1201'de Tûs'ta doğdu, ilk eğitimini babasından aldı. Kuhistan'da İsmâilîler'le anlaşmazlığa düşüp hapse atıldı. Moğollar döneminde Hülâgû'nun veziri oldu. 1274'te Bağdat'ta vefat etti
Felsefe ilk kez Antik Yunan'da ortaya çıktı. Thales felsefenin babası olarak kabul edilir. Antik Yunan'da Thales arkhe'yi suya, Anaksimenes havaya dayandırdı. Sokrates ve Platon politik konularda çalışmalar yürüttü
Bu video, bir konuşmacının Said Nursi'nin hayatını ve tevhid kavramını anlattığı dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Ömer adında bir kişiyle birlikte dersi sunmaktadır.. Video, Said Nursi'nin Bitlis'in Hizan ilçesindeki Nurs köyünden dokuz yaşında çıktığını ve Barla'da sürgün edilirken yaşadığı deneyimleri anlatarak başlıyor. Ardından, eşyaya vefasını, tefekkür kavramını ve "Sarı Çiçek Penceresi" konusunu detaylı şekilde ele alıyor. Konuşmacı, turra, sikke, hatem ve mühür kavramlarını günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve Allah'ın birliği kavramlarını "vahid" ve "ehad" olarak incelemektedir.. Sohbet, insanın Allah'ı tanımak için vazifelerini yerine getirmesi, tevhidin iki farklı şekli (zahiri ve hakiki tevhid) ve insanın bu dünyada geçici olduğu mesajıyla devam ediyor. Konuşmacı, sarı çiçek, orman, dükkanlar ve atölyeler gibi günlük hayattan örnekler vererek, insanların Allah'ın sanatını anlamasının önemini ve bu sanatın Allah'ın varlığını kanıtladığını vurgulamaktadır.
1126'da Kurtuba'da doğan İbn Rüşd, 1198'de Marakeş'te vefat etmiştir. Aristo'yu Avrupa'ya yeniden tanıtan önemli bir düşünürdür. İslam felsefesinde meşşailiğin temsilcilerindendir. Thomas Aquinas gibi skolastik filozoflar tarafından "Şârih" olarak anılmıştır
872'de Farab'da doğmuş, 950/951'de Şam'da vefat etmiştir. Etnik kökeni konusunda Fars ve Türk kökenli olduğu konusunda tartışmalar vardır. Bağdat, Halep ve Mısır'da yaşamış, Hamdani hanedanı tarafından desteklenmiştir
Bu video, konuşmacının Vehhabilerin tasavvuf erbabına yönelik tekfir politikasını eleştirdiği bir dini konuşmadır. Konuşmacı, Vehhabilerin tasavvuf erbabına karşı kullandıkları yöntemleri ve çelişkilerini açıklamaktadır.. Videoda, Vehhabilerin tasavvuf erbabına karşı kullandıkları tekfir yöntemleri ele alınmaktadır. Konuşmacı, Vehhabilerin tasavvuf erbabına karşı kullandıkları video ve resim örneklerini göstererek, bu kişilerin karşısında eğilmek gibi hareketlerin şirk veya küfür olarak nitelendirilmesinin mantıksızlığını açıklamaktadır. Ayrıca, Vehhabilerin eski Suudi müftüsü Abdülaziz binbaz'ın yanında eğilen kişilerin görüntülerini göstererek, bu kişilerin de şirk olarak nitelendirilmesi gerektiğini vurgulamaktadır.
Bu video, Bediüzzaman Said Nursi'nin hayatını ve mücadelesini konu alan dramatik bir film veya dizidir. Videoda Said Nursi, Van müftüsü Şeyh Masum Arvasi, Muhacir Hafız, Şamlı Mehmet, Molla Said, İsmet Bey ve çeşitli devlet yetkilileri gibi karakterler yer almaktadır.. Video, Said Nursi'nin sinema ve sanatla ilgili görüşlerinden başlayarak, Rus Bolşevik İhtilali sonrası İstanbul'a gelişini, İngiliz işgaline karşı sivil direnişini ve Mustafa Kemal Paşa ile görüşmelerini anlatmaktadır. Ardından Barla'ya sürgün edilmesi, Risale-i Nur'u yazma ve yayma çabaları, hapishane hayatı, mahkeme süreci ve idam cezasına çarptırılması gibi önemli olaylar kronolojik olarak sunulmaktadır.. Videoda Said Nursi'nin İslam'a dair mesajları, fen ve ilim konularındaki görüşleri, dönemin yetkilileri tarafından karşılaştığı baskılar ve 30 yıllık mücadelesi detaylı olarak gösterilmektedir. Ayrıca Said Nursi'nin Hindistan'daki Gandhi'ye benzetilmesi ve onun liderliğindeki hareketin dünya düzenindeki rolü de anlatılmaktadır.
Mevlana, 30 Eylül 1207'de Afganistan'ın Belh şehrinde dünyaya geldi. Babası Sultanü'l-Ulema Bahaeddîn Veled, annesi Belh Emiri'nin kızı Mümine Hatun'dur. Belh'ten göç ettikten sonra 1225'te Semerkantlı Hoca Şerafeddin Lala'nın kızı Gevher Banu ile evlendi
1971'de İstanbul'da doğdu, İstanbul Üniversitesi Tarih Bölümü'nden mezun oldu. Malezya'da yüksek lisans, George Washington'da doktora, İbn Haldun'da profesörlük yaptı. Georgetown, Bilkent ve İbn Haldun'da dersler verdi. SETA Vakfı'nı kurdu ve başkanlığını üstlendi
Bu video, "Dünyayı ve İnsan Ruhunu Şekillendiren İnsanlar" serisinin ilk bölümü olup, Muhyiddin İbn Arabi'nin hayatını ve düşüncelerini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, İbn Arabi'nin 1165'te Endülüs'te doğumundan başlayarak eğitim hayatını, seyahatlerini ve Anadolu'daki etkisini kronolojik olarak anlatmaktadır. Ardından İbn Arabi'nin üç temel felsefi kavramı olan "insan-ı kamil", "vahdet-i vücut" ve "varlık ve yokluk" detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, İbn Arabi'nin kötülük kavramı üzerine düşünceleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, Hz. Mevlana'nın hayatını, eserlerini ve anlayışını anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Hz. Mevlana'nın torunu olan bir konuşmacı da yer almaktadır.. Video, Hz. Mevlana'nın 1207 yılında Berk şehrinde doğumundan başlayarak eğitim hayatı, ilim tahsilleri, tasavvufî yolculuğu ve Şems-i Tebrizi ile tanışması gibi önemli dönüm noktalarını kronolojik olarak anlatmaktadır. Ardından Mevlana'nın hümanizm anlayışı, İslam'a bağlılığı, ölüm anlayışı ve "gel ne olursan ol yine gel" davetinin gerçek anlamı ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Mevlana'nın güzellik, yaşlanma ve ölüm gibi konular üzerinden insanın geçiciliğini vurguladığı, her varlıkta ilahi bir tecelliyi görme özelliğine sahip olduğu ve insanları birbirine düşüren dünyevi menfaatlerden uzak durmanın önemini anlattığı belirtilmektedir. Mevlana'nın Türk ve İslam alimi olduğu, tasavvuf alemindeki zirvesi olduğu ve Türk kültürünün önemli bir parçası olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin 1. dönem 1. yazılı sınavının sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle sınavda çıkabilecek konular (kader ve kaza inancı, evrendeki yasalar, ömür, ecel, rızık, tevekkül, Hz. Musa ve Şuayb peygamberler, ayetel kürsi, zekat ve sadaka) özetlenmektedir. Ardından 15 adet yazılı sorusu adım adım çözülmektedir. Sorular doğru-yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme ve açık uçlu formatta olup, kader, kaza, tevekkül, irade, sorumluluk gibi İslam felsefesi kavramları üzerine odaklanmaktadır. Video sonunda sınavda çıkabilecek konularla ilgili özet bilgiler verilmiş ve soruların PDF formatının açıklama kısmına ekleneceği belirtilmiştir.
Bu video, İslam dünyasının önemli düşünürlerinden İmam Gazali'nin hayatını ve düşüncelerini anlatan bir belgesel formatındadır. "Hüccetü'l-İslam" lakaplı Gazali, ilim ve düşünce dünyasında büyük bir yere sahip bir alim olarak tanıtılmaktadır.. Video, Gazali'nin doğumundan başlayarak eğitim hayatı, felsefi ve tasavvufi arayışları, yazdığı eserler ve manevi serüveni kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde Gazali'nin felsefe ve tasavvuf hakkındaki görüşleri, "Kavaidü'l-Akaid" eseri ve Peygamber Efendimiz'in ona manevi iltifatı ele alınırken, ikinci bölümde akıl ve din arasındaki ilişki, amelin önemi, İslam devleti kavramı ve ölüm anlayışı gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca Gazali'nin akıl kavramını çeşitli anlamlarda ele alması, genç bir öğrenciyle diyalogu ve 1111 yılında Tus'ta vefat etmesi gibi önemli olaylar da anlatılmaktadır. Gazali'nin manevi mirasının zamanla geniş bir çevrede etkili olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Arif Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersidir. Hoca, din psikolojisi konusunu öğrencilere anlatmaktadır.. Video, din psikolojisinin tanımı ve temel ilgi alanlarıyla başlayıp, araştırma konularını detaylı şekilde ele almaktadır. Din psikolojisinin empirik yöntemle araştıran bir disiplin olduğu, dindarlığın kaynakları, dini gelişim, ölüm ilgileri, din ve ahlaklılık gibi konuları incelediği açıklanmaktadır. Ayrıca İslam filozofları (İbni Sina, Farabi, Kindi, Gazali) ve modern psikologlar (Freud, Jung, Zonk) din psikolojisine katkıları, din bilimlerinin (din antropolojisi, din sosyolojisi, din fenomenolojisi, dinler tarihi ve din felsefesi) çalışma alanları ve araştırma yöntemleri (sistemli gözlem, semantik analiz) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir konuşmacının İslam'da şeriat ve tasavvuf kavramları hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, şeriatın sadece Arap Yarımadası'ndaki uygulamalarla sınırlı olmadığını, İslam'da bir düzen anlamına geldiğini ve toplumun düzen içinde yaşayabilmesinin ilk mertebesi olduğunu anlatıyor. Ardından İslam'ın tarikat, marifet ve hakikat aşamalarını açıklıyor ve bu yolda yaşayan kişinin kimseyi etkilemek zorunda olmadığını, kendi başına yaşayabileceğini belirtiyor. Video, İslam'ın tek bir düzen ve tek bir yol olduğunu vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının Seyyid Kutub hakkında dini bir sohbet yaptığı bir içeriktir. Konuşmacı, bir izleyicinin Seyyid Kutub'u eleştirmesi üzerine bu sohbeti gerçekleştirmiştir.. Videoda konuşmacı, Seyyid Kutub'un kafirlere baş eğmeyen, Allah yolunda şehit olan bir kişi olduğunu vurgulamaktadır. Seyyid Kutub'un ehl-i sünnet düşmanı olmadığı, kardeşi Muhammed Kutub'un Mahmut Efendi'ye Seyyid Kutub'un ehl-i sünnet düşmanı olmadığını söylediği belirtilmektedir. Ayrıca, Seyyid Kutub'un bazı hataları olmasına rağmen onu kafir etmek veya ehl-i sünnetin dışına çıkarmak doğru olmadığı, Allah'ın ferasetini dilediği ve ümmete kucaklaşmayı ihsan ettiği dilekleriyle sohbet sonlandırılmaktadır.
Bu video, İlber Hoca ve diğer akademisyenlerin yer aldığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında Hamit Algar, Roy Muttehidi ve Abdullah Bed gibi İslam dünyasındaki akademik ve dini uzmanlar da bulunmaktadır.. Sohbetin ana konusu Said Nursi'nin kimliği, görüşleri ve etkisi ile İslam dünyasındaki akademik ve dini uzmanların özellikleri üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde Said Nursi'nin Kürtçü olmadığı, Türkçülük yaptığı için bazı Kürtler tarafından eleştirildiği ve modern teknolojiye dayanmanın İslam için gerekli olduğunu belirttiği görüşleri ele alınırken, ikinci bölümde İran'daki Ayetullah Humeyni'nin etkisi, Hamit Algar'ın Berkeley'deki çalışmaları ve İslam dünyasındaki çeşitli akademisyenlerin özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Sohbette ayrıca Türkiye'deki ilahiyatçıların tarih bilgisi, Arapça ve Batı dillerini bilme durumları ve bunların eksiklikleri de ele alınmaktadır. Nur Cemaati'nin yapısı ve Türkiye dışında İslam dünyasında etkili olan diğer İslam düşünürleri (Muhammed İkbal, Hamidullah, Fazlurrahman) hakkında da bilgiler paylaşılmaktadır.