Atatürk'ün 6 temel ilkesi: Cumhuriyetçilik, Devletçilik, Halkçılık, İnkılapçılık, Milliyetçilik ve Laiklik. Cumhuriyetçilik demokratik, milli egemenliği esas alan ve değiştirilemez bir rejimdir. Devletçilik, Türkiye'nin ihtiyaçlarına göre geliştirilmiş ekonomik modeldir. Halkçılık, siyasi demokrasi ve yasalar önünde eşitliği savunur. İnkılapçılık, toplumu medeni seviyeye ulaştırmayı amaçlar
Cumhuriyet, Atatürk İnkılâbı'nın temel ve değiştirilemez devlet şeklidir. Demokratik parlamenter düzendir ve halk egemenliğini esas alır. Halkçılık ve milliyetçilikle birlikte çağdaş Türkiye'nin temelidir
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan "Çağdaşlaşan Türkiye" ünitesi kapsamında Atatürk İlkeleri ve İnkılapları hakkında verilen eğitim dersidir.. Video, Atatürk'ün altı ilkesini (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık) detaylı şekilde açıklamakta ve her ilke için ilgili inkılapları örneklerle anlatmaktadır. İçerik, saltanatın kaldırılması, cumhuriyetin ilanı, halifeliğin kaldırılması gibi siyasi yeniliklerden başlayarak, eğitim, dil, tarih, sanat, spor, ekonomi, tarım ve sağlık alanlarındaki reformlara kadar uzanan geniş bir kapsama sahiptir.. Videoda ayrıca Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu gibi kurumların kuruluşu, harf inkılabı, millet mektepleri, Medeni Kanun, soyadı kanunu, kadın hakları ve 1929 Dünya Ekonomik Krizi gibi önemli tarihsel olaylar ve yenilikler de detaylı olarak ele alınmaktadır. Atatürk'ün Nutuk kitabı ve onuncu yıl nutku hakkında bilgilerle video sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Murat adlı öğrencisi arasında geçen eğitim formatında bir ders anlatımıdır. Öğretmen, Atatürk İlkeleri konusunu detaylı bir şekilde açıklamaktadır.. Videoda Atatürk İlkeleri ünitesinin dördüncü bölümü ele alınmakta ve Türkiye'yi modern hale getirmek için ortaya atılan altı temel ilke (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, laiklik, devletçilik, inkılapçılık) detaylı olarak anlatılmaktadır. Her ilke için tanım, örnekler ve sınavlarda nasıl sorulabileceği hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda özellikle devletçilik kavramı üzerinde durularak, Atatürk döneminde devletin ekonomik kalkınmada öncü rol oynadığı ve özel sektörün de yer aldığı anlatılmaktadır. Ayrıca bu ilkelerin ünitenin temelini oluşturduğu ve geri kalan konuların bunların üzerine bina edileceği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen interaktif bir eğitim formatındadır. Öğretmen, Atatürk İlkeleri hakkında bilgi verirken, Recep sorular sorarak konuyu daha iyi anlamaya çalışmaktadır.. Video, Atatürk'ün altı ilkesinden cumhuriyetçilik, halkçılık ve milliyetçilik ilkelerini detaylı olarak ele almaktadır. İlk bölümde bu ilkelerin tarihsel arka planı ve temel kavramları açıklanırken, ikinci bölümde halkçılığın Fransız İhtilali'nden etkilendiği ve Türkiye'deki uygulamaları anlatılmaktadır. Son bölümde ise milliyetçilik kavramı, Atatürk'ün milli ülkü anlayışı ve Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu gibi kurumların milliyetçilik ilkesinin uygulanmış halleri olduğu açıklanmaktadır.. Video, bir sonraki bölümde laiklik, devletçilik ve inkılapçılık ilkelerinin ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti'ndeki seçim sistemi ve Atatürk'ün milli ülkü anlayışı hakkında sorular çözülerek konu pekiştirilmektedir.
Atatürk ilkeleri, Türk milletinin ihtiyaçlarına göre oluşturulmuş düşünce sistemidir. İlkeler 1937'de Anayasaya girmiştir. İlkeler Türk milletinin karakterine ve geleneklerine uygundur. İlkeler birbirini tamamlayan ve dinamik yapıya sahiptir
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan duyusal eğitim dersinin 9. hafta asenkron videosudur. Eğitimci, öğrencilere slayt ve video içeriği göndereceğini belirterek dersi başlatmaktadır.. Video, Türk Milli Eğitiminin genel hedefleri arasında yer alan duyuşsal özelliklerin detaylı açıklamasını içermektedir. İçerikte Atatürk milliyetçiliği, devletçilik, cumhuriyetçilik gibi duyuşsal kazanımlar anlatılmakta, ardından duyuşsal gelişimin önemi ve ölçülmesi yöntemleri ele alınmaktadır. Son bölümde sosyal ilişkiler kurabilme ve başkalarıyla geçinme davranışları dereceleme aracı hakkında bilgi verilmektedir.. Videoda ayrıca duyuşsal davranışların okul ve ders hedeflerinde nasıl yer aldığı, sosyoloji bilimi ve çeşitli ölçeklerin kullanımı, davranışların ölçülmesi, tutum ölçekleri ve evrensel ilkeler ölçme durumları gibi konular örneklerle açıklanmaktadır. Dersin sonunda, önümüzdeki hafta duyuşsal davranışları ölçme konusuna geçileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir kişinin son meclis konuşmasını içeren bir kaynaktan alıntılar sunmaktadır. Konuşmacı, Cumhuriyet programı ve devlet idaresi hakkında görüşlerini paylaşıyor.. Videoda, konuşmacının Cumhuriyet programının prensiplerinin gökten indiği sanılan semavi kitaplardaki ayetlerle karşılaştırılmaması gerektiği vurgulanıyor. Konuşmacı, ilhamlarının gökten veya gaipten değil, hayattan ve tabiattan geldiğini belirtiyor ve bu prensiplerin daha üstün olduğunu ifade ediyor. Video, bu temel fikir üzerine kurulmuş bir konuşmanın son bölümünü içeriyor.
Bu video, Tonguç Akademi'de bir öğretmen ve Tonguç adlı bir öğrenci arasında geçen eğitim formatında bir ders anlatımıdır. Öğretmen, Atatürk İlkeleri konusunu öğrencilere detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün temel hedeflerini (milli bağımsızlık, milli egemenlik, laiklik ve çağdaşlaşma) açıklayarak başlıyor ve ardından altı temel ilkeyi (cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, laiklik, devletçilik ve inkılapçılık) sırasıyla ele alıyor. Her ilke için anahtar kavramlar, tarihsel olaylar ve uygulamalar günlük hayattan örneklerle ve çizimlerle açıklanmaktadır.. Video, sınavlarda sıkça sorulan konuları ve ilkelerin aralarındaki farkları vurgulayarak öğrencilere yardımcı olmayı amaçlıyor. Cumhuriyetçilik için seçimler, anayasalar; milliyetçilik için Misak-ı Milli, Türk Dil Kurumu; halkçılık için sosyal adalet, eşitlik; laiklik için medeni kanun; devletçilik için kalkınma planları; inkılapçılık için batı harflerinin kullanımı gibi konular işlenmektedir. Video, ödüllü bir soru ile sona ermektedir.
Atatürkçülük, devlet ve toplum hayatında gerçekçi fikirleri ve ilkeleri kapsar. Altı temel ilke: Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik ve İnkılapçılık. İlkeler akıl ve mantığa dayanır, toplum ihtiyacından doğmuştur
Bu video, Atatürk İlkeleri kapsamında halkçılık ilkesini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, halkçılık ilkesinin temel özelliklerini açıklayarak başlıyor ve bu ilkeyi Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilen bir program olarak tanımlıyor. Ardından halkçılık ilkesinin milliyetçilik ilkesinin bir sonucu olduğu, Atatürk'ün milli mücadele ve çağdaş medeniyetler seviyesine çıkarma çabalarının bu ilke doğrultusunda yapıldığı anlatılıyor. Son olarak, halkçılık ilkesinin bütünleyici ilkeleri (milli egemenlik, insan ve insanlık sevgisi) ve ilgili olduğu ilkeler (cumhuriyetçilik ve milliyetçilik) tekrarlanıyor.
Atatürk ilkeleri 1931'de CHP programına girmiştir. Devletçilik, 1929 Ekonomik Krizi'nin etkisiyle geliştirilmiştir. Cumhuriyetçilik, milli egemenlik ve özgür seçimi esas alır. Laiklik, din adamlarının sınıfını reddeder. Milliyetçilik, vatandaşlık bağlarına dayanır
Bu video, KPSS sınavına hazırlık amacıyla sunulan bir eğitim dersidir. Eğitmen, Atatürk İlkeleri konusunu on soru üzerinden tekrar etmektedir.. Videoda Atatürk İlkeleri (cumhuriyetçilik, laiklik, milliyetçilik, devletçilik, halkçılık ve inkılapçılık) detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitmen, her soruyu açıklayarak doğru cevabı açıklamakta ve Atatürk'ün sözlerinden örnekler vererek ilkeleri pekiştirmektedir. Ayrıca, Atatürk ilkelerinin anayasalardaki yerleri, özellikleri ve birbirleriyle ilişkileri hakkında bilgiler verilmektedir. Video, KPSS sınavına hazırlananlar için Atatürk İlkeleri konusunda kapsamlı bir tekrar sunmaktadır.
Tarih, geçmiş olayları belgelere dayalı olarak inceleyen sosyal bilim dalıdır. Kuva-yı Milliye, işgallere karşı kurulan milli direniş örgütüdür. Adalet Mülkün Temelidir sözü, idari sistemlerin ayakta durmasının şartını ifade eder
Bu video, bir öğretmenin Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere hitap ederek konuyu detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Atatürk İlkeleri'nin altı temel ilkesini (cumhuriyetçilik, halkçılık, milliyetçilik, laiklik, devletçilik, inkılapçılık) ve bunların tarihsel gelişimini ele almaktadır. Her ilke için anahtar sözcükler, örnekler ve bu ilkelere ait reformlar detaylı olarak incelenmektedir. Özellikle TBMM'nin açılması, saltanatın kaldırılması, halifeliğin kaldırılması, medeni kanunun kabul edilmesi, merkez bankası gibi kurumların kurulması gibi önemli inkılaplar açıklanmaktadır.. Video, öğrencilerin sınavlarda Atatürk İlkeleri sorularını nasıl çözebileceklerini göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca, 1931'de Cumhuriyet Halk Fırkası'nın parti programına dahil edilen ve 1937'de 1924 Anayasası'na kabul edilen Atatürk İlkeleri'nin değiştirilemez ilkeleri (cumhuriyetçilik ve laiklik) vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf öğrencilerine Atatürk İlkeleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, Atatürk'ün temel ilkelerini detaylı olarak ele almaktadır. İlk bölümde cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık ve laiklik ilkeleri açıklanırken, ikinci bölümde laiklik, devletçilik ve inkılapçılık ilkeleri üzerinde durulmaktadır. Her ilke için tanım, özellikleri ve ilke doğrultusunda atılan adımlar detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda millet egemenliği, seçme ve seçilme hakkı, Türk milletini sevmek, eşitlik, din ve devlet işlerinin ayrılması, ekonomik bağımsızlık ve çağdaş bir devlet kurma gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan, öğrencilere yönelik Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konulu bir eğitim dersidir. Öğretmen, KPSS sınavlarına hazırlanan öğrencilere yönelik önemli tarih bilgilerini anlatmaktadır.. Video, Atatürk'ün altı ilkesinin (Cumhuriyetçilik, Laiklik, Halkçılık, Milliyetçilik, İnkılapçılık ve Devletçilik) detaylı açıklamasıyla başlayıp, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini ve sonrasında gerçekleştirilen inkılapları kronolojik olarak ele almaktadır. Siyasi, hukuki, sosyal, eğitim ve ekonomik inkılaplar hakkında bilgiler verilmekte ve Atatürk döneminde kurulan önemli kurumlar (İS Bankası, Sumerbank, hemşirelik okulları, Türk Tarih Kurumu, Türk Dil Kurumu) hakkında açıklamalar yapılmaktadır.. Videoda özellikle sınavlarda çıkabilecek önemli bilgiler vurgulanmakta ve öğrencilerin dikkat etmesi gereken noktalar belirtilmektedir. Atatürk'ün lafları üzerinden ilkelerin anlaşılabileceği ve Türk İnkılapları'nın özellikleri ve amaçları detaylı olarak açıklanmaktadır.