Bu video, takvim kavramını ve tarihsel gelişimini anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, takvimin tanımı ve amacı ile başlayıp, farklı takvim türlerini ve bunların nasıl geliştirildiğini kronolojik olarak anlatmaktadır. Türklerin oniki hayvanlı takvimi, günümüzde yaygın olan miladi ve hicri takvimler, Babil, Mısır ve Maya uygarlıklarının takvim sistemleri hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, modern takvimlerin temelini oluşturan Jülyen takviminin gelişimi ve evrimi de ele alınmaktadır.
Tarih, geçmişteki olayları belgelere dayalı ve objektif inceleyen bilim dalıdır. Tarihçi deney yapamaz, olayları neden-sonuç ilişkisi içinde inceler. Kaynaklar birincil (olay dönemi) ve ikincil (olay sonrası) olarak ikiye ayrılır
Babaannenin kimliğinde 1340 doğumlu yazıyor fakat yeni kimlik değiştirilmiş. Hicri 1340 yılı Miladi 1921-1922 yıllarına denk geliyor. 2023 yılında 1340 doğumlu kişi 101-102 yaşındadır. Yaş hesaplaması için doğum tarihinin Miladi takvime göre belirtilmesi gerekiyor. Saatli Maarif Takvimi'nden 1340'ın 1921 veya 1922'de doğduğu çıkarılabilir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı tarafından Türk tarihinde kullanılan takvimler hakkında bilgi verilmektedir.. Video, takvimlerin tarihsel gelişimini anlatarak başlıyor ve ay yılı esaslı (Sümerler) ve güneş yılı esaslı (Mısırlılar) takvimleri açıklıyor. Ardından Türklerin tarih boyunca kullandığı takvimler detaylı olarak inceleniyor: Oniki Hayvanlı Türk Takvimi (Köktürkler ve Uygurlar), Hicri Takvim (Hz. Ömer döneminde), Celal Takvimi (Büyük Selçuklu Sultanı Celaleddin Melikşah döneminde Ömer Hayyam'ın başkanlığında), Rumi Takvimi (Osmanlı Devleti döneminde mali işlerde) ve günümüzde kullanılan Miladi Takvim. Video, hicri ve miladi takvimler arasındaki karşılaştırmayı da içermektedir.
Bu video, bir konuşmacının takvimler hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Rumi ve Miladi takvimler arasındaki farkları açıklamaktadır.. Video, hicri takvime göre mahrem orucun hesaplanması sorusuyla başlayıp, miladi takvimin 365 gün 6 saat 4 dakika olduğunu ve bu küçük farkın büyük talihler değiştirebileceğini anlatmaktadır. Konuşmacı, hicri ve miladi takvimler arasındaki 13 günlük farkı, şubat ayının 13'ünün aslında ocak ayının sonu olduğunu ve bu karışıklığın tarih hesaplamalarından kaynaklandığını açıklamaktadır.
3.600.000 yıl öncesine dayanan, 12 hayvanlı bir takvim sistemidir. En eski örneği MS 572-580'de Bugut yazıtı ve Orhun Abidelerinde görülür
Mezar taşlarındaki 1300'lü sayılar Osmanlı'nın Rumi Takvim yıllarını gösterir. Rumi Takvim, 622'de Hz. Muhammed'in Mekke'den Medine'ye hicretiyle başladı. Hicri Takvim ay takvimi olduğundan her yıl 11 gün geridedir
Bu video, bir öğretmenin 9. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı tarih dersi eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 9. sınıf tarih dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla tarih biliminin temel kavramları, tarihe yardımcı bilimler, tarih kaynakları ve tarihçinin yöntemleri gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise takvim sistemleri (hicri ve miladi), yüzyıl, yarı yıl ve çeyrek kavramlarının hesaplanması ile Türklerin tarih boyunca kullandığı takvimler (oniki hayvanlı, hicri, celal, rumi ve miladi) hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, doğru-yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme ve çoktan seçmeli sorular içeren yazılı sınavına hazırlık amaçlı hazırlanmış olup, tarih kavramının tanımı ve tarih öğrenmenin faydaları hakkında da bilgiler içermektedir.
Program Hicri, Miladi ve Rumi takvimler arasında tarih çevirir. Tarihler astronomi biliminin ölçütlerine göre hesaplanır. Program matematiksel algoritmalarla çalışır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Türklerin tarih boyunca kullanmış olduğu takvimleri anlatmaktadır.. Video, Türklerin İslamiyet öncesi oniki hayvanlı takvimden başlayarak günümüzde kullanılan miladi takvime kadar kullandıkları beş farklı takvimi sıralamaktadır. Her takvim için kısa bir tanıtım yapılmakta, hangi yılın esas alındığı, hangi hayvanlar takvimlerde kullanıldığı ve hangi dönemlerde resmi olarak kullanıldığı gibi bilgiler verilmektedir. Özellikle miladi takvimin kökeni ve gelişimi hakkında da bilgiler sunulmaktadır.
Sümerler ilk ay yılı esaslı takvimi oluşturmuştur. Ay yılı esaslı takvimlerde bir yıl 354 gündür. Müslümanlar Hicri takvimini ay yılı esasına göre kullanmıştır
Bu video, bir öğretmenin 12. sınıf MEB Osmanlı Türkçesi ders kitabından formülleri kullanarak takvim dönüşümleri konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda Osmanlı Türkçesi'nde kullanılan hicri, rumi ve miladi takvimler arasındaki dönüşümler detaylı şekilde ele alınmaktadır. İlk bölümde hicri yılı miladi yıla ve miladi yılı hicri yıla çevirme formülleri anlatılırken, ikinci bölümde rumi takvim tarihini miladi takvim tarihine çevirme yöntemi, Kanuni Sani ve Kanuni Evvel gibi kavramların hangi aylara denk geldiği ve tarihlerin nasıl hesaplanacağı örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca 13 Mart 1840 ile 28 Şubat 1917 tarihleri arasındaki tarihlere 584 yıl ve 13 gün eklenmesi, 15 Şubat 1917 tarihinden sonraki tarihlere sadece 584 yıl eklenmesi gibi özel durumlar da ele alınmaktadır.
Bu video, bir tarih uzmanının izleyicilerden gelen soruları yanıtladığı ve çeşitli konukların (Avni Hurel, Tülay Alduman, Erhan Bey) katılımıyla gerçekleşen bir tarih programıdır. Konuşmacılar Osmanlı tarihi hakkında detaylı bilgiler paylaşmaktadır.. Program, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki önemli olayları kronolojik olarak ele almaktadır. İlk olarak Sultan Abdülhamid'in hatıratı ve Kur'an-ı Kerim'in tarihi hakkında bilgiler verilmekte, ardından Vehhabilik hareketinin ortaya çıkışı, Mekke-Medine işgali ve Osmanlı Devleti'nin bu işgal karşıtı harekete geçmesi anlatılmaktadır. Son bölümde ise Fahrettin Paşa'nın Dünya Savaşı döneminde Medine'yi savunması ve Osmanlı İmparatorluğu'nun çöküşü sonrası önemli savunmacıların durumu tartışılmaktadır.. Programda ayrıca Hicri ve Miladi takvimler arasındaki dönüşüm, Rumi takvim sistemi, Osmanlı döneminde İngiltere'den sipariş edilen ama verilmeyen gemiler ve Milletvekili Mahmut Esat Bozkurt'un teklifleri gibi tarihi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacılar, arka planda bulunan fotoğrafları ve resimleri göstererek açıklamalar yapmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı miladi takvimin hicri takvime nasıl çevrileceğini örneklerle anlatmaktadır.. Video, miladi takvimin hicri takvime çevrilmesi için üç adımlı bir yöntem sunmaktadır. İlk adım, miladi yıldan 622 çıkarılması, ikinci adım sonucun 33'e bölünmesi ve üçüncü adım bölümün ilk sonuç ile toplanmasıdır. Konuşmacı, 2021 miladi yılının 1441 hicri yılına eşit olduğunu örnek olarak vererek bu yöntemi uygulamalı olarak göstermektedir.
Bu video, bir öğretmenin Lise 1. sınıf öğrencilerine tarih dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, "Tarih Bilimine Giriş" ünitesinin "Zaman ve Takvim" konusunu ele almaktadır.. Video, takvimin tanımı ve ortaya çıkışıyla başlayıp, güneş takvimi ve ay takvimi arasındaki farkları açıklamaktadır. Ardından Türklerin tarih boyunca kullandıkları beş farklı takvim (Oniki Hayvanlı Türk Takvimi, Celali Takvimi, Hicri Takvimi, Rumi Takvimi ve Miladi Takvimi) detaylı olarak incelenmektedir. Son bölümde ise farklı takvimler arasında (Hicri-Miladi, Miladi-Hicri ve Rumi-Miladi) çevirme yöntemleri ve örnekler üzerinden hesaplamalar gösterilmektedir.
Bu video, Abdurrahman Dilipak tarafından sunulan bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, takvim sistemleri ve tarih algısı hakkında bilgiler paylaşmaktadır.. Video, 1 Ocak 2019'un farklı takvim sistemlerindeki karşılıklarını açıklayarak başlıyor ve ardından hicri, miladi, rumi gibi farklı takvim sistemlerini detaylı şekilde anlatıyor. Osmanlı dönemindeki çok dilli topluluk, takvim inkılabı, haram aylar ve saat sisteminin değişimi gibi konular ele alınıyor. Konuşmacı, Türkiye'de 1926'dan itibaren miladi takvimin kabul edilmesi ve bunun getirdiği değişiklikleri, ayrıca dünya genelindeki takvim uygulamalarını karşılaştırarak sunuyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı hicri yılın miladi yıla nasıl çevrileceğini anlatmaktadır.. Videoda hicri yılın İslam dönemindeki takvim, miladi yılın ise günümüz takvimi olduğu açıklanmaktadır. Konuşmacı, hicri yılı miladiye çevirmek için üç adımlı bir yöntem sunmaktadır: hicri yıl 33'e bölünür, bölüm hicri yıldan çıkarılır ve kalan sayı 622 ile toplanır. Video, bu yöntemin 1436 hicri yılı örneği üzerinden adım adım gösterilmesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, yılbaşı kutlamaları hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, yılbaşı kutlamalarının nasıl yapıldığını ve tarihsel gelişimini anlatmaktadır.. Video, yılbaşı kutlamalarının Türkiye'de ve dünyada nasıl yapıldığını açıklayarak başlıyor. Ardından miladi takvimin nasıl oluşturulduğu ve tarihsel gelişimi anlatılıyor. Miladi takvimde İsa'nın doğumundan önceki yıllara M.Ö., sonraki yıllara ise M.S. denildiği belirtiliyor. Video, yeni yıl kutlamalarıyla ilgili iyi dileklerle sonlanıyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan tarih bilimi konulu soru çözüm dersidir. Eğitmen, öğrencilere tarih biliminin temel kavramlarını ve özelliklerini açıklamaktadır.. Video, tarih biliminin objektiflik ilkesi, tarihi olayların sınıflandırılması, Atatürk'ün tarih hakkındaki sözleri, tarih yazım şekilleri, dil biliminin dalları, miladi takvim, tarihi kaynaklar, tarih biliminin konuları ve bilim dalları gibi konuları içeren soru-cevap formatında ilerlemektedir. Ayrıca Fatih Sultan Mehmet'in toplarının fethteki katkıları ve yüzyılların sınıflandırılması ile ilgili sorular da çözülmektedir.. Videoda tarih anlatımının tarafsızlığı, pragmatik tarih anlatımı ve bilimsellik kavramları üzerinde durulmakta, her soru için doğru cevap bulmak için gerekli bilgiler ve hesaplamalar detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının sunduğu eğitim dersi formatında hazırlanmıştır. Konuşmacı, tarih ve dini konular hakkında kapsamlı bilgiler vermektedir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Suriye'deki Rus müdahalesinin nedenleri ve geleceğe etkileri ele alınırken, ikinci bölümde miladi takvimin tarihsel gelişimi, Roma takvimi ile miladi takvim arasındaki geçiş ve Hazreti İsa'nın doğum tarihinin belirlenmesi gibi konular incelenmektedir. Ayrıca farklı takvim sistemleri (Roma, Hicri ve Rumi takvimleri) ve bunların yanlışlıkları da anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca İslam'ın tasavvufu, iman ve dini uygulamaları, Kemalizm, laiklik ve dini inançlar arasındaki ilişkiler gibi konular da ele alınmaktadır. Konuşmacı, Kuleli'deki bir arsa ve Emirgan'daki bir kahvehane-türbe hakkında da bilgiler paylaşmaktadır.