"Fizikle Barış" kanalında yayınlanan bu eğitim videosu, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı kapsamlı bir fizik dersidir. Video yaklaşık bir saat sürmekte ve bir buçuk ay süren bir çalışma sürecinin sonunda yapılmıştır.. Video, fizik biliminin tanımı ve alt alanlarını (mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, atom fiziği, nükleer fizik, katı hal fiziği, yüksek enerji ve plazma fiziği) detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından fizik ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler, temel ve türetilmiş nicelikler, skaler ve vektörel nicelikler, vektörlerin özellikleri ve hesaplamaları konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye'deki ve dünya genelindeki bilim araştırma merkezleri (TUBİTAK, TÜYA, TENMAK, Aselsan, MTA, CERN, NASA, ESA) tanıtılmakta ve uzay araştırmalarının teknolojik yeniliklere katkıları vurgulanmaktadır. Video, konu anlatımı ve soru çözümleri şeklinde yapılandırılmış olup, bir sonraki derste son prova yapılacağı belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersinin bağıl hareket ve akıntı problemleri konularını içeren eğitim içeriğidir. Eğitmen, tahtada çizimler yaparak konuları açıklamaktadır.. Video, bağıl hareket konusunun temel prensiplerini ve akıntı problemlerinin çözüm tekniklerini adım adım ele almaktadır. İlk bölümde bağıl hareket konusu pekiştirilirken, sonraki bölümlerde yüzücülerin akıntılı nehirlerde hareketi, düşey ve yatay hız bileşenlerinin hesaplanması ve karşı kıyıya çıkma süreleri gibi akıntı problemleri çözülmektedir. Son bölümde ise üç farklı araba arasındaki hız ilişkileri ve bunların gözlemciye nasıl görüneceği açıklanmaktadır.. Videoda her problem için vektörlerin bileşenlerine ayrılması, sabit hız denklemlerinin kullanılması ve doğru cevabın bulunması gösterilmektedir. Özellikle "kesinlikle yanlış" seçeneği olan bir soru üzerinden, araçların birbirlerine göre nasıl hareket ettiği ve gözlemcinin bunları nasıl algıladığı detaylı olarak açıklanmaktadır.
Fizik biliminin tanımı ve alt dalları tümevarımsal akıl yürütmeyle öğretilecek. Fizik bilimine katkıda bulunan bilim insanlarının deneyimleri paylaşılacak. Fizik bilimi ile ilgili kariyer olanakları sorgulanacak. Temel ve türetilmiş nicelikler SI birim sisteminde sınıflandırılacak. Skaler ve vektörel nicelikler karşılaştırılacak
Cartesian coordinates specify points uniquely using signed distances from perpendicular axes. Origin is point where axes meet, represented by (0,0) coordinates. System can be extended to three dimensions with three perpendicular axes. Named after René Descartes, who published it in 1637
Kopya çekenler bir veya iki yarıyıl uzaklaştırma cezası alır. Sınav salonuna elektronik cihaz getirmek yasaktır
Bu video, ODTÜ Fizik Öğretmenliği mezunu ve 10 yıllık tecrübeye sahip Lider Baskın tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, Maarif Model'e kafayı takmış bir öğretmen olarak kendisini tanıtmaktadır.. Video, 9. sınıf öğrencilerinin fizik yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmıştır. İçerikte fizik bilimi ve kariyer keşfi, fizikin temel kavramları ve alt dalları, fiziksel nicelikler (skaler, vektörel, temel türetilmiş vektör) konuları ele alınmaktadır. Video, konu anlatımı ve yazılı örnekleri içermekte olup, özellikle ilk yazılı sınavına hazırlanan öğrenciler için faydalı bilgiler sunmaktadır.. Videoda fizik biliminin sekiz alt dalı "Kamyonet" kodlamasıyla açıklanmakta, atom fiziği, nükleer fizik gibi dalların modern teknolojilerdeki uygulamaları anlatılmaktadır. Ayrıca bilim tarihi, önemli bilim insanları ve Türkiye'deki bilim araştırma merkezleri hakkında bilgiler verilmektedir. Video, vektörlerin temel özellikleri, toplanması ve çıkarılması gibi konuları da detaylı şekilde ele almaktadır.
Bu video, Tonguç Akademi tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, birinci dönem birinci yazılı sınavına hazırlık amacıyla fizik konularını anlatmaktadır.. Video, fizik biliminin tanımı ve özellikleriyle başlayıp, fizik biliminin alt dallarını (klasik fizik, modern fizik, termodinamik, optik, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği, atom fiziği) detaylı şekilde ele almaktadır. Ardından temelcilikler, fiziksel nicelikler, skaler ve vektörel nicelikler, vektörlerin özellikleri ve işlemler konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca fizik bilimine yön veren bilim insanları, bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurumlar, fiziksel inceliklerin sınıflandırılması ve fizik biliminin sağladığı kariyer olanakları hakkında bilgiler verilmektedir. Eğitmen, Tonguç yazılı kitabından örnek sorular çözerek öğrencilere yazılı sınavlarına hazırlık sağlamaktadır.
Vektör, yönlendirilmiş doğru parçasıdır ve başlangıç, doğrultu, yön ve büyüklüğe sahiptir. Vektörler ok ile gösterilir ve türetilmiş büyüklüklerdir. Büyüklüğü bir birim olan vektöre birim vektör denir
Vektörler, yönü ve büyüklüğü olan doğru parçalarıdır. Vektörler okla gösterilir ve büyüklüğü genellikle A ile belirtilir. Vektörlerin başlangıç, bitiş noktaları, yönü ve doğrultusu vardır
Bu video, YouTube Fizikte Barış kanalında yayınlanan bir fizik eğitim dersidir. Eğitmen, 11. sınıf fizik programının ilk konusu olan vektörler kavramını ve işlemlerini anlatmaktadır.. Video, vektörler kavramının temel özelliklerini açıklayarak başlamakta, skaler ve vektörel nicelikler arasındaki farkları hatırlatmaktadır. Ardından vektörlerin dört temel özelliği (doğrultu, başlangıç noktası, büyüklük ve yön) detaylı şekilde anlatılmakta, vektörlerde toplama ve çıkarma işlemlerinin üç farklı yöntemi (paralelkenar metodu, uç uca ekleme yöntemi ve dik bileşenlerine ayırma metodu) örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca vektörlerin x ve y eksenlerine paralel bileşenlerine nasıl ayrılacağı, kosinüs ve sinüs fonksiyonlarının kullanımı, vektörlerin toplanması ve çıkarılması işlemlerinde bileşenlerin nasıl kullanılacağı da adım adım anlatılmaktadır. Video, bir sonraki derste özel durumlar ve daha ince soruların ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Fiziksel niceliklerin ölçülmesi, deneylerle belirlenir ve matematiksel bağlarla ifade edilir. SI birim sisteminde 7 temel büyüklük vardır: metre, kilogram, saniye, amper, Kelvin, mol, kandela. Metre, ışığın boşlukta aldığı yol olarak tanımlanmıştır. Kilogram, platin-iridyum silindirin kütlesi olarak kabul edilir
Bu video, bir fizik öğretmeninin 11. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, AYT kampına hazırlık amacıyla yazılı öncesi genel bir tekrar sunmaktadır.. Video, kuvvet ve hareket ünitesi kapsamında vektörler, bağıl hareket, Newton'un hareket yasaları, serbest cisim diyagramları, eğik düzlem, sürtünme kuvveti, ivmeli hareket, hareket grafikleri ve atış hareketleri gibi konuları içermektedir. İçerik, AYT kitabının ilk 40 sayfası üzerinden MEB senaryolarına göre hazırlanmış olup, formüllere dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır.. Videoda her konu detaylı şekilde anlatılmakta, günlük hayattan örnekler verilmekte ve grafikler üzerinden görselleştirilmektedir. Özellikle vektörlerin toplama işlemleri, Newton'un yasaları, serbest cisim diyagramları, sürtünme kuvveti, hareket grafikleri ve atış hareketleri gibi TYT ve AYT sınavlarında önemli olan konular üzerinde durulmaktadır. Video, yaklaşık 5 farklı konu başlığı içermekte ve molalar verilerek izlenmesi önerilmektedir.
Bu video, Z Takımı öğretmenlerinden biri tarafından sunulan 9. sınıf fizik dersinde vektörler konusunu anlatan kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, vektörlerin temel kavramlarından başlayarak, skaler ve vektörel nicelikler arasındaki farkları, vektörlerin özellikleri (eşit vektörler, zıt vektörler), vektörlerin reel sayılarla çarpımı ve vektörlerin toplama yöntemleri (ucu ekleme metodu ve paralelkenar metodu) hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Öğretmen, konuyu teorik bilgilerle başlayıp, çeşitli örnekler ve alıştırmalar üzerinden uygulamalı olarak göstermektedir.. Videoda ayrıca vektörlerin doğrultuları, büyüklükleri ve yönleri, Pisagor teoremi kullanarak vektörlerin büyüklüklerini hesaplama yöntemleri ve vektörlerin bileşenlerinin ayrılması konusunun bir sonraki derste işleneceği bilgisi de paylaşılmaktadır. Video, MEB kitabına uygun bir etkinlik ve 11 örnek soru çözümüyle zenginleştirilmiştir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere fizik dersinde vektörler konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Kısa Muz" adında bir öğrenciyle etkileşim halindedir.. Video, fizikte ölçülen büyüklüklerin skaler ve vektörel olarak iki ana gruba ayrıldığını açıklayarak başlar, ardından vektörün tanımı, vektörlerin nasıl ifade edildiği ve vektörlerin eşit olması için gerekli koşullar simülasyonlarla gösterilir. Daha sonra vektörlerin skaler sayılarla çarpılması konusu detaylı olarak ele alınır ve pozitif/negatif sayılarla çarpıldığında vektörün büyüklüğünün ve yönünün nasıl değiştiği örneklerle açıklanır.. Videoda ayrıca vektörlerin bir sayıyla çarpılabilmesi konusu işlenir ve bir soru çözümüyle devam edilir. Bir sonraki derste vektörlerin bileşkesi konusunun işleneceği bilgisiyle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan TYT Fizik Kampı'nın birinci günün ikinci videosu olup, ders kitabının dokuzuncu sayfasını kapsamaktadır.. Videoda temel ve türetilmiş büyüklükler konusu detaylı şekilde anlatılmaktadır. İlk olarak temel büyüklüklerin yedi tanesi (uzunluk, kütle, zaman, sıcaklık, akım şiddeti, ışık şiddeti ve madde miktarı) ve bunların "kısa muz" şeklinde kodlanması açıklanmakta, ardından SI birim sistemi ve türetilmiş büyüklükler ele alınmaktadır. Daha sonra skaler ve vektörel büyüklükler arasındaki farklar, vektörlerin özellikleri ve bileşke vektör kavramı örneklerle anlatılmaktadır.. Video, Türkiye ve dünya genelindeki bilim araştırma merkezleri hakkında bilgiler ve bilim etiği kavramı ile devam etmekte, bir test sorusunun çözümüyle sona ermektedir.
Bu video, Umut Öncül adlı bir fizik öğretmeninin vektörler konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, uzun bir aradan sonra tekrar çalışmalara başladığını belirtmektedir.. Video, fiziksel büyüklüklerin skaler ve vektörel olarak ikiye ayrılmasıyla başlayıp, vektörlerin özellikleri, vektör toplama yöntemleri (uç uca ekleme ve paralelkenar metodu), kuvvetlerin bileşkesi, vektörlerin bileşenlere ayrılması ve kartezyen koordinat sisteminde vektörlerin gösterimi gibi konuları adım adım anlatmaktadır. İçerik, 11. sınıf fizik dersinde ve YGS-LYS sınavlarında karşılaşılan vektörler konusunu temel seviyeden ele almaktadır.. Video, kosinüs teoremi ve Pisagor teoremi gibi matematiksel formüllerin vektör hesaplamalarında nasıl kullanıldığını göstermekte, maksimum-minimum bileşke durumları, açıortayın bileşke kuvvetle ilişkisi ve üç boyutlu vektörlerin kağıt üzerinde gösterimi gibi konuları da içermektedir. Video, temel vektör anlatımının ardından soru çözümlerinin yapılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan matematik dersidir. Eğitmen, vektör çarpımlarından skaler çarpımı konusunu anlatmaktadır.. Video, skaler çarpımın tanımı ve özellikleriyle başlayıp, vektörlerin skaler çarpımının nasıl hesaplanacağını açıklamaktadır. Eğitmen önce skaler çarpımın tanımını ve özellikleri (sonuç bir skaler sayıdır, yer değiştirilebilir) göstermekte, ardından birim vektörlerle skaler çarpımın nasıl hesaplanacağını anlatmaktadır. Son olarak, kartezyen koordinat sisteminde iki vektörün skaler çarpımını hesaplama yöntemini örneklerle açıklamakta ve bir problem çözümü sunmaktadır.