Bu video, İslam dünyasının önemli alimlerinden İmam Gazali'nin hayatını ve eserlerini anlatan bir belgesel formatındadır. Hicri 5. asrın müceddidisi olarak bilinen İmam Gazali, 1058 yılında İran'ın Tuz şehrinde doğmuştur.. Video, İmam Gazali'nin hayatı, ilmi derinliği ve eserleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Nizamülmülk'ün davetiyle Bağdat'a giden İmam Gazali, Nizamiye Medresesi'nde rektörlük yapmış ve 300 kadar seçkin öğrenci yetiştirmiştir. Eserlerinde İslam dini ve ahlakının hemen her alanıyla ilgili bilgiler bulunan İmam Gazali'nin, dünyanın yuvarlak olduğunu, karaciğerde kanın temizlendiğini gibi bilimsel bilgileri de bulunmaktadır. Ayrıca Müslümanlar arasındaki kardeşlik, dostluk ve muhabbet konularına önem veren İmam Gazali'nin hikmetli öğütleri ve Hz. Mehdi'nin gelişini müjdelediği bilgisi de videoda yer almaktadır.
1058'de İran'ın Tus şehrinde doğdu, asıl adı Muhammed bin Muhammed bin Muhammed bin Ahmed'dir. Tus, Cürcan ve Nişabur'da ilim tahsil etti. Nizamülmülk'ün davetiyle Bağdat'a gitti ve 34 yaşında müderris oldu
Bacanak görmek, iyi anlaşılan biriyle aranın açılmasına işaret eder. İmamı Gazali, akrabaların rüya sahibini sömürmemesi konusunda uyarır. İbn-i Sirin'e göre, aileye yeni birinin ortak olacağını gösterir
1053'te Tûs'ta doğdu ve eğitimini burada tamamladı. 1069'da Nişâbûr'daki Nizâmiye Medresesi'nde Cüveynî'nin öğrencisi oldu. 1091'de Bağdat'taki Nizâmiye Medresesi'ne hoca olarak atandı. 1095'te manevi kriz nedeniyle Bağdat'tan ayrılıp Tûs'a döndü. 1111'de Tûs'ta vefat etti
Bu video, bir konuşmacının ölüm, kabir ve ahiret hayatı hakkında dini bilgiler paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, İmam-ı Gazali'nin "Ahiret Hayatı" adlı eserinden alıntılar yaparak konuyu anlatmaktadır.. Videoda ölülerin dünyadan irtibatsız olmadığı, ruhlarının gökyüzünde gezdiği ve mezarlarına gelenlerden haber aldıkları anlatılmaktadır. Konuşmacı, şehitlerin ölüm diye bir kavram olmadığını, ölülerin dünyadan haber alabildiğini ve mezarlarına gelenlerden dua ettiklerini açıklamaktadır. Ayrıca, dünya hayatının anne karnındaki çocuk gibi dar ve geçici olduğu, ölümden sonra ise gerçek bir hayatın başlayacağı vurgulanmaktadır.
1058'de Horasan'ın Tus şehrinde doğdu. Nişabur Nizamiye Medresesi'nde 28 yıl eğitim gördü. 1091'de Bağdat Nizamiye Medresesi'nin baş müderrisliğine atandı. 1095'te tasavvuf için medreseden ayrılıp Şam'a gitti. 1111'de doğum yeri Tus'ta vefat etti
1058'de İran'ın Tus şehrinde doğdu. İlk eğitimini Tus'ta aldı, sonra Cürcan ve Nişabur'da devam etti. 34 yaşında Nizamülmülk tarafından Nizamiye Medresesi'nde müderris tayin edildi. 19 Aralık 1111'de Tus'ta vefat etti
Bolluk, bereket ve sağlıklı bir yaşam sürmeye işaret eder. Yeni kültürler öğrenme ve yeni insanlarla tanışma fırsatı sunar. Zahmetle para kazanma ve helal kazanç elde etme anlamına gelir. Kısmetin açılması ve maddi sıkıntıların çözüleceğine işaret eder
Bu video, bir dini konuşmacının İmam Gazali'nin felsefe hakkındaki görüşlerini anlattığı bir dini sohbet formatındadır. Konuşmacı, İmam Gazali'nin beşinci asrın müceddid olduğunu ve tasavvuf ilminden sonra felsefe ilimlerine yöneldiğini belirtmektedir.. Video, İmam Gazali'nin İbn-i Sina ve Farabi gibi felsefecileri tekfir etme nedenlerini açıklamaktadır. Konuşmacı, İmam Gazali'nin bu iki alimi tekfir etme sebeplerini üç ana başlık altında ele almaktadır: diriliş konusundaki görüşleri, Allah'a cahil isnadı ve alemin kadim olduğunu söylemesi. Ayrıca, felsefenin çoğu ahmaklık olduğunu ve Allah'ın peygamberine tabi olmanın önemini vurgulamaktadır. Video, izleyicilere iman nimetine şükretmeleri için bir dua ile sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının İmam Gazali'nin "Aldananlar" adlı eserini okuduğu ve yorumladığı dini bir sohbet formatındadır.. Video, insanların aldanmaları konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte önce varlıkların sınıflandırılması ve aldananların dört sınıfı anlatılmakta, ardından ilim sahibi kişilerin aldanma durumları (amelsiz ilimler, zahir alimler ve kendini beğenen alimler) incelenmektedir. Son bölümde ise hadis ilminin doğru uygulanması ve hadislerin dinleme, ezberleme, anlama ve amel etme aşamaları vurgulanmaktadır.. Videoda Kur'an ayetleri ve hadisler referans olarak kullanılmakta, dini alimlerin çeşitli gruplarda aldanma durumları detaylı şekilde açıklanmaktadır. Konuşmacı, her bir grup için aldanma sebepleri, bu alimlerin kendilerini nasıl aldatıp halkın da onları aldatması ve bunun ahiretteki sonuçları anlatmaktadır.
Bu belgesel, İslam tarihinin en önemli mütefekkirlerinden biri olan İmam Gazali'nin hayatını, eserlerini ve İslam ümmetine tavsiyelerini anlatmaktadır. 1058 yılında İran'ın Tus şehrinde doğan Gazali, fıkıh ilminde önemli seviyeye ulaşmış ve Nizamiye Medresesi'nde baş müderris olarak görev yapmış bir İslam alimi olarak tanıtılıyor.. Belgesel, Gazali'nin çocukluğundan başlayarak eğitim hayatı, felsefi çalışmaları, tasavvufla olan ilişkisi ve eserleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Özellikle "İhyaü Ulumiddin", "El-Munkız mine'd-Dalal" ve "Ey Oğul" gibi önemli eserlerinin içeriği ve Gazali'nin İslam inancına, felsefeye ve tasavvufa dair görüşleri detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Belgeselde ayrıca Gazali'nin ahlaki öğütleri, insan eğitimine yönelik tavsiyeleri, mümin kardeşlere karşı davranışlar, aile ilişkileri, misafirperverlik, yemek yeme kuralları, çarşı-pazar davranışları, arkadaşlık, hasta ziyareti ve cenaze törenleri gibi konularda görüşleri aktarılmaktadır. "Ey Oğul" eserinin UNESCO tarafından da yayınlanan ve dünya dillerine çevrilen, Batı ve Doğu'da okuma rekoru kıran bir eser olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir dini sohbet formatında olup, konuşmacı İmam Gazali'nin kitabından ve diğer dini kaynaklardan alıntılar yaparak ders anlatmaktadır.. Video, "karıncanın ayak sesinden daha gizli gezer" hadisi etrafında şekillenmektedir. Konuşmacı, gizli şirk (riya, gösteriş) konusunu ele alarak, bu günahın nasıl gizlendiğini ve nasıl korunulabileceğini açıklamaktadır. Özellikle küçük şirkten korunmak için okunacak sığınma duası üzerinde durulmakta ve bu dua ile günde bir kere bile okunmasının şirkten kurtulmaya yeterli olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca elfaz-ı küfür (insanı kafir eden sözler) konusunda da bilgi verilmektedir.
Bu video, İmam Gazali'nin "İhyau Ulumiddin" eserinden alıntılar içeren dini bir anlatımdır. Konuşmacı, İslam'da her müslümana farz olan ilimler hakkında bilgi vermektedir.. Video, ilim öğrenmenin her müslümana farz olduğu hadisini ele alarak başlar ve farklı mezheplerin (kelamcılar, fakihler, tefsir ve hadis alimleri, sofiyye) farz-ı ayn olan ilimler hakkındaki görüşlerini karşılaştırır. Ardından, ilmin muamele ve mukasefe ilmi olarak ikiye ayrılması ve aranan ilmin muamele ilmi olduğu açıklanır. Son bölümde, itikat, fiil ve terk konularında farz olan bilgilerin ne zaman ve nasıl öğrenilmesi gerektiği detaylı şekilde anlatılır.
Bu video, bir konuşmacının "Hay bin Yakzan" adlı felsefi eseri detaylı olarak analiz ettiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, kitabın hem çizgi film versiyonuyla hem de yazarın orijinal hikayesiyle karşılaştırmasını yapmaktadır.. Video, kitabın iki farklı senaryosunu ele alıyor: çizgi filmdeki okyanus kıyısından adaya ulaşan çocuk hikayesi ve yazarın topraktan yetişen bir çocuk hikayesi. Konuşmacı, yazarın temel felsefesinin bir kişinin ayet ve hadis görmeden kendi aklıyla İslam'ın değerlerine ulaşabileceği iddiası üzerine kurulduğunu açıklıyor.. Videoda ayrıca, yazarın bu uçuk kaçık iddialarının aslında İbni Sina'nın Yunan felsefesinden aktardığı bilgilerden kaynaklandığı ve kitabın ilerleyen bölümlerinde İbni Sina'dan sonra İmam Gazali'nin felsefesine geçiş yapıldığı belirtiliyor. Konuşmacı, Türkiye'de bu eserin tanınmadığını ve kültürümüzün değerlerine sahiplenme konusundaki iki farklı görüşün yarattığı sorunları da ele alıyor.
Bu belgesel, İslam tarihinin en önemli mütefekkirlerinden biri olan İmam Gazali'nin hayatını ve eserlerini anlatmaktadır. 1058 yılında İran'ın Tuz şehrinde doğan Gazali, "İhyaü Ulumiddin" adlı eseriyle milyonlarca insanın imanına vesile olmuş bir İslam alimi olarak tanıtılıyor.. Belgesel, Gazali'nin çocukluğundan başlayarak eğitim hayatını, ilim yolculuğunu ve önemli eserlerini kronolojik olarak anlatmaktadır. Gazali'nin Curcan ve Nişabur'daki eğitim süreci, Nizamülmülk'ün Bağdat'taki Nizamiye Medresesi'nde görev alması ve 1111'de vefatı ele alınmaktadır. Ayrıca "İhyaü Ulumiddin", "El-Munkız mine'd-Dalal", "Makasi Dul Felasife" gibi önemli eserlerinin içerikleri ve önemi hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, "Sesli Terapi Tasavvuf" kanalı için seslendirilen İmam Gazali'nin "Ter Yolu" eserinin dördüncü bölümünü içeren dini bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, "Saadet Yolcusu" olarak hitap ettiği dinleyicilere hitap etmektedir.. Video, ibadetin engelleri, özellikle "rızık ve geçim derdi" olarak adlandırılan konuyu ele alarak başlar ve tevekkül kavramının detaylı açıklamasına geçer. Tevekkülün (Allah'a güven) anlamı, özellikleri ve uygulanma alanları Kur'an ayetleri ve hadislerle desteklenerek anlatılır. Ayrıca kadere rıza gösterme, Allah'a işi havale etme ve musibetlere sabır gösterme konuları da ele alınır.. Videoda tevekkülün ibadet ve dünyevi işlerdeki önemi, rızık konusundaki Allah'ın kefaleti, sabırın on bir faydası ve kadere rıza göstermenin iki faydası gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır. Konuşmacı, Allah'ın kainatın sahibi olduğunu, her şeyi bilen ve merhametli bir varlık olduğunu vurgulayarak, insanın ona güvenmesi ve işlerini ona havale etmesi gerektiğini anlatmaktadır.
Bu video, İslam dünyasının önemli düşünürlerinden İmam Gazali'nin hayatını ve düşüncelerini anlatan bir belgesel formatındadır. "Hüccetü'l-İslam" lakaplı Gazali, ilim ve düşünce dünyasında büyük bir yere sahip bir alim olarak tanıtılmaktadır.. Video, Gazali'nin doğumundan başlayarak eğitim hayatı, felsefi ve tasavvufi arayışları, yazdığı eserler ve manevi serüveni kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde Gazali'nin felsefe ve tasavvuf hakkındaki görüşleri, "Kavaidü'l-Akaid" eseri ve Peygamber Efendimiz'in ona manevi iltifatı ele alınırken, ikinci bölümde akıl ve din arasındaki ilişki, amelin önemi, İslam devleti kavramı ve ölüm anlayışı gibi konular işlenmektedir.. Videoda ayrıca Gazali'nin akıl kavramını çeşitli anlamlarda ele alması, genç bir öğrenciyle diyalogu ve 1111 yılında Tus'ta vefat etmesi gibi önemli olaylar da anlatılmaktadır. Gazali'nin manevi mirasının zamanla geniş bir çevrede etkili olduğu vurgulanmaktadır.
"Sözün Özü" programında İbrahim Halil Üçer ve Ömer Türker ile İstanbul Medeniyet Üniversitesi Felsefe Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Eşref Altaş, İmam Gazali'nin "İhyaü Ulumiddin" eserini ele almaktadır.. Video, Gazali'nin hayatını, "İhyaü Ulumiddin" eserinin yazılma süreci ve içeriğini detaylı olarak inceliyor. Tartışma, eserin dört ana bölümünden oluşan yapısı, Gazali'nin ilim tasnifi, fıkıh ilminin üç ana bölümü (usul, fırıh, mukaddimat) ve muamele ile mükaşefe kavramları üzerine yoğunlaşıyor. Ayrıca, Gazali'nin tasavvufun dini ilimler sistemindeki yerini, "ibahilik" sorununa verdiği çözüm ve eserin İslam ilimlerinin parçalanmışlığını bir araya getirme çabası olarak değerlendirilmesi ele alınıyor.. Tartışmada Gazali'nin fıkıhın hem dünya hem de ahiret ile ilişkisini nasıl görüştüğü, tasavvufun meşruiyetini nasıl sağladığı ve farklı zümrelere (kelamcılar, fakihler, tasavvufcular) yaklaşımı da incelenmektedir. Gazali'nin "ilmi muamele" kavramı, bilginin kişiyi dönüştüren bir bilgi olduğu vurgusu ve nihai hedefinin nübüvvet bilgisine ulaşmak olduğu da tartışılan konular arasındadır.
Bu video, İslam tarihinde önemli bir şahsiyet olan İmam Gazali'nin hayatını ve eserlerini anlatan eğitici bir içeriktir. Zeynüddin Hüccetülislam, Ebu Hamid, Muhammed bin Muhammed bin Ahmed ettasi el-Gazali olarak da bilinen, Şafiî mezhebine mensup önemli bir İslam alimi ve filozofudur.. Video, İmam Gazali'nin hayatını kronolojik olarak anlatmaktadır. İlk bölümde doğum, yetişmesi, Haremeynin yanında, Nizamülmülk'ün yanında, Nizamiye Medresesinde hocalık, zühhayati ve hocalığı terk, seyahatleri ve ibadete gayret göstermesi ele alınırken, ikinci bölümde 1111 yılında Taberan'da vefatı ve eserleri incelenmektedir.. Videoda ayrıca İmam Gazali'nin yaklaşık 500 kitap yazdığı, ancak günümüze kadar ulaşan eserlerinin sayısı 75 olduğu belirtilmektedir. Özellikle "İhyau Ulumiddin" adlı eseri detaylı olarak incelenmekte ve bu kitabın İslam dünyasında en çok okunan kitaplardan biri olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, İslam'da gayrimüslimlerin gıybetini yapma konusunda İmam Gazali'nin görüşlerini açıklayan bir dini anlatımdır.. Videoda, İmam Gazali'nin gayrimüslimleri harp halinde ve sulh halinde ikiye ayırdığı belirtilmektedir. Harp halinde olan gayrimüslimlerin gıybetinin caiz olduğu, sulh halinde olan gayrimüslimlerin ise sadece fiillerinin gıybetinin yapılabileceği, yaratılışla ilgili durumlarının gıybetinin yapılamayacağı açıklanmaktadır. Şu anki Yahudiler ve Hristiyanlar gibi sulh halinde olan gayrimüslimler için bu kurallar geçerlidir.