Bu video, bir İngilizce dersi formatında sunulmuş olup, bir öğretmen tarafından sınıf eşyalarının İngilizce isimlerini öğretmektedir.. Videoda sınıftan on beş farklı eşyanın İngilizce isimleri ve okunuşları tekrarlanmaktadır. Öğretmen sırasıyla kurşun kalem, çanta, defter, silgi, açacak, kitap, tükenmez kalem, cetvel, makas, tahta, sıra, sandalye, bilgisayar, çöp kutusu ve sözlük gibi eşyaların isimlerini ve okunuşlarını göstermektedir.
Bu video, Suzan Hoca tarafından sunulan KR Akademi tarafından hazırlanan 7. sınıf Türkçe poster notlarının konu anlatım videolarından biridir.. Videoda metin analizi konusu detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, metnin konusu, başlığı, yardımcı düşüncesi ve ana fikri gibi temel kavramları açıklamakta, her bir kavram için örnekler vererek adım adım anlatmaktadır. Ayrıca soru-cevap ilişkisi ve yardımcı düşünce kavramları da açıklanmaktadır.. Video, öğrencilerin metin analizi sorularını çözerken kullanabilecekleri stratejileri içermektedir. Özellikle yardımcı düşünce sorularında metni parçalara bölmek ve seçenekleri önce okumak gibi pratik ipuçları sunulmaktadır. Son bölümde ise 2021 yılındaki sıcaklık verileri üzerinden iklim değişikliği konusu ele alınmakta ve soru çözümü yapılmaktadır.
Ders 4x40 dakika sürmektedir. Üniteler: Meslekler ve Tatiller. Kitapworms ve Çevre Koruma konuları işlenmektedir. Demokrasi konusu 40 dakikalık bir ünitedir
Paragraf soruları okuduğunuzu anlamaya yöneliktir. Kitap okuma alışkanlığı paragraf sorularını çözmeyi kolaylaştırır. Soru kökü ve şıklarına göz ucuyla bakılmalıdır. Olumsuz ifadelere dikkat edilmelidir
Bu video, Akademi kanalında bir öğretmenin 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki etkinlikleri anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, okuma etkinliğinin önemi ve "Okumak" metninin analiziyle başlayıp, dil kipleri konusuna geçmektedir. Öğretmen, metindeki eş anlamlı kelimelerin tespiti, soruların cevaplanması, sohbet söyleşi türünün özellikleri ve metnin ana fikri gibi etkinlikleri adım adım açıklamaktadır. Ayrıca gelecek zaman, geniş zaman, şimdiki zaman, geçmiş zaman, istek kipi, emir kipi, şart kipi ve gereklilik kipi gibi dil kipleri anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca duvar yazısı ve karikatür analizi yapılarak şiir yazma etkinliği için örnek bir şiir paylaşılıyor ve "bir başkasının yardımı ve desteğiyle düşünmedir okumak" cümlesini açıklayan bir yazı yazma etkinliği sunulmaktadır.
Çalışma için hoparlör veya kulaklık gereklidir. Metinlerde noktalama ve büyük harf kullanılmaz. Sadece küçük harfler kullanılmalıdır. Ses dosyaları uzak sunucudan yüklenir
Kısa hikayeler okuma ve anlama yeteneğini güçlendirir. Düzgün cümle kurma ve konuşma becerilerini geliştirir. Kelime dağarcığının gelişmesine katkı sağlar. İngilizce düşünmeye başlamada yardımcı olur
Kitap okumanın önemi ve faydaları öğrencilere sorulmuş. Metindeki kelimelerin eş anlamlıları ve yeni cümleler oluşturulmuş
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe okuma eğitim videosudur. Eğitmen, izleyicilere sesleri geçen kelimeleri birlikte okumayı öğretmektedir.. Video, Türkçe'deki sesleri içeren hecelerin ve kelimelerin okunmasını adım adım göstermektedir. İlk olarak tek sesli heceler (al, el, il) okunmakta, ardından özel isimler (nil), tek sesli hecelerin birleştirilmesi (inal, tel, la, lale, ali, ili, line, elli, telli, etli, elti, aleti, aletli, atlet, aile, aileli, elle, iyi, lan, lila, line, nail, naneli, taneli) ve son olarak da daha önceki videolarda öğretilen kelimelerin sonuna li hecesi eklenerek yeni kelimeler oluşturulmaktadır.
Türkçe dersi öğrencilerin sözel zekalarını geliştirmede önemli rol oynar. Okuma, anlama, anlatma ve yazma becerileri ön plandadır. Metin okuma ve soru çözme eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir
Bu video, Türkçe kelime okuma çalışması formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Videoda "u" sesi ve çeşitli kelime kombinasyonları (un, ut, oku, okul, kul, utku, tuna, kutu, kule, kulak, koku, kokulu, okullu, konu, konut, konuk, kukla, tut, tutkal, nutuk, nutuk, nutuk, nutuk, koltuk, kolluk, onluk, onluk, onluk, onunla) tekrarlanarak okunmaktadır. Video, önce kelimelerin tek tek okunması, ardından tekrarlanması ve son olarak izleyicilere okuma fırsatı verilmesiyle yapılandırılmıştır.
Bu video, çocuklara yönelik bir eğitim içeriğidir. Videoda çeşitli karakterler (Nil, Mert, Maymun) ve çeşitli harfler (O, N, M, L, K, J, I, H, G, F, E, D, Ç, C) hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Türkçe alfabedeki harfleri tanıtmak ve bu harflerle başlayan kelimeleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Her harf için kelimeler örnekler verilmekte, harflerin nasıl yazıldığı ve nasıl okunduğu gösterilmektedir. Ayrıca yumuşak ve sert harfler (ğ, c, ç) de açıklanmaktadır. Video, çocuklara Türkçe dilbilgisi öğreterek onların kelime tanıtımını ve okuma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı kapsamlı bir Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dil bilgisi, tarih ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikleri içermektedir. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde Kaşgarlı Mahmut'un çocukluğundan bir kesit anlatılmakta, ikinci bölümde akıcı okuma teknikleri, kelime anlamları ve metin analizi gibi konular ele alınmakta, son bölümde ise paragraf yazma, kelime kelime grupları oluşturma ve kitap/film çözümleme görevleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca "Bir Kelime Seyyahı" adlı metin üzerinden ilerlenmekte, öğrencilerin karekod okutarak erişebilecekleri içerikler bulunmaktadır. Her etkinlik için adım adım yönergeler verilmekte ve öğrencilerin bu etkinlikleri nasıl tamamlayacakları açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Arapça harfleri öğretim dersidir. Eğitmen, izleyicilere mim, dal ve sin harflerini öğretmektedir.. Videoda öncelikle mim, dal ve sin harflerinin yazımı ve okunuşu gösterilmektedir. Her harf için başta, ortada ve sonda yazılma şekilleri örneklerle açıklanmaktadır. Eğitmen, her harfi ayrı ayrı gösterdikten sonra, bu harflerin diğer harflerle birlikte nasıl yazılacağını ve okunacağını adım adım anlatmaktadır. Video, bir sonraki derste görüşmek üzere sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencileri için hazırladığı İngilizce yazılı sınavı hazırlık dersidir. Öğretmen, sınav sorularını çözerken İngilizce dilbilgisi ve kelime bilgilerini açıklamaktadır.. Videoda İngilizce yazılı sınavında çıkabilecek soru tipleri ele alınmaktadır. İlk bölümde davet kabul ve reddetme ifadeleri, günlük rutinler hakkında metinler, kafede yapılan bir konuşma, e-posta okuma, doğru kelimeleri seçme, sıklık zarfları kullanımı ve arkadaşlık hakkında bir günlük okuma soruları çözülmektedir. İkinci bölümde ise Arda'nın doğum günü etkinliği hakkında bir davet metni, bir partiye davet edilip reddedilmesi konusunda örnek bir diyalog ve spor yapmayı seven bir öğrencinin günlük rutini anlatan bir metin üzerinden İngilizce okuma ve soru-cevap teknikleri gösterilmektedir.. Video, sınavlara hazırlanan öğrenciler için İngilizce metin okuma ve soru-cevap becerilerini geliştirmeye yönelik pratik örnekler içermektedir. Her soru için öğretmen, İngilizce ifadeleri ve doğru cevapları detaylı şekilde açıklamaktadır.
Bu video, Türkçe dil eğitimi formatında hazırlanmış bir içeriktir. Bir eğitmen, izleyicilere hece, kelime ve cümleleri birlikte okumalarını öğretmektedir.. Video, "ot", "otel", "olta" gibi kelimelerin hece ve kelime olarak okunmasını içermektedir. Eğitmen önce tek heceleri, ardından kelimeleri ve son olarak cümleleri tekrar tekrar okuyarak izleyicilere okuma alıştırması yapmalarını sağlamaktadır. Video sonunda izleyicilere okuma sırası verilmekte ve başarı dilekleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf İngilizce dersinin sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere çeşitli İngilizce etkinlikleri adım adım anlatmaktadır.. Videoda İngilizce okuma ve tamamlama etkinlikleri ele alınmaktadır. İlk bölümde Ali'nin kimlik kartı doldurulması, çevrimiçi sohbet grubunda Asya, Sara, Hans ve Maria hakkında sorular cevaplanması, ders programı tablosu doldurulması, bulmaca çözme ve kamu binalarının İngilizce isimleri gibi etkinlikler yer almaktadır. İkinci bölümde ise bir şehirdeki önemli noktaları (müze, kütüphane, kırtasiye, tren istasyonu, okul ve restoran) İngilizce ve Türkçe olarak açıklamakta ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak bir harita doldurması gerektiği belirtilmektedir.. Öğretmen, her etkinlik için İngilizce bilgileri Türkçe karşılıklarıyla birlikte açıklamakta ve doğru cevapları göstermektedir. Video sonunda öğretmen, öğrencilerin ders kitaplarındaki sayfaları doldurmalarını ve arkadaşlarıyla paylaşmalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan İngilizce eğitim içeriğidir. İlk bölümde 6. sınıf öğrencileri için hazırlanmış İngilizce yazılı sınav soruları çözülmekte, ikinci bölümde ise İngilizce okuma becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar yapılmaktadır.. Video, İngilizce yazılı sınavının farklı bölümlerini kapsamaktadır. İlk bölümde Helen'in günlük rutini, Tom ve arkadaşlarının aktiviteleri, öğrencilerin kendi günlük rutinlerini anlatması, bir aile hakkında bilgi veren metin ve sağlıklı-sağlıksız yiyecekler hakkında sorular çözülmektedir. İkinci bölümde ise İngilizce okuma alıştırmaları yapılarak "three hundred seventy" ifadesinin İngilizce okunuşu gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe dil eğitimi formatındadır. Eğitmen, izleyicilere seslerin oluşturduğu heceler ve kelimeleri öğretmektedir.. Video, Türkçe'deki çeşitli seslerin (a, e, i, u, l, h) oluşturduğu heceler ve kelimeleri adım adım göstermektedir. Eğitmen her bir heceyi ve kelimeyi tekrar tekrar okuyarak izleyicilere öğretmekte, ardından öğrendiklerini pekiştirmek için bir tekrar bölümü sunmaktadır. Video, hem heceleri hem de kelimeleri öğrenmek isteyenler için hazırlanmış olup, özellikle Türkçe okuma becerilerini geliştirmek isteyenler için faydalı olabilir.
Bu video, bir öğretmenin çocuklara Türkçe cümleler okuma dersi verdiği eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, "olta al", "tel", "lale", "nane tat", "otel", "at otlat", "tonton nine", "not al", "otel anlat" gibi Türkçe cümleleri tekrarlıyor ve çocuklara birlikte okumalarını söylüyor. Ders boyunca aynı cümleler farklı şekillerde tekrarlanarak okuma alıştırması yapılıyor. Video, okuma hızını artırmak için bolca okuma yapmanın önemini vurgulayarak sona eriyor.