki yöntem de kriterli toplama ve sayma imkanı sunmaktadır.
TÜİK verilerine göre 2018 Türkiye nüfusu 81.867.223 kişidir. Telefon şifresi için yüz milyonlar basamağı 9, on binler basamağı 1, onlar basamağı 7 kullanılmalıdır. Sayılar milyonlar, binler ve birler bölüğü olarak modellenebilir
Bu video, 3. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir matematik eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve Tonguç adlı bir karakter, öğrencilere matematik konularını anlatmaktadır.. Video, toplama, çıkarma işlemleri ve farkı tahmin etme yöntemlerini konu almaktadır. Öğretmen, günlük hayattan örnekler (kantinci abla, Tonguç'un kitap yazma, resim sergisi ve fabrika çalışanları) kullanarak matematik problemlerini adım adım çözmekte ve tahmini sonuç bulma tekniğini açıklamaktadır.. Videoda sayıları en yakın onluğa yuvarlayarak farkı tahmin etme yöntemi detaylı olarak anlatılmakta ve Zoru Bankası kitabından alınan sorular çözülmektedir. Öğretmen, öğrencilere sorular sorularak interaktif bir öğrenme ortamı oluşturmakta ve konuyu pekiştirmek için çeşitli örnekler sunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin matematik dersinde eşit işaretinin kullanımını anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda eşit işaretinin iki temel kullanım alanı açıklanmaktadır: bir işlemin sonucunu gösterirken ve matematiksel ifadelerin denge durumunu gösterirken. Öğretmen, terazi örnekleri kullanarak konuyu somutlaştırmakta ve toplam beş farklı etkinlik üzerinden eşit işaretinin doğru kullanımını göstermektedir. Etkinlikler arasında eşit işaretinin doğru ve yanlış kullanımı, terazinin dengede olması için gerekli ağırlıklar ve boşlukları doldurma gibi problemler bulunmaktadır.. Videoda ayrıca matematiksel ifadelerde yuvarlak yerine artı, eksi veya eşit sembollerinden uygun olanı yazma konusu ele alınmakta ve toplama ile çıkarma işlemlerinin sonuçları karşılaştırılarak eşitlik işaretinin doğru kullanımı gösterilmektedir.
Kareköklü sayıların çarpımı ve bölümü işlemleri verilmiştir. Kareköklü sayıların çarpımında doğal sayı yapan çarpanlar bulunmuştur. Kareköklü sayıların toplamı ve farkı hesaplanmıştır
Kullanıcı, isim-para-iş adı tablosunda isme göre toplama yapmak istiyor. Ahmet ve Mehmet'in ayrı ayrı toplamları ayrı hücrelerde toplanmalı. İş yerinde Access olmadığı için Excel'de çözüm aranıyor
Günlük satış, üretim ve harcama problemlerinde toplam miktar bulunur. Aile bireylerinin yaş ve gelir farklarını hesaplamada kullanılır. Günlük üretim ve tüketim problemlerinde toplam miktar bulunur