Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik dersidir. Öğretmen, sayıları en yakın onluğa yuvarlama konusunu anlatmaktadır.. Videoda sayıları en yakın onluğa yuvarlama yöntemi adım adım gösterilmektedir. Öncelikle on'un katları (10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90) tanıtılmakta, ardından sayıların hangi onluklar arasında olduğunu belirleme ve yuvarlama kuralı (birler basamağı 1-4 ise bir önceki onluğa, 5-9 ise bir sonraki onluğa yuvarlanır) sincap örneği üzerinden açıklanmaktadır. Video, çeşitli sayılarla yuvarlama örnekleri ve etkinliklerle devam ederek, öğrencilerin kendi yuvarlama problemlerini çözmeleri için ödev verilmektedir.
Bir yüzlük 10 onluktan oluşur. Sayılar basamak değerlerine göre okunur ve yazılır. Basamak değerleri rakamların basamak sayısıyla çarpımıyla bulunur
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından doğal sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama konusunu anlatmaktadır.. Video, doğal sayıları en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama alıştırmalarını içermektedir. Öğretmen önce bir örnek soru üzerinden (Serpil'in ödevlerini kontrol ettiği süreyi saniye biriminde yuvarlama) konuyu açıklar, ardından çeşitli sayıların en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlanmasını adım adım gösterir. Son olarak, doğru-yanlış soruları çözerek konuyu pekiştirir. Video, ikinci sınıf seviyesinde öğretilen yuvarlama konusunu pekiştirmek isteyen öğrenciler için hazırlanmıştır.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf Ekko Yayınları matematik kitabındaki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek adım adım çözüm yöntemlerini anlatmaktadır.. Videoda sayfa 67'den 70'ye kadar olan matematik soruları çözülmektedir. İçerik, zihinden çıkarma işlemleri, onluk taban blokları, sayıların okunuşu, basamak değerleri, yuvarlama işlemleri, üç basamaklı sayıların sıralanması, tek ve çift sayıların özellikleri, örüntüler, Roma rakamları ve toplama işlemleri gibi konuları kapsamaktadır.. Öğretmen her soruyu detaylı olarak çözmekte, yanlış verilen sonuçları tespit etme, eksik kalan kısımları tamamlama ve farklı sonuçları tespit etme gibi konuları ele almaktadır. Video, sayfa 70'deki çalışma tamamlanmasıyla sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine doğal sayıları yuvarlama konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle doğal sayıların en yakın onluklarına yuvarlanması için kurallar açıklanmakta, ardından iki ve üç basamaklı sayılarla örnekler verilmektedir. Daha sonra yüzlükler kavramı hatırlatılarak, üç basamaklı sayıların en yakın yüzlüğe nasıl yuvarlanacağı adım adım gösterilmektedir. Video, çeşitli alıştırmalar ve problem çözümleriyle konunun pekiştirilmesiyle sonlanmaktadır.. Öğretmen, son iki basamağın 50'den küçükse geriye, 50'den büyükse ileriye gideceğini açıklamakta ve belirli bir yüzlüğe yuvarlanan en küçük ve en büyük sayıların nasıl bulunacağı gibi konuları ele almaktadır.
Hesaplayıcı sayıları ondalık basamağa kadar yuvarlayabilir. Hassasiyet ve yuvarlama modu seçilebilir. Hem tam hem ondalık sayılar işlenebilir
Bu video, 3. sınıf matematik dersinin bir bölümüdür ve konu yuvarlama yöntemlerini anlatmaktadır. Videoda Ezgi ve Emre adlı karakterler kullanılarak örnekler verilmektedir.. Video, önce iki basamaklı sayıların en yakın onluğa yuvarlanması konusunu "top atma" örneği üzerinden açıklamakta, ardından üç basamaklı sayıların en yakın onluğa nasıl yuvarlanacağına geçmektedir. Yuvarlama kuralları olarak birler basamağı 5'ten küçükse bir önceki onluğa, 5 veya 5'ten büyükse bir sonraki onluğa yuvarlanılması gerektiği vurgulanmaktadır. Video, öğrencilerin yorumlara yazacak bir soru ile sonlanmaktadır.
Hesaplayıcı sadece sayı ve ondalık nokta girişi kabul eder. İki farklı yuvarlama seçeneği sunar: tam sayıya ve ondalık basamağa. Ondalık basamaklar sağa doğru küçülür
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine doğal sayıları yuvarlama konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle onluklar ve yüzler kavramları hatırlatılarak, bir sayıyı en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama kuralları açıklanmaktadır. Ardından bu kurallar çeşitli alıştırmalar ve problemlerle pekiştirilmektedir. Öğretmen, 6717 ve 6650 sayılarının yuvarlanması, en yakın yüzlüğe yuvarlandığında 1800 olan en küçük ve en büyük doğal sayıların toplamının bulunması gibi problemleri adım adım çözmektedir.. Öğretmen, izleyicilere videoyu durdurup kendi cevaplarını bulmalarını önererek interaktif bir öğrenme ortamı sunmaktadır.
Bu video, Setenay öğretmenin sunduğu bir matematik dersidir. Öğretmen, öğrencilere sayıları yuvarlama konusunu anlatmaktadır.. Video, en yakın onluğa ve yüzlüğe yuvarlama yöntemlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. İlk olarak onluklar hatırlatılarak iki basamaklı ve üç basamaklı sayıların hangi onluklar arasında bulunduğunu örneklerle gösterilmekte, ardından birler basamağına bakarak yuvarlama kuralları anlatılmaktadır. Daha sonra yüzlükler konusuna geçilerek sayıların hangi yüzlükler arasında bulunduğunu bulma yöntemi gösterilmektedir.. Videoda 648, 394, 135, 556, 261, 773, 927, 483 gibi çeşitli sayılar üzerinden örnekler verilmekte ve öğrencilerin kendi başlarına 672 sayısını en yakın onluğa ve en yakın yüzlüğe yuvarlamalarını istenmektedir.
Bu video, Öğretmen Fatih Olfaz tarafından sunulan 4. sınıf matematik dersidir. Öğretmen, 1. ünitedeki tüm konuları tek bir videoda adım adım anlatmaktadır.. Video, dört, beş ve altı basamaklı doğal sayılar, sayıların çözümlemesi, ritmik sayma, yuvarlama, doğal sayıların karşılaştırılması ve sıralanması, örüntüler, toplama ve çıkarma işlemleri, çarpma işlemlerinde kısa yollar ve zihinden hesaplama teknikleri gibi konuları kapsamaktadır. Her konu, örneklerle pekiştirilerek ve günlük hayattan problemlerle uygulanmaktadır.. Öğretmen, konuları basamak isimleri, bölük isimleri, basamak değerleri, elde kavramı, zihinden hesaplama teknikleri ve problem çözme adımları gibi temel matematik kavramlarını içeren örneklerle açıklamaktadır. Video, öğrencilere matematik konularını daha iyi anlamaları ve pekiştirmeleri için hazırlanmıştır.
4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayılar 1000'e kadar yüzer ve biner sayılır. Basamaklar, sayıların bölüklerini oluşturan rakam gruplarıdır. Basamak değerleri, rakamların bulunduğu basamaklara göre aldığı değerlerdir
Rounding simplifies numbers with many significant figures. Rounding helps with quick estimations and informed decision-making. Numbers can be rounded to whole numbers, decimal places, or higher
Bu video, Setenay öğretmen tarafından sunulan bir matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, toplamı tahmin etme konusunu adım adım anlatmaktadır.. Video, toplamı tahmin etme konusunu üç ana bölüme ayırarak ele almaktadır. İlk bölümde en yakın onluğa yuvarlama yöntemi hatırlatılarak, çeşitli sayıların en yakın onluğa nasıl yuvarlanacağı örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise toplamı tahmin etme konusu işlenmekte, verilen iki toplananın en yakın onluğa yuvarlanarak toplanması gösterilmektedir. Son bölümde ise en yakın yüzlüğe yuvarlama yöntemi ve tahmini toplama işlemlerini örneklerle pekiştirilmektedir.. Videoda çiftçi Hüseyin'in topladığı domates ve salatalık miktarını tahmini olarak hesaplama, okulda erkek ve kız öğrencilerin sayılarını kullanarak toplamı tahmin etme gibi pratik örnekler üzerinden konu pekiştirilmektedir. Öğretmen, gerçek sonuç ile tahmini sonuç arasındaki farkı bulma ve problemleri çözme tekniklerini de detaylı şekilde anlatmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere sayıları yakın onluğa yuvarlama konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda, onluk sayıların tanımı yapılarak başlanmakta ve ardından birler basamağına göre sayıların hangi onluğa yuvarlanacağı detaylı şekilde açıklanmaktadır. Öğretmen, birler basamağında 1-4 olanların önceki onluğa, 5-9 olanların ise sonraki onluğa yuvarlanacağını örneklerle göstermektedir. Ayrıca, her onluğa 9 sayı yuvarlanabileceği ve 25 gibi ortada kalan sayıların bir sonraki onluğa yuvarlanacağı vurgulanmaktadır.
Ondalık basamak sayısını değiştirmek için Giriş sekmesindeki seçenekler kullanılabilir. YUVARLA işlevi sayıları en yakın tamsayıya yuvarlar. AŞAĞIYUVARLA işlevi sayıları en yakın kesir değerine yuvarlar