• Buradasın

    Okuma Becerisi

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • Türkçe Dersi Eğitim Videosu

      Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı kapsamlı bir Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe dil bilgisi, tarih ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli etkinlikleri içermektedir. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: ilk bölümde Kaşgarlı Mahmut'un çocukluğundan bir kesit anlatılmakta, ikinci bölümde akıcı okuma teknikleri, kelime anlamları ve metin analizi gibi konular ele alınmakta, son bölümde ise paragraf yazma, kelime kelime grupları oluşturma ve kitap/film çözümleme görevleri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca "Bir Kelime Seyyahı" adlı metin üzerinden ilerlenmekte, öğrencilerin karekod okutarak erişebilecekleri içerikler bulunmaktadır. Her etkinlik için adım adım yönergeler verilmekte ve öğrencilerin bu etkinlikleri nasıl tamamlayacakları açıklanmaktadır.

      • youtube.com
    • 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İçeriği ve Faydaları

      Türkçe, anadili Türkçe olanlar için temel bir derstir. Dil bilgisi kurallarını öğreterek doğru iletişim sağlar. Öğrencilerin kendilerini ifade etme becerilerini geliştirir. Okuma alışkanlığı kazandırır ve kelime dağarcığını genişletir. Eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir

      • evvelcevap.com
    • 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İçeriği

      Türkçe dersi öğrencilerin sözel zekalarını geliştirmede önemli rol oynar. Okuma, anlama, anlatma ve yazma becerileri ön plandadır. Metin okuma ve soru çözme eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir

      • evvelcevap.com
    • Arapça Şedde ve Okuma Dersi

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Arapça dilbilgisi ve okuma dersidir. Eğitmen, öğrencilere Arapça'da şedde işaretinin kullanımı ve harflerin doğru okunuşu konularını öğretmektedir.. Videoda öncelikle şeddenin şekli ve kullanım kuralları anlatılmakta, ardından "ikiye ayırma metodu" adı verilen bir teknikle şeddeli harflerin nasıl okunacağı gösterilmektedir. Eğitmen, mum ve mim harflerinde şedde olduğunda bir buçuk elif miktarı tutulması gerektiğini vurgulamakta ve çeşitli örnekler üzerinden doğru okuma tekniklerini açıklamaktadır.. Ayrıca lamelif, elif, mim gibi harflerin okunuş şekilleri, uzatma ve tutma işlemleri gibi konular da ele alınmakta, öğrencilerin sık yaptığı hatalar açıklanmakta ve dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkçe Okuma Çalışması Videosu

      Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Türkçe okuma çalışmasıdır. Eğitmen, izleyicilere bir metni okuma alıştırması yapmaktadır.. Videoda eğitmen önce metni yavaş yavaş okuyup izleyicilerin yüksek sesle tekrar etmesini istiyor, ardından metni daha hızlı okuyarak izleyicilerin kelimeleri benden önce okumasını teşvik ediyor. İzleyicilerin kelimeleri benden önce okuyana kadar videoyu tekrar tekrar izlemeleri tavsiye ediliyor.

      • youtube.com
    • Haftalık İngilizce Öğrenme Programı

      Bu video, yüksek lisansını bitirmek üzere olan ve yıllardır İngilizce üzerine içerikler üreten bir eğitimcinin sunduğu eğitim içeriğidir. Eğitmen, binlerce insanın İngilizce ile ilgili sorularını yanıtladığını belirtmektedir.. Videoda, İngilizce öğrenmek isteyenler için haftalık bir program sunulmaktadır. Program, her gün bir saat çalışarak okuma (reading), kelime öğrenme, cümle kurma, konuşma ve gramer çalışması gibi farklı becerileri geliştirmeye yönelik bir yapıya sahiptir. Pazartesi günü hikaye kitabı okuma, Salı günü dinleme, Çarşamba günü yazma, Perşembe günü konuşma ve Cuma günü gramer çalışması önerilmektedir.. Eğitmen, disiplinli olunması durumunda bir ay sonunda büyük ilerleme kaydedilebileceğini vurgulamakta ve Fono Yayınları'nın İngilizce setini örnek olarak göstermektedir. Ayrıca kelime defteri kullanımı ve pratik yapma teknikleri hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.

      • youtube.com
    • 10. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı İçeriği

      İngilizce dersi dünya genelinde yaygın olarak öğretilen bir derstir. Ders kültürel anlayış ve iletişim becerilerini geliştirir. Kapsamlı müfredat dil bilgisi, kelime dağarcığı ve dört temel beceriyi içerir

      • evvelcevap.com
    • Süreli Okuma Egzersizi

      Bu video, üçüncü sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir süreli okuma egzersizidir. Eğitmen, İsmail adında bir kişiye hoş geldin demektedir.. Videoda üç kez süre tutarak okuma egzersizi yapılmaktadır. Her okuma sonrası izleyicilerden videoyu durdurup okudukları kelime sayısını not etmeleri ve yorumlara yazmaları istenmektedir. Video, okuma alıştırmaları yapmak isteyen öğrenciler için hazırlanmış olup, izleyicilerin okuma hızlarını ölçmelerine olanak tanımaktadır.

      • youtube.com
    • Sex Differences in Intelligence Research

      No significant sex differences in average IQ exist between men and women. Some tests show slight differences between males and females. Female subjects excel in verbal ability tasks. Male subjects perform better in spatial rotation tasks

      • en.wikipedia.org
    • İlk Okuma Yazma Çalışmaları Pekiştirme Videosu

      Bu video, bir öğretmenin öğrencilere yönelik hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, ilk okuma yazma çalışmalarını pekiştirmek için hızlı okuma çalışması sunmaktadır.. Videoda dört farklı okuma metni bulunmaktadır. Her metin için öğretmen önce normal hızda, sonra hızını artırarak ve son olarak hızlıca okumayı göstermektedir. Öğrencilere, videonun sesini kısarak veya durdurarak benzer şekilde okuma alıştırmaları yapmaları tavsiye edilmektedir. Bu dördüncü video, daha önce hazırlanan üç adet okuma yazma çalışmasının devamı niteliğindedir.

      • youtube.com
    • Renkli Heceler Okuma Dersi

      Bu video, bir öğretmenin öğrencilerine renkli heceler okuma dersini verdiği eğitim içeriğidir. Öğretmen, çeşitli renkli heceleri okuyarak öğrencileri yönlendirmektedir.. Videoda öğretmen, "o ya", "iyi ki", "ki o", "el-ma", "aldı", "ali", "koli", "kek", "al", "ayla", "aldı", "yedi", "mine", "nane", "kokla", "kilo", "armut", "elmalı", "kek", "aldı", "e mel", "iki", "klem", "aldı", "o ya", "on tane", "ne ya", "al", "ay la", "bebe", "al", "mete", "yememek", "al", "ye", "k mal", "iyi ki", "ki loma", "al", "mete", "elmalı", "kek", "aldı", "e mi", "ne eli", "ne on", "ek", "al", "ka ya", "nane", "al", "on", "koli", "kek", "aldı", "ali", "kekik", "ile", "nane", "ek", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun", "oyna", "ayla", "iki tane", "ay", "al", "anne", "yedi", "kilo", "elma", "al", "mine", "öyküyü", "okula", "o yağ", "ile", "el may", "nine", "on", "kilo", "k e", "l m", "kd", "yolda", "öldü", "nine", "o ki", "koli", "lale", "alka", "ya", "yeni", "oyun

      • youtube.com
    • Eren Öğretmenin Emojili Dikte Çalışması

      Bu video, Okullu TV'de Eren Öğretmen'in sunduğu bir eğitim içeriğidir. Eren Öğretmen, çocuklara yönelik emojili dikte çalışması yapmaktadır.. Videoda iki ana bölüm bulunmaktadır. İlk bölümde beş farklı resimli dikte çalışması yapılmakta, her resimde görülen varlığın ismini kağıda yazma görevi verilmektedir. İkinci bölümde ise hoparlör resmi gösterilerek, Eren Öğretmen'in okuduğu "Aras ve Güney" konulu hızlı okuma metniyle ilgili dört soru dikte edilmektedir. Öğrenciler bu soruları kağıtlarına yazıp, yayın bittikten sonra cevaplayabilirler.

      • youtube.com
    • Tecvit Dersi: İdgamı Bilagunne

      Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tecvit kurallarını öğretmektedir. Konuşmacı daha önce idgamı meal gunne konusunu işlemiş olduğunu belirtiyor.. Video, idgamı bilagunne (gunnesiz idgam) konusunu ele alıyor. Konuşmacı, bu idgam kuralının temel prensiplerini açıklayıp, cezmin veya tenmin gelmesi durumunda lam veya ra harflerinden birinin gelmesi durumunda nasıl okunacağını örneklerle anlatıyor. Video boyunca çeşitli örnekler üzerinden (ye külleh, midnh, rabbihim mir, veylli külli, male lübeden, gafurur rahim mün) konu pekiştiriliyor ve izleyicilere kendi örneklerini çözmeleri için fırsat veriliyor.

      • youtube.com
    • 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Okuma ve Yazma Etkinlikleri

      "Subay Okulu" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir öğretmen 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki "Okuma" temasını ele almaktadır.. Video, okuma metninin okunması ve çeşitli etkinliklerin adım adım çözülmesini içermektedir. İçerikte eş anlamlı kelimelerin bulunması, metinle ilgili soruların cevaplanması, yazarın okuma eylemini nasıl tanımladığı, klasik ve çağdaş eserlerin özellikleri, koşul-sebep-sonuç ilişkileri, çekimli fiillerin numaralandırılması, karikatür yorumlaması ve şiir yazma gibi etkinlikler yer almaktadır.. Öğretmen, okuma eyleminin sadece bilgi depolama değil, düşünme ve yargı gücünü geliştirmek amacıyla yapılması gerektiğini vurgulamakta ve her bir etkinliği detaylı olarak açıklamakta, öğrencilere örnek cevaplar sunmaktadır.

      • youtube.com
    • Türkçe Kelime Okuma Çalışması

      Bu video, Türkçe kelime okuma çalışması formatında hazırlanmış bir eğitim içeriğidir.. Videoda "u" sesi ve çeşitli kelime kombinasyonları (un, ut, oku, okul, kul, utku, tuna, kutu, kule, kulak, koku, kokulu, okullu, konu, konut, konuk, kukla, tut, tutkal, nutuk, nutuk, nutuk, nutuk, koltuk, kolluk, onluk, onluk, onluk, onunla) tekrarlanarak okunmaktadır. Video, önce kelimelerin tek tek okunması, ardından tekrarlanması ve son olarak izleyicilere okuma fırsatı verilmesiyle yapılandırılmıştır.

      • youtube.com
    • Türkçe Sesli Harfler Eğitim Videosu

      Bu video, Türkçe sesli harfleri öğrenmek için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Video boyunca "h" harfiyle başlayan kelimeler ve heceler tekrarlanarak okunmaktadır.. Video, çeşitli "h" ile başlayan heceler ve kelimelerin tekrarlı okunmasıyla başlar, ardından bu kelimelerin tekrarlanması ve kısa cümlelerle kullanım örnekleri sunulur. Son bölümde heceler ve kelimeler bir tablo şeklinde tekrar edilir ve izleyicilere "şimdi siz okuyun" diyerek aktiviteye devam etmeleri önerilir.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor