Karakterlerin duygu ve düşüncelerini doğal akışla aktarır. Yazarın kendi duygularını okuyucuya aktarmasını sağlar. Anlatıma derinlik kazandırır
Bileşik kesir, payı paydasından büyük veya eşit olan kesirdir. Bu kesirler matematik problemlerinin çözümünde kolaylık sağlar
Önceki yazıda mikrometrenin okuma yöntemi resimli olarak anlatılmıştı. Toplam 14 adet resimli ve açıklamalı okuma örneği incelenecek. Örnekler makine imalatı çalışanları, öğrenciler ve öğretmenler için hazırlandı. Piyasada en çok 0.01 mm hassasiyetinde mikrometreler kullanılıyor. Örnekler 0.05 mm hassasiyetli mikrometrelerle ilgili
Bu video, "Sesli Cevap" kanalında yayınlanan bir atasözü açıklamasıdır.. Video, "Ne ekersen onu biçersin" atasözünün anlamını ve kullanımını anlatmaktadır. Atasözünün temel mesajı, kişinin vaktinin çoğunu neye harcadığı gelecekte karşılığını alacağıdır. Video, atasözünün anlamını örneklerle açıklamakta, eş anlamlı atasözlerini sunmakta ve günlük hayatta nasıl kullanılabileceğini göstermektedir.
Somut anlam, beş duyu organıyla algılanabilen varlıkları ifade eder. Somut anlamlı kelimeler cümle içinde soyut anlam kazanabilir
This, that, these, those kelimeleri Türkçede işaret zamirleri ve sıfatları olarak kullanılır. Bu kelimeler cümle içinde farklı anlamlara gelebilir. İşaret zamirleri tek başına kullanılabilir, ardından isim gerekmez. İşaret sıfatları isimlerden sonra gelir
İsim, topluluk adı, belgisiz sayı sıfatı ve özel ad temel sözcük türleridir. Zamir, işaret zamiri ve belgisiz adıl (zamir) diğer sözcük türleridir. Sıfat, zarf ve bağlaç sözcüklerin temel yapı taşlarıdır
Bu video, Fatih Hoca tarafından sunulan bir Türkçe dersidir. Hoca, 5. sınıf öğrencilerine yönelik noktalama işaretleri konusunu anlatmaktadır.. Videoda noktalı virgül, iki nokta üst üste ve üç nokta işaretlerinin kullanım özellikleri detaylı olarak açıklanmaktadır. Her bir noktalama işareti için örnekler verilerek, hangi durumlarda ve nasıl kullanıldıkları gösterilmektedir. Özellikle noktalı virgülün virgülle ayrılmış anlam gruplarını ayırmak için, iki noktanın örnek verilecek cümlelerden önce ve açıklama yapılacak cümlelerden sonra kullanıldığı, üç noktanın ise tamamlanmamış cümlelerin sonunda, kaba sayıldığı için yazılmayan ifadelerin yerine ve alıntı ifadelerde kullanıldığı anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı bir öğrencinin yer aldığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, paragraf konusunda detaylı bilgiler vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde paragrafta anlatım biçimleri (betimleme, öyküleme, açıklama ve tartışma) örneklerle açıklanırken, ikinci bölümde paragraflarda düşünceyi geliştirme yolları (tanımlama, karşılaştırma, örneklendirme, tanık gösterme ve sayısal verilerden yararlanma) incelenmektedir. Her konu için anahtar kelimeler, özellikler ve paragraf örnekleri sunulmaktadır.. Video, sınavlarda paragraf konusunda başarılı olmak isteyen öğrenciler için hazırlanmış olup, özellikle örneklendirme ve tanık gösterme yöntemlerinin karıştırılmaması gerektiği vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Türkçe yazım kuralları kapsamında kısaltmalar hakkında bilgi vermektedir.. Video, kısaltmaların ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından altı farklı kural madde madde detaylı şekilde anlatıyor. Kurallar arasında ülke, kitap, dergi, kurum ve yön adlarının kısaltılması, uluslararası ölçü birimlerinin kısaltılması, özel isimlerin kısaltılması, kısaltmalara gelen eklerin nasıl yazılması gerektiği ve sert ünsüzle biten kısaltmalardan sonra gelen eklerin kısaltmanın okunuşunu değiştirmemesi gibi konular yer alıyor. Her kural için örnekler verilerek konu daha anlaşılır hale getiriliyor.
Bu video, bir öğretmenin İngilizce dil eğitimi verdiği bir ders formatındadır. Öğretmen, tahtada notlar alarak ve örnekler vererek konuyu anlatmaktadır.. Video, İngilizce cümle yapısının temel unsurlarını (kişi, iş, yer, zaman) açıklayarak başlıyor ve ardından emir cümlelerinin nasıl kurulacağını gösteriyor. Daha sonra olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinin nasıl oluşturulacağını, geçmiş zamanın kilit kelimelerini (do, does, did) ve bunların kullanımını örneklerle açıklıyor. Öğretmen, İngilizce'de önemli olanın kelime bilgisi ve ifade bilgisi olduğunu vurguluyor ve bir sonraki videoda geçmiş zamanın olumlu cümlelerinin nasıl yazılacağını anlatacağını belirtiyor.
Bu video, bir öğretmenin Türkçe dilbilgisi konularından isim tamlamalarını anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu örneklerle ve püf noktalarıyla açıklamaktadır.. Video, isim tamlamalarının üç temel türünü (belirtili, belirtisiz ve zincirleme) detaylı şekilde ele almaktadır. Öğretmen, her bir tamlama türünün özelliklerini, eklerini ve nasıl ayırt edileceğini örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, isim tamlamalarında sık yapılan hatalar ve bunların nasıl önlenmesi gerektiği konusunda püf noktaları paylaşmaktadır. Video, konunun pekiştirilmesi için çeşitli örneklerle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin İngilizce dilbilgisi dersi formatında sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, "would rather" kalıbının kullanımını detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, "would rather" kalıbının Türkçe'ye "tercih etmek" olarak çevrildiğini açıklayarak başlıyor ve kalıbın olumlu, olumsuz ve soru formlarını örneklerle açıklıyor. Öğretmen, kalıbın her öznede aynı şekilde kullanıldığını, fiilin birinci halini hiçbir ek almadan kullandığını ve "would rather" ile "than" kelimelerinin birlikte kullanıldığında karşılaştırma yapabildiğini vurguluyor. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden kalıbın farklı kullanım şekilleri gösteriliyor.
Bu video, matematik eğitimi formatında dört ile bölünebilme kurallarını anlatan bir içeriktir.. Video, bir sayının dört ile tam bölünebilmesi için son iki basamağının dörtün katı olması gerektiğini açıklamaktadır. Örnek olarak 1.473.415 ve 234.524 sayıları incelenmekte, son iki basamağının dörtün katı olup olmadığı kontrol edilmektedir. Ayrıca, bir sayının dört ile bölünebilmesi için a'nın tek olması gerektiği ve a'nın 3 veya 7 olabileceği gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, Ezgi Hoca ve bir öğrenci arasında geçen bir ders formatındadır. Ezgi Hoca, öğrencilere düşünceleri geliştirme yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, düşünceyi geliştirme yollarını beş başlık altında ele almaktadır: tanımlama, örnekleme, tanık gösterme, sayısal verilerden yararlanma ve karşılaştırma. Her bir yöntem için teorik açıklamalar yapılmakta ve örnekler verilmektedir. Örneğin, tanımlama yöntemi için kültür kavramı, örnekleme yöntemi için çocuklarda iyiliğin anlatımı, tanık gösterme yöntemi için Yunus Emre sözleri, sayısal verilerden yararlanma yöntemi için kadın şiddeti istatistikleri ve karşılaştırma yöntemi için köy-kent karşılaştırması gibi örnekler kullanılmaktadır.
Bu video, İngilizce öğretmeni Nurullah Öktem tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Öğretmen, İngilizce dilbilgisi konularından past tense ve past continuous kullanımını örneklerle açıklamaktadır.. Videoda öğretmen, past tense ve past continuous arasındaki farkları ve doğru kullanımını 15 farklı örnek üzerinden anlatmaktadır. Her örnek için Türkçe ve İngilizce cümleler verilmekte, hangi zaman diliminin hangi durumlarda kullanıldığı detaylı olarak açıklanmaktadır. Örnekler arasında "while" kullanımı, anlık olaylar ve devam eden süreçler arasındaki farklar, soru cümleleri ve diyaloglar bulunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dilbilgisi konularından noktalama işaretlerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda noktalama işaretlerinin kullanımı detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk bölümde nokta, virgül, kısa çizgi, uzun çizgi (konuşma çizgisi) ve kesme işareti işaretlerinin kullanım alanları ve kuralları örneklerle açıklanırken, ikinci bölümde özellikle kesme işareti kullanımı üzerinde durulmaktadır.. Öğretmen, nokta işaretinin tamamlanmış cümlelerin sonuna, kısaltmalardan sonra, sıralama sayılarında, tarihlerde, saatlerde, bölümlerde, sayı basamaklarında ve matematikte çarpı işareti yerine nasıl kullanıldığını anlatırken, virgül işaretinin sıralanan kelimeler arasına, işi yapan kişiden sonra, mektup ve konuşma metinlerinde, sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için nasıl kullanıldığını örneklerle açıklamaktadır. Kesme işareti kullanımı konusunda ise sayılara getirilen eklerin kesme işareti ile ayrılması ve belirli bir tarih bildiren ay-gün adlarına gelen eklerin ayrılması gibi kurallar "Halam beşinci katta oturuyor", "1954'te doğmuş", "21 Mayıs'ta doğmuş" gibi örneklerle pekiştirilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dersinde sebep-sonuç ilişkisi konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu adım adım açıklayarak örnekler vermektedir.. Video, sebep-sonuç ilişkisinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve "sebebi neydi ki?" sorusunun önemini vurguluyor. Ardından sebep-sonuç cümlelerinde kullanılan anahtar kelimeler (çünkü, bu nedenle, için, bu yüzden, dolayısıyla) anlatılıyor. Öğretmen, çeşitli örneklerle sebep-sonuç ilişkisini gösteriyor ve amaç-sonuç cümleleriyle karıştırılmaması gerektiğini vurguluyor. Video, öğrencilere soru çözümleri yaparak konuyu pekiştiriyor.