Atatürk, esaret kararına karşı gelen ulusun kurtarıcısı ve yeni devletin kurucusudur. Tarihin akışını değiştiren ender liderlerden biridir. Kurtuluş Savaşı'nda önderlik yaparak zaferle sonuçlanmasını sağlamıştır
Bu video, iki karakter arasında geçen bir eğitim içeriğidir. Karakterler arasında "Bilgin" ve "Bilmez" adında iki kişi bulunmaktadır.. Video, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nı anlatmaktadır. İçerikte cumhuriyetin ne olduğu, 1923'te Mustafa Kemal Atatürk tarafından ilan edildiği, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci ve Atatürk'ün yaptığı inkılaplar (laiklik, kıyafet değişikliği, fabrika kurma, yeni Türk harfleri) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, cumhuriyetin özgürlük ve eşitlik sağladığı, halkın egemenliği olduğu ve Atatürk'ün bu bayramı Türk halkına miras bıraktığı mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir sohbet formatında olup, konuşmacılar Atatürk inkılaplarının tasavvufu durdurması konusunu tartışmaktadır. Konuşmacılardan biri, mürşidiyle Atatürk döneminde sohbet ettiğini ve tekkelerin kapatılmasının Allah'ın tecellisi olduğunu belirtmektedir.. Videoda, Atatürk inkılaplarının tasavvufu durdurmadığı, sadece "cennetin sofi zannedenlere" karşı yapıldığı vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, hakiki sofi olanların hak'tan bildikleri için ikna edildiğini, ancak bazı sofi taslaklarının haklarının incindiğini ifade etmektedir. Ayrıca, esrari ilahiyi açmanın herkesin kabul edemeyeceği ve akıl terazisinin çekemeyeceği bir konu olduğu belirtilmektedir.
Test 10 sorudan oluşmakta ve 20 dakika sürmektedir. Sorular sarmal deneme formatında hazırlanmıştır
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen eğitim içerikli bir ders anlatımıdır. Öğretmen, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçiş sürecinde yapılan hukuk ve toplumsal inkılapları öğrencilere anlatmaktadır.. Video, Osmanlı hukuk sisteminin yapısı ve son dönemindeki gelişmeleriyle başlayıp, Cumhuriyet döneminde yapılan önemli hukuk reformlarına odaklanmaktadır. Medeni Kanun, laiklik, şapka kanunu, tekke-zaviyelerin kapatılması, uluslararası takvim ve saat ölçülerinin kabul edilmesi, ölçü birimlerinin standartlaştırılması ve soyadı kanunu gibi konular detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda bu inkılapların çağdaşlaşma, milli kimlik kazanma ve uygulamada birlik sağlama amaçlarına yönelik olduğu vurgulanmakta ve bir sonraki videoda ekonomik alanda yapılan inkılapların anlatılacağı belirtilmektedir.
Selanik'te doğdu ve askeri rüştiyeye gizlice girdi. Selanik, Osmanlı'nın Batı'ya açılan penceresi konumundaydı. Çocukluğunda tarih ve askeri konulara ilgi duydu
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan "Çağdaşlaşan Türkiye" ünitesi kapsamında Atatürk İlkeleri ve İnkılapları hakkında verilen eğitim dersidir.. Video, Atatürk'ün altı ilkesini (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık) detaylı şekilde açıklamakta ve her ilke için ilgili inkılapları örneklerle anlatmaktadır. İçerik, saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması gibi siyasi yeniliklerden başlayarak, eğitim, dil, tarih, sanat, spor, ekonomi, tarım ve sağlık alanlarındaki reformlara kadar uzanan geniş bir kapsama sahiptir.. Videoda ayrıca Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu gibi kurumların kuruluşu, harf inkılabı, millet mektepleri, Medeni Kanun, soyadı kanunu, kadın hakları ve 1929 Dünya Ekonomik Krizi gibi önemli tarihsel olaylar ve yenilikler de detaylı olarak ele alınmaktadır. Atatürk'ün Nutuk kitabı ve onuncu yıl nutku hakkında bilgilerle video sonlanmaktadır.
Şeyhülislamlığın kaldırılması cumhuriyetin ilanına yol açtı. Halkevleri toplumsal dayanışma ve güzel sanatlar için kuruldu. Şeriye ve Evkaf Vekaleti yerine Diyanet İşleri Başkanlığı kuruldu. 1933'te Darülfünun, Darüşşafaka ve Köy Enstitüleri kapatıldı
Testin başarı oranı %65, 13 doğru, 7 yanlış, 0 boş soru. İnkılapların amacı millet egemenliğini yerleştirmek. İnkılapların temel nedeni Osmanlı'dan kalan kurumlardaki bozukluklar
Balkan Antantı 1934'te Türkiye, Yunanistan, Yugoslavya ve Romanya arasında kuruldu. TBMM'yi ilk tanıyan devlet Ermenistan, ilk İslam devleti Afganistan oldu. Misak-ı Milli'de kapitülasyonlar, azınlıklar, boğazlar ve sınırlar yer aldı
Bu video, bir din adamının Mustafa Kemal, inkılaplar ve İslam konularında yaptığı kapsamlı bir dini sohbeti içermektedir. Konuşmacı, kendisini "dergahımız umutsuzluk dergahı değildir" diyerek tanımlamakta ve 20 yıldır gazete okumadığını belirtmektedir.. Sohbet, Ayasofya'nın müze yapılması ve Mustafa Kemal Paşa'nın imzasının sahte olduğu iddiasının eleştirisiyle başlayıp, Mustafa Kemal'in inkılapları, saltanat ilgası ve Osmanlı İmparatorluğu'nun yükselişi hakkında bilgiler sunmaktadır. Daha sonra Mevlana'nın Mesnevi'si, kainatta ve insan hayatında ihtilafın önemi, İslam'da ibadet, tasavvuf ve itidal konuları ele alınmaktadır.. Konuşmacı, Mustafa Kemal'in icraatlarının "milli irade" olarak nitelendirildiğini ancak aslında onun iradesi olduğunu vurgulamakta, İslam'ın itidal rejimi olduğunu ve aşırılıklardan men ettiğini anlatmaktadır. Ayrıca, cihadın kılıçla değil kalemle ve kelamla yapılması gerektiği, imanın ilk meyvesinin merhamet olduğu ve şeriat ile tasavvuf arasındaki ilişki gibi konulara da değinmektedir.
Bu video, Türk İnkılap Yılları'nı anlatan bir şiir veya anlatı formatındadır. Anlatıcı, Türk milletinin yaşadığı zorlu dönemleri ve zaferini anlatmaktadır.. Video, Türk milletinin on yıl önce bükülmüş dizlerinden kurtulup başını kaldırdığını, zaferle dolu bir yolculuk yaşadığını anlatmaktadır. Gazi'nin liderliğindeki Türk milletinin, var olmak veya ölmek arasındaki zorlu bir savaşta zafer kazandığı, güneş gibi bir ateşle dolu varlıklarını taşıdığı ve bu ateşi Gazi'nin gözlerinden aldıkları vurgulanmaktadır.
Bu video, bir tarih öğretmeni tarafından sunulan eğitim dersi formatındadır. Öğretmen, üniversite mezunu olduğunu belirterek Mustafa Kemal dönemi siyasi inkılapları ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu anlatmaktadır.. Video, Mustafa Kemal dönemi siyasi inkılaplarını kronolojik olarak incelemektedir. İlk olarak saltanatın kaldırılması (1 Kasım 1922), TBMM'nin açılması (11 Ağustos 1923), Ankara'nın başkent olması (13 Ekim 1923) ve Cumhuriyet'in ilanı (29 Ekim 1923) ele alınmaktadır. Ardından halifeliğin kaldırılması (3 Mart 1924) ve bunun ardından gerçekleştirilen inkılaplar (Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Erkan-ı Harbiye Vekaletinin kaldırılması, Şeriye ve Evkaf Vekaletinin kaldırılması) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk dönemlerindeki önemli siyasi figürler, anayasa değişiklikleri, meclis hükümetinden kabine hükümetine geçiş ve cumhurbaşkanının seçimi gibi konular da açıklanmaktadır. Video, bir sonraki derste siyasi partiler dönemine geçileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitimci ve öğrencisi Eyüp arasında geçen tarih dersi formatındadır. Eğitimci, Atatürk'ün hayatını, iç politikalarını ve Atatürk ilkelerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün eğitim hayatı ve askerlik kariyerinden başlayarak, eserleri, kurduğu kurumlar ve iç politika gelişmelerine kadar uzanan bir yapıya sahiptir. Atatürk'ün altı ilkesi (milliyetçilik, cumhuriyetçilik, laiklik, halkçılık, devletçilik, inkılapçılık) ve bunlarla ilişkili inkılaplar (saltanatın kaldırılması, halifeliğin kaldırılması, tevhid-i tedrisat kanunu, şeriat mahkemelerinin kaldırılması, Türk Medeni Kanunu kabulü) detaylı olarak ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk döneminde yaşanan önemli olaylar (Şeyh Said İsyanı, İzmir Suikasti, Bozkurt-Lotus davası, Menemen Olayı, Bursa Ezanı, Razgrad Olayı, Vagon-Li Olayı) ve iktidari düşünce akımları (halkçılık, cumhuriyetçilik, milliyetçilik ve devletçilik) hakkında bilgiler verilmektedir. Eğitimci, tarih sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli kavramları vurgulamakta ve soru-cevap formatında dersi ilerletmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan Atatürk İlkeleri ve İnkılapları dersinin ekonomi alanını anlatan eğitim içeriğidir. Videoda öğretmen ve Mehmet adlı bir öğrenci arasında diyaloglar geçmektedir.. Video, Atatürk dönemindeki ekonomik gelişmeleri kronolojik olarak ele almaktadır. İzmir İktisat Kongresi, Misak-ı İktisadi, tarım ve ticaret alanındaki reformlar, açılan bankalar (Sanayi ve Maden Bankası, Sümerbank, Merkez Bankası, Halk Bankası, Denizbank, Etibank, İller Bankası), birinci ve ikinci beş yıllık kalkınma planları ve devletçilik ilkesi detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Atatürk'ün ilkeleri (cumhuriyetçilik, laiklik, halkçılık, milliyetçilik, devletçilik ve inkılapçılık) ve bunların özellikleri açıklanmaktadır. Öğretmen, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini ve çözüm stratejilerini paylaşarak, öğrencilerin konuyu daha iyi anlamaları için ders notlarını baştan sona okumalarını tavsiye etmektedir.
Bu video, bir eğitimci ve yardımcı eğitmenlerin (Mehmet ve Günay) sunduğu, Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konulu kapsamlı bir eğitim dersidir. Eğitmenler, tahtayla destekli bir şekilde konuyu anlatmakta ve öğrencilere hitap etmektedir.. Video, Atatürk'ün altı ilkesini (cumhuriyetçilik, laiklik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik ve inkılapçılık) ve bunların ilgili inkılaplarla nasıl eşleştirildiğini kronolojik olarak ele almaktadır. Osmanlı Devleti'nin son döneminden başlayarak, 1922'de saltanatın kaldırılması, 1924'te halifeliğin kaldırılması, 1928'de anayasanın değişiklikleri ve medeni kanunun kabulü gibi önemli tarihsel süreçler detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Video, KPSS sınavına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermekte ve sınavlarda çıkabilecek sorulara yönelik ipuçları vermektedir. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecindeki yönetim sistemleri, önemli siyasi gelişmeler ve Atatürk İlkeleri ile inkılapların nasıl ilişkilendirildiği örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.
Bu video, Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatını ve ideallerini anlatan kapsamlı bir biyografik belgeseldir. Belgesel, Atatürk'ün 1881'deki doğumundan 1938'deki vefatına kadar olan hayatını kronolojik olarak ele almaktadır.. Video, Atatürk'ün Selanik'teki doğumundan başlayarak eğitim hayatı, askerlik kariyeri, Çanakkale Savaşı'ndaki liderliği, Kurtuluş Savaşı'ndaki rolü, Cumhuriyet'in ilanı ve sonrasında gerçekleştirdiği reformları detaylı şekilde anlatmaktadır. Belgesel, Atatürk'ün kişisel hayatı, evlilikleri, aile hayatı ve Türk halkına kazandırdığı özgürlükler üzerine de durmaktadır.. Belgeselde ayrıca Atatürk'ün Fikriye Hanım ve Latife Hanım ile olan evlilikleri, sekiz kız çocuğu evlat edinmesi, Türk Dil ve Tarih Kurumu'nun kuruluşu, yeni alfabenin kabulü ve halkevleri gibi eğitim sistemindeki değişiklikler de ele alınmaktadır. Video, Atatürk'ün sağlık sorunları ve 10 Kasım 1938'deki vefatıyla sona ererken, Türk halkının ona olan sevgisi ve günümüz Türkiye'sinin "Atatürk'ün Türkiye'si" olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, Atatürk'ün 1927'de Cumhuriyet Halk Partisi'nin ikinci kurultayı sırasında okuduğu "Nutuk" adlı eseri hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Video, eserin tarihsel önemi, içeriği ve yapısı hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır.. Video, Nutuk'un 1918 Mondros Mütarekesi sonrası Türkiye'nin işgal edilmesi, İstiklal Savaşı, Cumhuriyet'in kuruluşu ve inkılapların yapılışını anlatan, Atatürk'ün kaleminden birinci elden bir eser olduğunu açıklamaktadır. Eserin üç ana bölümü (Meclis dönemi, Cumhuriyet dönemi ve menfaat politikaları) ve içeriği, Atatürk'ün kişisel görüşleri, tarihi belgeler ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş dönemi ile ilgili en temel resmi tarih kaynağı olarak önemi anlatılmaktadır. Ayrıca, eserin dili, yazım tarzı ve güncel Türkçeye çevrilmesi süreci de ele alınmaktadır.